ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

با سواتی موهان آشنا شوید: مدیر ارشد مأموریت مریخ ۲۰۲۰ ناسا

پیش از فرود کاوشگر استقامت بر سطح مریخ، دوربین‌های اتاق فرمان مدام یکی از مدیران ناسا را نشان می‌دادند که با پوشیدن یکی از نمادهای سنتی هند، توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

پیش از فرود کاوشگر استقامت بر سطح مریخ، دوربین‌های اتاق فرمان مدام یکی از مدیران ناسا را نشان می‌دادند که با پوشیدن یکی از نمادهای سنتی هند، توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد.

کاوشگر استقامت ناسا پنج‌شنبه شب با موفقیت بر سطح مریخ فرود آمد. ناسا طبق رسم تمامی مأموریت‌ها، اتاق فرماندهی را نشان می‌داد که مهندسان در آن با اضطراب به نمایشگرها چشم دوخته‌اند. یکی از افرادی که مدام چهره‌اش را پیش از فرود استقامت می‌دیدیم، خانمی با لهجه و تسلط کامل به زبان انگلیسی بود اما نقطه قرمز رنگ یا «بیندی» روی پیشانی‌اش نشان می‌داد هندی الاصل و مثل بسیاری از مهندسان موفق ناسا، یک مهاجر است.

سواتی موهان زاده ایالت «کارناتاکا» هند است و زمانی که یک سال داشت با خانواده به ایالات متحده مهاجرت کرد. او مدرک لیسانس مهندسی مکانیک و هوافضا را از دانشگاه کرنل و مدرک فوق لیسانس و دکترای دانش هوانوردی و کیهان‌نوردی را از MIT گرفته است. موهان از سال ۲۰۱۳ عضو تیم مأموریت بازگشت به مریخ ۲۰۲۰ بوده و سابقه فعالیت در تیم مأموریت «کاسینی» را نیز در کارنامه دارد.

دکتر «سواتی موهان» (Swati Mohan)، مدیر عملیات راهنمایی و کنترل مأموریت مریخ ۲۰۲۰ ناسا، یا به عبارت دیگر، مسئول اطمینان از قرارگیری فضاپیمای حمل کننده استقامت در مسیر صحیح است. سواتی زمانی که استقامت برای فرود ترسناک بر سطح مریخ نزدیک آماده می‌شد، ستاره اتاق فرمان بود و تقریباً تمام اطلاعات فنی وارد شدن به اتمسفر، کاهش ارتفاع و سرانجام فرود را به بینندگان منتقل می‌کرد.

جالب آنکه وقتی او داشت اطلاعات فنی مربوط به مأموریت را توضیح می‌داد، خال روی پیشانی‌اش توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و آنها را به شبکه‌های اجتماعی کشاند تا او بابت استفاده از این نماد سنتی تشکر کنند.

با مراجعه به صفحه تیم مأموریت مریخ ۲۰۲۰ در وب سایت ناسا، می‌توانید تمامی اعضای دخیل در این مأموریت را پیدا کنید که در میان آنها چندین ایرانی الاصل از جمله «پگاه پاشایی»، مهندس سیستم‌های خودرو، «ملودی صفوی‌زاده»، از مدیران ارشد پروژه «سایکی» و «پیام زمانی»، مهندس سیستم PIXL به چشم می‌خورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    سری قبل بابک فردوسی با مدل موی عجیبش معروف شده بود

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    اینا میرن این کارا رو میکنن اونوقت یه کاربری مثل soridate میاد واسه اینکه بگه کاره اجیت پای اشتباهه از رو قیافه میگه طرف از جای عقب افتادس.مقابله با همین نژاد پرستی ها و جذب استعداد ها آمریکا رو آمریکا کرده.

  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    دوستان ایرانی الاصل بودن و در کل زاده جایی بودن یک نفر رو هیچ وقت پای خودتون نگذارید.

    بهترین بذر هم نیاز به بستر و شرایط محیطی مناسب داره تا رشد کنه و چه بسا اینها حتی از جنس بذر هم مهم تر باشن. هر کشوری با شرایط سیاسی و اقتصادیش حکم این بستر رو داره و کسی ابر قدرت میشه و می مونه که همواره این بستر رو حفظ کنه و بهبود بده

مطالب پیشنهادی