ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین ویدیو از طرح مفهومی گوشی اوپو ایکس ۲۰۲۱‌ با نمایشگر رول شونده منتشر شد

تاکنون با انتشار رندرها و تصاویر دیجیتال گوشی آینده اوپو یعنی اوپو ایکس ۲۰۲۱‌ اطلاعات زیادی از این گوشی و نمایشگر منحصر به فرد آن ارائه شده است. حالا علاوه بر اولین نگاه به این گوشی با ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

تاکنون با انتشار رندرها و تصاویر دیجیتال گوشی آینده اوپو یعنی اوپو ایکس ۲۰۲۱‌ اطلاعات زیادی از این گوشی و نمایشگر منحصر به فرد آن ارائه شده است. حالا علاوه بر اولین نگاه به این گوشی با صفحه نمایش رول شونده، چند ویدیو از آن منتشر شده که اطلاعات جدیدی از این گوشی مفهومی ارائه می‌کند.

ظهور صفحه‌ نمایش OLED انعطاف‌پذیر، باعث شد شرکت‌های تولید‌کننده موبایل، آزمایش‌های جدید و غیر معمولی بر روی نمایشگر محصولات خود انجام دهند. در حالی که بسیاری از کمپانی‌ها از جمله الی‌جی و هواوی پیش از این موبایل‌های تاشوی خود را معرفی کردند، شرکت‌های دیگری مانند اوپو به سمت صفحه نمایش رول شونده رفته‌اند.

با انتشار این ویدیوها، برای اولین بار علاوه بر صفحه نمایش رول شونده گوشی آینده اوپو یا اوپو ایکس ۲۰۲۱ در حال استفاده، شاهد برخی ویژگی‌های دیگر این صفحه نمایش مانند گسترده و جمع شدن آن هستیم. اندازه صفحه نمایش این گوشی در حالت جمع شده ۶.۷ اینچ خواهد بود که با گسترده شدن آن تا ۷.۴ اینچ افزایش خواهد یافت. مکانیزم این صفحه‌نمایش با دوبار ضربه زدن به صفحه یا کشیدن دست خود بر روی دکمه خاموش یا روشن کردن گوشی فعال می‌شود.

ویدیو به زبان انگلیسی نیست اما در این ویدیو می‌توان به خوبی جزئیات طرح مفهومی گوشی رول شونده اوپو را مشاهده کرد. 

محتوایی که در تصویر نمایش داده می‌شود در هنگام گسترده یا جمع شدن صفحه نمایش کاملا نظم خواهد گرفت و این تنظیم صفحه‌نمایش به طرز شگفت‌آوری روان به نظر‌ می‌رسد. اوپو برای کارکرد خود از یک موتور چرخشی پیشرانه که از دو موتور داخلی دیگر تشکیل شده است استفاده خواهد کرد. همچنین صفحه نمایش OLED این گوشی برای استقامت خود از یک روکش با ضخامت ۰.۱ میلی‌متر بهره خواهد برد.

البته ظاهر گوشی تنها یک جنبه از آن است و به نظر می‌رسد اوپو ایکس ۲۰۲۱‌ از سیستم عامل اختصاصی اوپو یعنی ColorOS بهره خواهد برد که البته مبتنی بر اندروید است. از آن‌جایی که گوشی نمایش داده شده در این ویدیو یک طرح مفهومی است، اطلاعاتی در رابطه با قیمت و زمان عرضه آن اعلام نشده. این گزارش همچنین تایید می‌کند که هیچ دوربین سلفی یا درجه حفاظتی برای این گوشی مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    به در. نمیخوره چون چینیه فقط ابل

  • Mohammad
    Mohammad | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    چه جالب

مطالب پیشنهادی