ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیران گوگل، فیسبوک و توییتر برای ادای شهادت در جلسه کنگره حاضر می‌شوند

کمیته انرژی و تجارت مجلس نمایندگان ایالات متحده جلسه جدیدی را در رابطه با ترویج اطلاعات نادرست و غلط در پلفترم‌های آنلاینی از جمله گوگل، فیسبوک و توییتر برگزار می‌کند. در این نشست «مارک زاکربرگ»، «جک دورسی» ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

کمیته انرژی و تجارت مجلس نمایندگان ایالات متحده جلسه جدیدی را در رابطه با ترویج اطلاعات نادرست و غلط در پلفترم‌های آنلاینی از جمله گوگل، فیسبوک و توییتر برگزار می‌کند. در این نشست «مارک زاکربرگ»، «جک دورسی» و «ساندار پیچای» بار‌ دیگر برای شهادت در مورد اطلاعات نادرست منتشر شده در فضای مجازی در مقابل نمایندگان کنگره حاضر خواهند شد.

این جلسه ۲۵ مارس (۵ فروردین) در کمیته تجارت و انرژی مجلس نمایندگان برگزار خواهد شد و انتشار اخبار ساختگی و اطلاعات غلط را در پلتفرم‌های آنلاین بررسی خواهد کرد. نحوه مدیریت و مقابله با اطلاعات غلط پیرامون واکسن کووید ۱۹ و انتخابات سال ۲۰۲۰ از جمله مواردی خواهند بود که در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

روسای این کمیته در بیانیه‌ای عنوان کردند این پلتفرم‌ها به کاربران خود اجازه دادند که در رابطه با واکسن کووید ۱۹ و انتخابات سال ۲۰۲۰ اخبار جعلی و اطلاعات غلطی پخش کنند که این موارد باعث ظهور بحران‌های ملی شد که عواقبی جدی را در زمینه‌های سلامت و ایمنی عموم جامعه به دنبال داشت. نمایندگان تاکید کردند که جلسه جدید در راستای فعالیت‌های قبلی این کمیته برای وادار کردن پلتفرم‌های انلاین به مسئولیت‌پذیری در قابل انتشار اخبار جعلی و اطلاعات نادرست برگزار می‌شود.

آن‌ها در ادامه توضیح دادند که: «برای مدتی طولانی، شرکت‌های حوزه فناوری از نقش خود در ایجاد اطلاعات غلط و اخبار جعلی و تاثیر آن‌ها بر روی مخاطبان آنلاین غافل بوده‌اند.» همچنین آن‌ها با عنوان کردن این مسئله که مفهوم خودکنترلی در این صنعت شکست خورده است اضافه کردند: «ما باید کار خود را برای تغییر مشوق‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی برای ترویج اطلاعات غلط و نادرست آغاز کنیم.»

دورسی مدیر عامل توییتر و زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک پیش از این در ماه نوامبر توسط کمیته قضایی سنای ایالات متحده آمریکا به کنگره فراخوانده شده بودند. با این وجود این اولین جلسه دادرسی آن‌ها پس از اتفاقات ۶ ژانویه محسوب می‌شود. هر سه کمپانی تاکنون حساب کاربری رئیس جمهور سابق ایالات متحده، یعنی «دونالد ترامپ» را مسدود کرده‌اند و این موضوع با واکنش حزب جمهوری خواه همراه بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی