ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
علمی

اسپیس اکس ۸۵۰ میلیون دلار سرمایه برای پروژه‌های آتی خود جذب کرد

بنابر گزارش‌های تازه اسپیس اکس به جذب سرمایه‌ ۸۵۰ میلیون دلاری پرداخته که باعث می‌شود ارزش هر سهم از کمپانی به ۴۱۹.۹۹ دلار برسد. بنابر گزارش خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی، این بدان معناست که کمپانی ۷۴ میلیارد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

بنابر گزارش‌های تازه اسپیس اکس به جذب سرمایه‌ ۸۵۰ میلیون دلاری پرداخته که باعث می‌شود ارزش هر سهم از کمپانی به ۴۱۹.۹۹ دلار برسد. بنابر گزارش خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی، این بدان معناست که کمپانی ۷۴ میلیارد دلار ارزش یافته و از سوی دیگر اکنون به پول لازم برای پیش بردن پروژه‌های آتی خود دسترسی دارد.

همانطور که می‌توان تصور کرد، برخی پروژه‌های اسپیس اکس شدیدا غیر سودده به حساب می‌آیند و بعد از گذشت مدتی طولانی، شروع به درآمدزایی می‌کنند. برای مثال اوایل ماه جاری میلادی، ایلان ماسک گفت که میان روند کنونی ارسال ماهواره‌های اینترنتی استارلینک به مدار زمین و دستیابی به سود، «گودالی بزرگ از جریان مالی منفی» وجود دارد. برنامه‌ریزی این کمپانی برای ارسال هزاران ماهواره به مدار زمین که اینترنت پر سرعت را در تمام نقاط جهان به ارمغان می‌آورند بسیار پرهزینه خواهد بود و از آن‌جایی که این سرویس هنوز در فاز بتا و پیش‌خرید به سر می‌برد، به این زودی‌ها قرار نیست پولی روانه جیب اسپیس اکس کند.

فالکون ۹

کمپانی فضایی مورد اشاره از سوی دیگر مشغول کار روی فضاپیمایی تازه است که ظرفیتی مشابه به Saturn V -موشکی که بشر را به کره ماه برد- دارد. چنین پروژه‌ای نیازمند بی‌شمار پرواز آزمایشی خواهد بود که بسیاری از آن‌ها به درستی پیش نرفته و به انفجار فضاپیما منجر خواهند شد. اگرچه فضاپیمای Starship اسپیس اکس در نهایت مثل برخی موشک‌های کمپانی چندبار مصرف خواهد بود، اما سقوط‌های اخیر نشان داده‌اند که کمپانی باید چند نمونه دیگر بسازد تا بالاخره به محصولی سودده برای ارسال محموله به فضا دسترسی یابد.

با توجه به خصوصی بودن اسپیس اکس، سر در آوردن از وضعیت مالی کمپانی معمولا کار آسانی نیست، اما سرمایه‌گذاران (یا حداقل آن‌هایی که حدود ۴۲۰ دلار به ازای هر سهم پرداختند) باور دارند که اسپیس اکس هم در پروژه‌های آتی و هم پروژه‌های کنونی -مانند ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی به سفارش ناسا- موفق خواهد بود. با توجه به اینکه ماسک گفته پروژه استارلینک به تنهایی ۱۰ میلیارد دلار هزینه روی دست کمپانی می‌گذارد، دسترسی به ۸۵۰ میلیون دلار دیگر در حساب‌های بانکی، قطعا به آن در متعادل نگه داشتن دخل و خرجش کمک می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی