ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نگاهی به موتورسیکلت ام وی آگوستا Brutale مدل 2022

انتقال به استاندارد آلایندگی یورو 5 برای ام وی آگوستاهای Brutale و Dragster، سبب تغییرات الکترونیکی و طراحی در آنها شده که این موتور سیکلت‌های سه سیلندر را برای راندن، جذاب‌تر می‌کند. سری Brutale از ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۸

انتقال به استاندارد آلایندگی یورو 5 برای ام وی آگوستاهای Brutale و Dragster، سبب تغییرات الکترونیکی و طراحی در آنها شده که این موتور سیکلت‌های سه سیلندر را برای راندن، جذاب‌تر می‌کند. سری Brutale از سال 2001 که به عنوان نسخه جدید F4 750 معرفی شد، موفقیت تجاری قابل توجهی به دست آورد و حالا شاهد معرفی نسل تازه این موتورسیکلت جذاب هستیم که عملکرد ویژه ای را ارائه می دهد.

اضافه شدن خط تولید مدل جدید 675 سی سی از سال 2011، دست ام وی آگوستا را برای مانور بیشتر در بازار، باز گذاشت. به لطف رشد فروشی که ام وی آگوستا داشته است، اکنون این برند ایتالیایی، جای پای محکم‌تری دارد. نهایتا در سال 2014 با معرفی Dragster، نگرش تازه خود به کلاس مبارزهای خیابانی را نشان داد. اما برای سال 2021، ام وی آگوستا تغییراتی بنیادی در Brutale و Dragster ایجاد کرده است که اولین مورد آنها، انطباق با استاندارد آلایندگی یورو 5 است.

هدف اصلی، تنظیم دوباره موتور با استاندارد جدید، بدون از دست رفتن قدرت آن بود. تا آنجا که اعداد و ارقام می‌گویند، ام وی آگوستا به درستی این هدف را محقق ساخته است.

موتور سه سیلندر 798 سی سی با میل لنگ چرخان، قدرت اسمی 140 اسب بخاری را در دور موتور 12,300 rpm تولید می‌کند.

این موتور تغییرات بی شماری در جهت کاهش استهلاک داخلی قطعات به خود، دیده است. از جمله این تغییرات می‌توان به انژکتورهای فشار بالاتر، سیستم اگزوز از نو طراحی شده و از همه مهم‌تر، سیستم مدیریت الکترونیکی جدید، اشاره کرد.

واحد اینرسی شش محوره جدید (IMU) که توسط کمپانی e-Novia واقع در میلان ایتالیا ساخته شده است، در ام وی آگوستاهای جدید به کار می‌رود. این همان شرکتی است که اپلیکیشن MV Ride را هم برای ام وی آگوستا طراحی کرده بود.

واحد IMU مدیریت عملکرد سیستم کنترل کشش، هدایت سیستم چند بخشی MK100 ABS و سیستم کنترل دستی چرخ‌ها که ام وی آگوستا آن را کنترل بالا دادن محورهای جلو می‌نامد، بر عهده دارد.

راکب در مقابل خود، نمایشگر 5.0 اینچی TFT جدید با قابلیت اتصال بلوتوث و ردیاب ماهواره‌ای و GPS را می‌بیند. همچنین چراغ‌های LED در جلو به چشم می‌خورند که روشن کردن زاویه‌های کناری را انجام می‌دهند و از سوی واحد IMU هدایت می‌شوند.

از دیگر تغییرات 2021 در این موتور سیکلت‌ها، طراحی دوباره فریم استیل بدنه با مقاومت بیشتر و تنظیم مجدد سیستم تعلیق با فنرهای قابل تنظیم و میله‌های ضربه گیر در عقب را می‌توان نام برد.

Brutale جدید در سه تیپ عرضه می‌گردد. تیپ پایه Rosso، تیپ RR و تیپ RR SCS.

Brutale Rosso از مشخصات فنی ساده‌تری برخوردار است. پیشرانه سه خطی با خروجی 112 اسب بخار در دور 11,000 rpm، نیرو بخش این وسیله دو چرخ است و اثری از سیستم‌های الکترونیکی FLC، لانچ کنترل و ردیاب ماهواره‌ای هم در آن به چشم نمی‌خورد.

در نسخه RR SCS به عنوان تیپ فول، با سیستم کلاچ هوشمند مواجه‌ایم که نیاز به گرفتن کلاچ در هنگام روشن و خاموش کردن موتور را از بین می‌برد.

مدل Dragster هم تغییرات مشابهی با Brutale را تجربه کرده است و جالب اینجاست که این مدل هم دقیقا در سه تیپ Rosso، RR و RR SCS به دست خریداران می‌رسد.

البته ام وی آگوستا برای Dragster، یک تیپ سفارشی با نام RC SCS هم در نظر گرفته که تولید آن به 200 دستگاه محدود می‌شود.

از ویژگی‌های این مدل خاص می‌توانیم به طرح‌های گرافیکی الهام گرفته شده از Moto2، رینگ‌های سبک‌تر و قطعات کربنی در فلاپ‌های بدنه اشاره کنیم.

وزن خالص این موتور، به 168 کیلوگرم می‌رسد که 7 کیلوگرم سبک‌تر از سایر مدل‌های Brutale و Dragster است. RC SCS همچنین می‌تواند با کیت ریسینگ همراه شود که شامل ECU سفارشی و سیستم اگزوز سفارشی است که قدرت موتور را به 150 اسب بخار در دور 12,800 rpm می‌رساند.

در حالی که وزن خالص آن هم به 160 کیلوگرم کاهش یافته است!

قیمت این موتور سیکلت‌های ایتالیایی از 13,400 یورو برای Brutale و 14,900 یورو برای Dragster استارت می‌خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی