ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آیا استلانتیس خودروهای SRT را کنار می‌گذارد؟

با ادغام PSA و FCA، گروه خودروسازی استلانتیس به طور رسمی شکل گرفت. در گزارش‌های ابتدایی، خبر کنار گذاشته شدن برند کرایسلر از این گروه شنیده می‌شد. اما کارلوس تاوارس، مدیر عامل استلانتیس، در مصاحبه ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

با ادغام PSA و FCA، گروه خودروسازی استلانتیس به طور رسمی شکل گرفت. در گزارش‌های ابتدایی، خبر کنار گذاشته شدن برند کرایسلر از این گروه شنیده می‌شد. اما کارلوس تاوارس، مدیر عامل استلانتیس، در مصاحبه اخیرش تایید کرد که این اتفاق نمی‌افتد. در واقع، استلانتیس احیای مجدد کرایسلر را به هزینه کردن برای آوردن پژو از آن سوی اقیانوس اطلس به آمریکا، ترجیح داد!

بنابراین در حال حاضر، کرایسلر از خطر انقراض نجات یافته است. اما گویا ما در این ادغام، حواسمان به گوشه‌های دیگری هم باید باشد. چرا که از قضا گروه استلانتیس برای تیم SRT هم برنامه‌های مفصلی در نظر دارد. این خبر را خود مقامات استلانتیس هم تایید کرده اند.

البته این موضوع به معنای خداحافظی با SRT نیست. موپار اینسیدرز، سخنگوی استلانتیس، در رابطه با آن می‌گوید: «این تصمیم، دو فایده بزرگ دارد. اول آنکه ما همچنان می‌توانیم بر SRT به عنوان برند اسپرت خود تکیه کنیم و قوی‌ترین خودروها را با بالاترین پرفورمنس به دست خریداران برسانیم.  دوم اینکه تجربه‌های به دست آمده از مسابقات اتومبیلرانی در SRT را به کل برندهای زیر مجموعه خودمان، گسترش می‌دهیم و ارتقای طیف محصولاتمان را ممکن می‌سازیم.»

با توجه به این صحبت‌ها، توسعه محصولات سفارشی با پسوند SRT در دوج، جیپ و RAM کماکان ادامه خواهد یافت. در حقیقت، این تصمیم در راستای افزایش بهره وری از تخصص تیم SRT برای کل محصولات تحت پوشش چتر استلانتیس است.

در حالی که ما همچنان منتظر عرضه دوج‌ها، جیپ‌ها و RAM‌های قدرتمند با پسوند SRT در آینده هستیم، مدیر عامل استلانتیس در مصاحبه‌ اخیرش، موتورهای V8 پر حجم را از رده خارج دانست و از برنامه‌های بیشتر برای الکتریکی شدن خبر داد!

آیا صحبت‌های اخیر آقای کونیسکیس به معنای انحلال زود رس SRT است؟ کسی نمی‌داند. اما محتمل‌ترین تئوری برای این امر، می‌تواند توسعه خودروهای پرفورمنس بالا اما الکتریکی، در تیم SRT باشد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    از این ادغام ها متنفرم

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    داخل کاپوت این ماشین را نگاه کنید، حالا تصور کنید ۵۰۰ هزار کیلومتر کارکنه! بنظرتون چه وضع وحشتناکی اون تو خواهد بود؟ اما یک موتور الکتریکی بعد از یک میلیون کیلومتر هنوز همونی هست ک بوده! چون هیچ قطعه فرسایشی نداره. هزینه تعمیر و نگهداری و مصرفی سالانه (انجین و گیربکس) صفر مطلق هست. تا زمانی ک یکبار در عمرش باتری عوض بکنه.

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    بنظرم موضوعی ک خودروهای برقی را همه گیر خواهد کرد ، و همه قانع میشن برقی سوار شن، نه کربن هست، نه صرفه مصرف سوخت، نه پرفورمانس و گشتاور نه خیلی چیزای دیگه. بلکه قابلیت اطمینان و عمر و دوام سخت افزاری این ماشینهاست. بجای هزاران قطعه مکانیکی درهم برهم و مستهلک شونده در موتور و گیربکس، یک آرمیچر دایرکت درایو ک تنها قسمت متحرکش دوتا بلبرینگ هست! بدون گیربکس و بدون هزار بدبختی

  • FALCON
    FALCON | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    اگه تو همه ماشینا یخورده چاشنی SRT اضافه کنن خیلی خوب میشه، ولی اینکه موتور های برقی رو جایگزین کنن یکم اون حس سرعت و قدرت ماشینای عضلانی از بین میره، ماشین باید با صداش گوش همه رو کر کنه، ماشین برقی برا آدم سوسولاست.

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۲ اسفند ۱۳۹۹

      هنگام گذار از کالسکه های اشرافی چند اسبه به موتورهای درون‌سوز یا از کشتیهای بادبانی به بخار هم حتما چنین صحبتهایی بوده. اما...

مطالب پیشنهادی