ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

برنامه SSC Tuatara برای شکستن مجدد رکورد سرعت در آینده نزدیک

شروع سال 2021 برای SSC Tuatara با یک انفجار همراه بود! این هایپر کار آمریکایی در دومین تلاشش توانست رکورد سرعت را جابجا کند و دهان منتقدان را ببندد. اگرچه Tuatara در مرحله اول از ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

شروع سال 2021 برای SSC Tuatara با یک انفجار همراه بود! این هایپر کار آمریکایی در دومین تلاشش توانست رکورد سرعت را جابجا کند و دهان منتقدان را ببندد. اگرچه Tuatara در مرحله اول از دستیابی به بیشینه سرعت تعیین شده‌اش، بازمانده بود، اما این بار، میانگین سرعت او به 282.9 مایل بر ساعت یا 455.2 کیلومتر بر ساعت رسید.

این سرعت، رکورد سرعت قبلی در دنیای خودرو را که متعلق به کونیخزگ آگرا RS در  نوامبر سال 2017 بود، شکست.

اما این رکورد هم، پایانی بر شگفتی آفرینی Tuatara نیست! دکتر لری کاپلین، راننده و ثبت کننده رکورد سرعت Tuatara، به تازگی گفته که مایل است تا بار دیگر، شانس تازه‌ای به این اتومبیل بدهد و رکورد سرعت 300 مایل بر ساعت یا 482.8 کیلومتر بر ساعت را خلق کند.

جالب اینجاست که او با جدیت تمام از قابل ثبت بودن این رکورد، سخن می‌گوید. در مصاحبه‌ای که دکتر کاپلین با تاپ گیر داشته است، دستیابی به مرز 300 مایل بر ساعت را برای خودش، آسان توصیف می‌کند.

البته چندان هم بی راه نمی‌گوید. او تقریبا 6000 فوت (0.6 کیلومتر) قبل از رسیدن به خط پایان، سرعت 286.1 مایل بر ساعت را تجربه کرده بود. او معتقد است که به زودی خبرهای شوکه کننده‌ای از SSC Tuatara در آینده منتشر می‌شود. اما پرسش اصلی اینجاست که این اتفاق چه زمانی و در چه مکانی به وقوع می‌پیوندد.

دومین تلاش Tuatara برای رکورد شکنی در زمین‌های جانی بومر در محل پرتاب شاتل فضایی، واقع در ایالت فلوریدا، به فرجام رسیده بود. ناگفته نماند که این منطقه فقط 2.3 مایل (3.7 کیلومتر) مسیر جاده‌ای قابل راندن دارد! SSC Tuatara برای دستیابی به رکورد سرعت، 1.9 مایل (3 کیلومتر) از این مسیر را استفاده کرد و به همین دلیل، دکتر کاپلین مجبور بود که در سریع‌ترین زمان ممکن، خودش را به حداکثر سرعت برساند.

طبیعتا شرایط این رکورد شکنی با سایر تلاش‌های مشابه توسط دیگر هایپر کارها، کاملا متفاوت بوده است. برای مقایسه، بد نیست بدانید که رکورد سرعت 304 مایل بر ساعتی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت که به دست ارا لیسن ثبت شد، در یک مسیر 5.4 مایلی (8.7 کیلومتری) انجام گرفت.

بزرگراه نوادا هم که اولین تلاش رکورد زنی SSC Tuatara در آنجا صورت گرفته بود، حداقل 7 مایل مسیر مستقیم قابل استفاده داشت.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی