ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل مبین‌نت: اصلاح سیاستگذاری در حوزه پروانه و واگذاری فرکانس پیش‌نیاز توسعه 5G است

«حسین طهرانی»، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت در نشست تخصصی «5G و بن بست توسعه زیرساخت‌های ثابت» در حاشیه نمایشگاه اینترنت اشیاء، ضمن طرح مشکلات توسعه شبکه 5G در کشور، راهبردهایی را در حوزه تسهیم درآمد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

«حسین طهرانی»، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت در نشست تخصصی «5G و بن بست توسعه زیرساخت‌های ثابت» در حاشیه نمایشگاه اینترنت اشیاء، ضمن طرح مشکلات توسعه شبکه 5G در کشور، راهبردهایی را در حوزه تسهیم درآمد مطرح کرد.

طهرانی با اشاره به مشکلات جدی اپراتورها در ایران برای توسعه شبکه 4G و به‌روزرسانی تکنولوژی برای گذار به فناوری 5G گفت: «براساس آنچه بارها در کشورهای مختلف دیده شده است، تمامی اپراتورها برای توسعه شبکه و پیشرفت تکنولوژی از سرریز درآمد خود استفاده می‌کنند. متاسفانه در ایران مشکل اصلی توسعه شبکه و ارتقای تکنولوژی، تعارضات موجود در حوزه سیاست‌گذاری است.»

وی در ادامه افزود: «اگر می خواهیم 5G را در کشور توسعه دهیم، مشکل توسعه تقاضا نیست بلکه مهم‌ترین معضل، خلأهای موجود در حوزه سیاست‌گذاری از جمله تسهیم درآمد پروانه جدید است. در پروانه مورد تصویب 5G تسهیم درآمد اپراتورها که باید به دولت پرداخته شود، به یکباره به 32 درصد برای اپراتورهای FWA رسیده است. البته در این پروانه اختلاف زیادی بین تسهیم سرویس‌های DSL و اپراتورهای FWA دیده می‌شود. DSLها تسهیم درآمدی 3 درصدی در این پروانه جدید دارند و این در شرایطی است که اپراتورهای FWA باید در شبکه 5G، 32 درصد تسهیم درآمد را بپردازند.»

مدیرعامل مبین‌نت در انتهای صحبت‌های خود اشاره کرد: «ADSL و FWA هر دو در حوزه فیکس سرویس ارائه می‌دهند و خواسته اپراتورهای FWA این است که دولت در حوزه سیاست‌گذاری‌های پروانه مورد تصویب شبکه 5G بازنگری داشته باشد و ویژگی‌هایی مانند تسهیم درآمد 32% برای اپراتورهای FWA را مورد بازنگری قرار دهد چراکه سیاست گذاری کنونی تهدید جدی برای توسعه شبکه 5G و ارتقای تکنولوژی خواهد بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی