ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خداحافظی با تایزن؛ گلکسی واچ جدید سامسونگ احتمالا با سیستم عامل اندروید معرفی می‌شود

بسیاری از محصولات خانه هوشمند و ساعت‌های هوشمند سامسونگ از سیستم عامل اختصاصی و متن باز «تایزن» بهره می‌برند. ظاهرا کره‌ای‌ها قصد دارند با تایزن خداحافظی کرده و نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود را با ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

بسیاری از محصولات خانه هوشمند و ساعت‌های هوشمند سامسونگ از سیستم عامل اختصاصی و متن باز «تایزن» بهره می‌برند. ظاهرا کره‌ای‌ها قصد دارند با تایزن خداحافظی کرده و نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود را با سیستم اندروید به بازار عرضه کنند.

شاید یکی از دلایلی که باعث شده سامسونگ چنین تصمیمی بگیرد، آن است که اپلیکیشن‌های کافی برای ساعت‌های هوشمند این شرکت وجود ندارد و به همین دلیل قصد دارد با تایزن خداحافظی کند و روی تولید ساعت‌ هوشمند اندرویدی متمرکز شود.

احتمال دارد ساعت هوشمند بعدی سامسونگ با سیستم عامل اندروید (Wear OS) معرفی و به بازار عرضه شود. توییت منتشر شده از سوی حساب کاربری «UniverseIce» نیز این موضوع را تایید می‌کند.

همان‌طور که گفته شود احتمالا یکی از دلایل چنین تصمیم گیری به اپلکیشن‌ها مربوط می‌شود. پشتیبانی اپلیکیشن‌های شخص ثالث تایزن قابل مقایسه با Wear OS نیست. بی‌شک گلکسی واچ با سیستم عامل اندروید از نظر پشتیبانی توسعه اپلیکیشن وضعیت بهتری نسبت به گلکسی واچ با سیستم عامل تایزن دارد.

البته این اولین بار نیست که شایعه‌هایی درباره خداحافظی سامسونگ با تایزن و روی آوردن به اندروید برای ساعت‌های هوشمند این شرکت مطرح می‌شود. در سال 2018 زمانی که سامسونگ، برند ساعت‌های هوشمند خود را از "Gear" به "Galaxy" تغییر داد نیز، خبرهایی در مورد گلکسی واچ با سیستم عامل اندروید مطرح شده بود.

سامسونگ در سال 2014، ساعت‌های هوشمند Gear 2 و Gear 2 Neo را با سیستم عامل تایزن رونمایی کرد و به فاصله شش ماه بعد، گلکسی Gear را با همان سیستم تایزن به بازار عرضه کرد.

با وجودی که این شرکت به صورت سنتی از مارک «گلکسی» برای دستگاه‌های با سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند، اما برای ساعت‌های هوشمند خود به این سنت دیرین پایبند نماند. درنتیجه ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ اکتیو، گلکسی واچ اکتیو 2 و گلکسی واچ 3 همه با سیستم عامل تایزن معرفی شدند.

شماره مدل‌ گلکسی واچ بعدی سامسونگ تایید نمی‌کند که قرار است این شرکت با تایزن خداحافظی کند‌، با این وجود به گفته منابع آگاه ظاهرا کره‌ای‌ها قصد دارند چنین تصمیمی را عملی کنند.

احتمالا گلکسی واچ با سیستم عامل اندرویدی،‌از نظر رابط کاربری و برخی ویژگی‌ها با گلکسی واچ‌های مبتنی بر سیستم عامل تایزن تفاوت‌هایی خواهند داشت. ممکن است در ساعت‌های هوشمند نسل بعدی اندرویدی سامسونگ برخی ویژگی‌ها مانند بیکسبی نیز کنار گذاشته شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    آها
    بالاخره سرش به سنگ خورد و متوجه شد باید بره سراغ Wear OS

مطالب پیشنهادی