ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

میتسوبیشی اوتلندر 2022 نیسان اکس‌تریل معرفی شد

میتسوبیشی پس از انتشار چند تیزر، بالاخره از نسل چهارم اوتلندر (Outlander) پرده‌برداری کرد. این نسل اولین محصول کمپانی است که بطور مستقیم از اثرات پیوستن میتسوبیشی به ائتلاف رنو نیسان بهره می‌شود، چرا که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

میتسوبیشی پس از انتشار چند تیزر، بالاخره از نسل چهارم اوتلندر (Outlander) پرده‌برداری کرد. این نسل اولین محصول کمپانی است که بطور مستقیم از اثرات پیوستن میتسوبیشی به ائتلاف رنو نیسان بهره می‌شود، چرا که در ساخت آن از پلتفرم اکس‌تریل (روگ) استفاده شده است.

نسل جدید اوتلندر
نسل جدید اکس‌تریل

از لحاظ طراحی اوتلندر 2022 از کانسپت Engelberg Tourer که در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 معرفی شد، تاثیر پذیرفته است. شاید بدانید با کانسپت مذکور میتسوبیشی زبان طراحی خود را تغییر داده و می‌خواهد محصولات خود را با ظاهری جذاب‌تر راهی بازار کند.

کانسپت Engelberg Tourer
میتسوبیشی اوتلندر 2022

ابعادی بزرگ‌تر

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر 5.08 سانتی‌متر عریض‌تر از نسل قبلی است. فاصله محوری در این نسل از 266.9 به 270.5 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده که ماحصل آن 2.54 سانتی‌متر فضای پای بیشتر برای سرنشینان ردیف اول و 2.79 فضای پای بیشتر برای سرنشینان ردیف دوم است.

34 درصد از سهام میتسوبیشی در اختیار نیسان است

طول، عرض و ارتفاع این نسل از اوتلندر به ترتیب برابر با 468، 186 و 174.7 سانتی‌متر اعلام شده است. میتسوبیشی می‌گوید در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم، فضایی به طول 204 سانتی‌متر برای قرار دادن اشیا مختلف فراهم می‌شود؛ این رقم در نسل پیشین برابر با 168.7 سانتی‌متر بود.

طراحی بیرونی جدید و خشن

اوتلندر 2022 اولین مدلی است که بر مبنای برداشت جدید از فلسفه موسوم به «سپر جلوی داینامیک» (Dynamic Front Shield) خلق شده؛ طراحان میتسوبیشی در شکل دادن پیکره این خودرو نیم‌نگاهی به دو مدل پرطرفدار کمپانی یعنی پاجرو و Evolution X داشته و المان C شکل و ورودی هوا در نمای جلو را از این دو به امانت گرفته‌اند.

در نمای روبرو چراغ‌های چند تکه را که در حال فراگیر شدن است، می‌توان شاخص‌ترین ویژگی اوتلندر 2022 دانست. مثل نسل فعلی نیسان اکس‌تریل و هیوندای سانتافه، در این خودرو نیز چراغ‌های اصلی در ارتفاعی پایین‌تر و روی سپر قرار گرفته‌اند؛ حال آنکه چراغ‌های حاضر در قسمت فوقانی جلوپنجره عمودی برای تامین روشنایی در روز و راهنما زدن کاربرد دارند.

در نمای جانبی با وجود برخی تفاوت‌ها در شکل درها و پنجره‌ها، پیکره کلی به وضوح نشان می‌دهد که با مدلی اشتقاق یافته از نیسان اکس‌تریل روبرو هستیم. البته طراحان سعی کرده‌اند با انتقال برخی خصوصیات کانسپت Engelberg Tourer – به ویژه ستون D ضخیم و خطوط روی درها و گلگیرها – از شباهت‌های این دو کراس‌اوور هم‌خانواده بکاهند.

اما در نمای عقب چنین حسی در بیننده القا نمی‌شود، زیرا شکل و چیدمان اجزا کاملا متفاوت از اکس‌تریل است. در این بخش اوتلندر چهره‌ای نسبتا آشنا و استاندارد دارد و مثل نمای جلو خبری از طراحی رادیکال نیست.

میتسوبیشی کراس‌اوور کامپکت اما هفت نفره خود را با 8 رنگ متنوع عرضه خواهد کرد.

کابینی ارتقا یافته با سه ردیف صندلی در حالت استاندارد

میتسوبیشی تاکید می‌کند توجه ویژه‌ای به طراحی داخلی نسل جدید اوتلندر داشته و سعی کرده ضمن بهره‌گیری از مواد با کیفیت‌تر، دقت مونتاژ را افزایش دهد. اگرچه این امر پس از عرضه و انجام تست توسط نشریات مشخص خواهد شد، ولی تصاویر موجود حکایت از آن دارند میتسوبیشی تمام تلاش خود را برای استفاده از متریال مرغوب انجام داده و تریم پرچمدار SEL را با صندلی‌های چرمی و قطعات تزئینی آلومینیومی به دست مشتریان خواهد رساند.

ژاپنی‌ها می‌گویند اوتلندر 2022 از لحاظ آرامش و سکوت کابین نیز ارتقا یافته و سفرهای بهتری را برای سرنشینان خود رقم خواهد زد. این کراس‌اوور تنها مدل حاضر در کلاس خود است که در حالت استاندارد با سه ردیف صندلی تولید می‌شود.

داشبورد خوش‌فرم میتسوبیشی اوتلندر 2022 میزبان یک نمایشگر 9 اینچی ایستاده است که از طریق آن می‌توان سیستم اینفوتینمنت را مدیریت کرد. این نمایشگر از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. کنترل سیستم تهویه مطبوع در این خودرو، با کمک دکمه‌های فیزیکی حاضر در قسمت میانی داشبورد صورت می‌گیرد.

مشتریان می‌توانند برای فضای داخلی تم روشن یا تیره را سفارش دهند

طبق انتظار وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده در اوتلندر 2022 به یک نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی در پشت فرمان محول شده است. در بخش‌های مختلف کابین این خودرو چند خروجی USB A و USB C تعبیه شده تا سرنشینان مشکلی از بابت شارژ لوازم الکترونیکی خود نداشته باشند.

کمپانی خوش‌نام ژاپنی در نسل جدید اوتلندر بر مقوله ایمنی نیز تمرکز کرده و کراس‌اوور خود را در حالت استاندارد با 11 ایربگ راهی بازار می‌کند. از تجهیزات مهم این کراس‌اوور باید به مواردی مثل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم مسیریاب، هداپ دیسپلی رنگی و سیستم صوتی ساخت Bose با 10 اسپیکر اشاره کرد.

فقط یک پیشرانه قابل انتخاب

میتسوبیشی ادعا می‌کند موتور 2.5 لیتری بنزینی که برای اوتلندر در نظر گرفته شده، اخیرا با همکاری ائتلاف رنو نیسان توسعه یافته است. کد PR25DD نشان می‌دهد این موتور توسط نیسان ساخته شده و می‌توان آن را در زیر کاپوت چند مدل مختلف کمپانی از جمله اکس‌تریل مشاهده کرد.

موتور مذکور در اوتلندر 2022 توانایی تولید 181 اسب بخار قدرت در دور 6000 و 245 نیوتن متر گشتاور در دور 3600 را دارد. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس 8 سرعته CVT به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود.

با توجه به چنین مشخصاتی، نباید انتظار یک رانندگی اسپرت و هیجان‌انگیز را از اوتلندر داشت، خصلتی که در گذشته نه چندان دور محصولات میتسوبیشی به آن مشهور بودند.

نسل جدید اوتلندر با سیستم Super All-Wheel Control 4WD قابل انتخاب است. این سیستم که ریشه در گذشته پرافتخار کمپانی در مسابقات رالی دارد با همکاری شش حالت مختلف رانندگی، چسبندگی خودرو در شرایط گوناگون را تضمین می‌کند. این حالت‌ها عبارتند از نرمال، آسفالت، سنگلاخی، برف، گل و برف عمیق.

نکته جالب اینکه دکمه گردان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی هم در نسخه تمام چرخ محرک و هم در نسخه دیفرانسیل جلو موجود است. البته در نسخه دیفرانسیل جلو، خبری از حالت رانندگی در گل نخواهد بود.

قیمت همزاد نیسان ایکس تریل با لوگو میتسوبیشی

میتسوبیشی اوتلندر 2022 با پرداخت 25,795 دلار (بدون احتساب هزینه 1,195 دلاری حمل و تحویل) برای مدل پایه، از ماه آوریل قابل خرید خواهد بود. این رقم با قیمت پایه نیسان اکس‌تریل (روگ) که برابر با 25,650 دلار است، اختلاف بسیار کمی دارد. رقبای دیگری مثل تویوتا RAV4 و هوندا CR-V به ترتیب 26,150 و 25,350 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. از نظر فاکتور قیمت باید گفت نماینده میتسوبیشی برتری خاصی نسبت به رقبا ندارد و باید با تکیه بر فاکتورهای دیگری مثل کیفیت، عملکرد فنی، تجهیزات و خدمات پس از فروش بتواند آنها را شکست دهد.

ناگفته نماند اوتلندر جزو محصولات کلیدی سازنده محسوب شده و هم برای میتسوبیشی و هم برای ائتلاف از جایگاه مهمی برخوردار است. در سال‌های اخیر میتسوبیشی به خاطر رسوایی‌های پیش آمده، کمی از قافله تکنولوژی عقب مانده و اینک به یک فرزند مشکل‌ساز تشبیه می‌شود!

در حال حاضر این شرکت با مشکل از دست دادن مشتریان دست و پنجه نرم ‌می‌کند، طوری که طبق آمار سال گذشته فروش آن در آمریکای شمالی 27 درصد افت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • GT
    GT | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    بله حرف شما کاملا درسته من برای چراغ ها خیلی حرف کارشناسی ایی نگفتم و این کاملا سلیقه ایی هست☺

  • GT
    GT | ۱ اسفند ۱۳۹۹

    طراحی عقب عالی طراحی داخلی عالی طراحی بقل عالی و عضلانی فقط چراغای جلو خیلی باریکن و اون پروژکترو هاهم خیلی بزرگ

  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۱ اسفند ۱۳۹۹

    ریخت و ترکیب چراغ‌های میتسوبیشی، فاجعه‌ی طراحیه.

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۱ اسفند ۱۳۹۹

      من خیلی با اون چراغ ها حال کردم،ولی خوب نظر ها متفاوته

مطالب پیشنهادی