ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کیا K8 معرفی شد؛ جانشینی برای کادنزا با بزرگترین جلوپنجره ممکن

کیا از سدان جدید K8 پرده‌برداری کرد. این خودرو در حقیقت همان کادنزا یا K7 است که لباسی تازه بر تن کرده و قصد دارد در رده‌ای بالاتر از بازار حضور داشته باشد. شاید بدانید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

کیا از سدان جدید K8 پرده‌برداری کرد. این خودرو در حقیقت همان کادنزا یا K7 است که لباسی تازه بر تن کرده و قصد دارد در رده‌ای بالاتر از بازار حضور داشته باشد. شاید بدانید کیا با معرفی لوگوی جدید و تدوین استراتژی موسوم به Plan S در پی ایجاد یک رنسانس داخلی است. K8 ماحصل این استراتژی بوده و اولین محصول کمپانی با لوگوی مدرن محسوب می‌شود.

کیا با استراتژی Plan S بر فاکتورهایی مثل برقی‌سازی و طراحی‌های جذاب‌تر تمرکز می‌کند و تولیدات آتی خود را با اعداد نامگذاری خواهد کرد

کیا K8 با بدنه‌ای به طول 5,015 متر در مقایسه با کادنزا حدود 2.5 سانتی‌متر طویل‌تر است و در دسته سدان‌های بزرگ قرار می‌گیرد. از لحاظ طراحی بیرونی، این خودرو بسیار جذاب و هیجان‌انگیز دیده می‌شود. در نمای روبرو جلوپنجره اختصاصی موسوم به پوزه ببر رشد ابعاد زیادی را تجربه کرده و بدون فریم خاصی با سپر ترکیب شده است. چراغ‌های باریک و شیبدار دیگر المان شاخص کیا K8 در نمای روبرو هستند.

الگوی الماسی‌شکل جلوپنجره و چراغ‌های راهنما جلوه خاصی به K8 بخشیده است

در نمای عقب، طراحان کیا کاملا حوصله به خرج داده و پیکره‌ای بسیار زیبا برای K8 خلق کرده‌اند. ترکیب هنرمندانه سقف و درب صندوق عقب که این خودرو را به یک مدل فست‌بک تبدیل کرده، لبه برآمده درب صندوق، چراغ‌های Y شکل سرتاسری و سپر حجیم با دو خروجی‌های اگزوز کرومی در طرفین از جمله ویژگی‌های K8 در پشت هستند.

مثل سورنتوی جدید، در ستون عقب K8 نیز یک قطعه کرومی نصب شده است

در نمای جانبی K8 به واسطه کاپوت کشیده، سقف شیب‌دار، قطعات کرومی نصب شده روی درها و رینگ‌های خوش‌فرم حسی آمیخته از تجمل، هیجان و پویایی را به بیننده القا می‌کند. کیا می‌گوید در طراحی این نما از فرم بدنه قایق‌های تفریحی الگوبرداری کرده است.

ببب

در زمان فعلی کیا فقط به انتشار چند تصویر محدود از نمای بیرونی بسنده کرده و هیچ عکس یا طرحی از نمای داخلی K8 در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. البته این کمپانی با عبارت «ساده، ارگونومیک و درجه یک» به توصیف ویژگی‌های کابین پرداخته است. در رابطه با مشخصات فنی هم فعلا حرفی به میان نیامده و مشخص نیست که این سدان لوکس با چه پیشرانه یا پیشرانه‌هایی قابل انتخاب خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود کیا K8 از اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش شود. با توجه به جایگزینی کادنزا با این مدل جدید از یک سو و فروش بسیار پایین K9/K900 از سوی دیگر، باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار K9/K900 خواهد بود. شاید این خودرو در نسل بعدی به عنوان یک پرچمدار الکتریکی وارد عرصه رقابت شود.

مساله حائز اهمیت دیگر اینکه کره‌ای‌ها با برند لوکس جنسیس به طور اختصاصی در بازار خودروهای لوکس حضور دارند. حال با معرفی K8 این احتمال وجود دارد که آنها درگیر یک رقابت داخلی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    توضـیح عکـس پنجـم دقیـقا چه معنـی ای میده؟!!؟
    چـرا رمـزی می نـویسید؟؟ ??

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۲ اسفند ۱۳۹۹

      ? ? وظیفه کشفش با شما!

  • danial
    danial | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

    تیم طراحی کیا و هیوندای عالی شده توی این دوسال

    • linkin park
      linkin park | ۱ اسفند ۱۳۹۹

      به لطف استخدام طراحان مطرح اروپایی. در خودروسازی مملکت ما هم طراحان مطرح آفتافه و دمپایی استخدام میشن.

مطالب پیشنهادی