ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

انتشار جدول میزان رضایتمندی مشتریان از خودروها: تسلا در صدر، مزدا در قعر

نشریه آمریکایی کنسیومر ریپورتس (Consumer Reports) پس از انتشار لیست برترین برندها از نظر میزان رضایتمندی مشتریان، حالا وارد جزئیات شده و جدول مدل‌هایی که بیشترین و کمترین رضایتمندی را دارند، منتشر کرده است. این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

نشریه آمریکایی کنسیومر ریپورتس (Consumer Reports) پس از انتشار لیست برترین برندها از نظر میزان رضایتمندی مشتریان، حالا وارد جزئیات شده و جدول مدل‌هایی که بیشترین و کمترین رضایتمندی را دارند، منتشر کرده است.

این بار هم مثل قبل، تسلا خوش درخشیده و محصولات آن رده‌هایی بالایی جدول رضایتمندی را به خود اختصاص داده‌اند. ارزان‌ترین ساخته این شرکت یعنی مدل 3 در صدر ایستاده و خرسندترین مشتریان را در آمریکا دارد. پس از این مدل برقی، شاسی‌بلند کیا تلوراید رتبه دوم را به خود اختصاص داده است؛ تسلا مدل S و مدل Y هم به ترتیب رتبه‌های سوم و چهارم را از آن خود کرده و رتبه پنجم به مزدا MX-5 میاتا رسیده است.

اما در انتهای جدول و در جایی که مشتریان کمترین میزان رضایت را از خودروی خود دارند، نام مزدا CX-3 به چشم می‌خورد. به غیر از این خودرو، نیسان کیکس، اینفینیتی QX60 و QX50 دیگر مدل‌های ژاپنی هستند که برخلاف انتظار در انتهای جدول جا خوش کرده‌اند. جیپ Compass هم در جلب رضایت مشتریان ناکام مانده و در بین خودروهایی که کمترین میزان رضایتمندی را دارند، پنجمین مدل محسوب می‌شود.

گفتنی است نشریه کنسیومر ریپورتس در ارزیابی خود به سراغ مالکین مدل‌هایی که بین یک الی سه سال عمر دارند، رفته و بر اساس فاکتورهایی مثل راحتی، تجهیزات الکترونیک و کیفیت رانندگی به نظرسنجی از آنها پرداخته است. ذکر این نکته ضروری است در این ارزیابی، رضایتمندی مشتریان لزوما به معنای اطمینان و اعتماد بیشتر به خودروها نیست.

در تایید این ادعا باید اشاره کنیم، تسلا که در ارزیابی میزان رضایتمندی رتبه‌های برتر را کسب کرده، در ارزیابی میزان قابل اعتماد بودن، به خاطر مشکلات کیفی متعدد جایگاه خوبی ندارد؛ همچنین برند بیوک که مشتریان اعتماد بالایی به محصولات آن دارند، در ارزیابی میزان رضایتمندی در رده‌های پایینی جدول جای گرفته است

اما برگردیم به سراغ صدرنشین جدول رضایتمندی، یعنی تسلا مدل 3. این خودروی الکتریکی در زمینه فاکتورهایی مثل تجربه رانندگی و طراحی امتیاز تقریبا کامل را دریافت کرده است. در زمینه راحتی امتیاز این خودرو بالاتر از رقم میانگین بوده و در زمینه ارزش امتیاز آن در محدوده میانگین است.

در سوی مقابل کراس‌اوور CX-3 نتوانسته در هیچ یک از فاکتورها نمره بالایی کسب کند، البته در بحث تجربه رانندگی و طراحی این خودرو موفق به کسب امتیازی بیشتر از رقم میانگین شده است. میزان راحتی این کراس‌اوور ژاپنی با زیر 50 درصد، پایین‌ترین رقم ثبت شده در بین تمامی مدل‌هاست. با وجود این، CX-3 در زمینه ارزش امتیازی بیشتر از تسلا مدل 3 دارد.

شایان ذکر است لینکلن Aviator و Corsair، تویوتا پریوس، جیپ گلادیاتور و تسلا مدل X تکمیل‌کننده لیست دهگانه برترین مدل‌ها از نظر میزان رضایتمندی هستند. در طرف مقابل، نیسان Pathfinder، شورولت Trax، اینفینیتی Q50، فورد اکو اسپرت و تویوتا C-HR رتبه‌های ششم تا دهم لیست مدل‌هایی که کمترین میزان رضایتمندی را دارند، پر کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۳ اسفند ۱۳۹۹

    چی میزنید شما ؟
    مگه یه کم پایین تر تو یه خبر دیگه نگفتید لکسوس
    واقعا تعطیل تشریف دارید

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۳ اسفند ۱۳۹۹

      سلام وقت بخیر، ای کاش با دقت بیشتری مطالعه می کردید... ارزیابی میزان رضایتمندی مشتریان با ارزیابی میزان قابل اتکا بودن کاملا فرق داره و در نتایجشون فاکتورهای متفاوتی دخیل هستن

مطالب پیشنهادی