ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا رکورد تولید 30 میلیون خودرو در آمریکا را شکست

تویوتا، پر طرفدارترین برند خودروسازی در جهان و قهرمان فروش اتومبیل در دنیا، یک رکورد دیگر را به نام خودش ثبت کرد. البته این رکورد در ایالات متحده ثبت شده است. 30 میلیونمین تویوتای تولید ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

تویوتا، پر طرفدارترین برند خودروسازی در جهان و قهرمان فروش اتومبیل در دنیا، یک رکورد دیگر را به نام خودش ثبت کرد. البته این رکورد در ایالات متحده ثبت شده است. 30 میلیونمین تویوتای تولید آمریکا، خط مونتاژ را ترک کرد تا جایگاه محکم این خودروساز ژاپنی در بازار آن کشور را به رخ بکشد.

تاریخچه تویوتا در ایالات متحده، سابقه‌ای بیش از 60 سال دارد. اما از سال 1986 به بعد، ژاپنی‌ها در جوینت ونچر مشترک با آمریکایی‌ها، خط تولید تویوتا در این کشور را راه اندازی کردند. اولین تویوتای ساخته شده در آمریکا هم یک دستگاه کرولا بود.

پس از 35 سال، تویوتا تعداد کارخانه‌هایش در آمریکای شمالی را به 14 سایت رساند که 10 سایت از آنها در خاک ایالات متحده واقع شده اند. 30 میلیونمین تویوتای تولید شده در آمریکا، چیزی نیست جز یک دستگاه سی ینا 2021. خودرویی که در کارخانه پرینستون در ایندیانا مونتاژ می‌شود.

این مینی ون هیبریدی کاملا جدید، یکی از آمریکایی‌ترین تویوتا‌های تاریخ است. چرا که توسط استودیو CALTY که در کالیفرنیا و میشیگان قرار دارد هم تولید شده است. جالب اینجاست که حتی مهندسی و بخش‌های تحقیق و توسعه (R&D) این محصول نیز در همان میشگیان به فرجام رسیده است.

سی ینا نمایانگر آینده تویوتا در آمریکا است. چرا که بخشی از تعهد این کمپانی برای ارائه خودروهای پاک هیبریدی، الکتریکی و سلول سوختی هم به شمار می‌رود. اکنون 16 درصد از فروش تویوتا در آمریکای شمالی به همان خودروهای پاک اختصاص دارد.

لیا کاری، مدیر عامل کارخانه تویوتا در ایندیانا، در رابطه با رکورد ثبت شده می‌گوید: «30 میلیونمین تویوتای تولید شده در آمریکا، افتخاری بزرگ و به یاد ماندنی برای همه ما در سایت ایندیانا است. ما با همراهی تامین کننده هایمان، خودروهایی مطابق با سلیقه مصرف کننده می‌سازیم. ما بر روی پروژه سی ینا 2021 به سختی کار کرده‌ایم تا یک خودرو چند منظوره همه فن حریف را به دست مشتری برسانیم.»

با ثبت رکورد 30 میلیون دستگاه تولید، به نظر نمی‌رسد که تویوتا از سرمایه گذاری خود در آمریکا که از سال 2017 جدی‌تر شده بود، دست بردارد. این سرمایه گذاری، ایجاد 6,500 شغل جدید را به دنبال آورده است. سایت تویوتا ایندیانا به طور خاص، 1.3 بیلیون از این سرمایه گذاری را در بخش تکنولوژی به مصرف خود درآورده است. همین بخش تکنولوژی به تنهایی، 550 مورد کارآفرینی را فراهم می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی