ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عملکرد ضعیف اولین موبایل جهان با دوربین سلفی زیرنمایشگر در بررسی DxOMark

در سال ۲۰۲۰ شرکت زد‌تی‌ای از اولین گوشی تجاری جهان با دوربین سلفی زیرنمایشگر رونمایی کرد. حالا DxOMark گوشی زدتی‌ای اکسون ۲۰ 5G را بررسی کرده و از عملکرد پایینش خبر داده است. گوشی زد‌تی‌ای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

در سال ۲۰۲۰ شرکت زد‌تی‌ای از اولین گوشی تجاری جهان با دوربین سلفی زیرنمایشگر رونمایی کرد. حالا DxOMark گوشی زدتی‌ای اکسون ۲۰ 5G را بررسی کرده و از عملکرد پایینش خبر داده است.

گوشی زد‌تی‌ای اکسون ۲۰ 5G اگرچه به علت استفاده از دوربین سلفی زیرنمایشگر یک گوشی متفاوت و نوآورانه محسوب می‌شود، اما این دوربین عملکرد رضایت‌بخشی ندارد. در گذشته بررسی‌ها از عملکرد پایین این دوربین خبر داده بودند و حالا این دستگاه توسط DxOMark مورد بررسی قرار گرفته است.

DxOMark به اولین دوربین سلفی زیرنمایشگر تجاری جهان امتیاز ۲۶ را داده که آن را در قعر جدول قرار می‌دهد و پس از یک گوشی اقتصادی در بازار هند، دومین موبایل با پایین‌ترین امتیاز برای دوربین سلفی محسوب می‌شود. سایر گوشی‌ها در بررسی DxOMark حداقل ۲ برابر امتیاز بالاتری گرفته‌اند.

به گفته DxOMark، تصاویر دوربین سلفی زدتی‌ای اکسون ۲۰ 5G نویز زیادی دارند، داینامیک رنج آن‌ها پایین هستند، رنگ پوست را بطور غیرطبیعی نمایش می‌دهند و همچنین در زمینه رنگ‌ها هم مشکل دارند. علاوه بر این، از عملکرد این گوشی هوشمند در زمینه عکاسی پرتره هم انتقاد کرده که مربوط به جزئیات پایین و همچنین مشکلات تشخیص عمق می‌شود.

این گوشی چینی در زمینه فیلم‌برداری با دوربین سلفی هم عملکرد نامناسبی دارد و  با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، بنابراین زدتی‌ای نتوانسته در اولین گوشی تجاری جهان با دوربین سلفی زیرنمایشگر عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. در تصویر زیر مقایسه عملکرد آن با گوشی‌های وان پلاس ۸ پرو و پیکسل ۵ را مشاهده می‌کنید:

زدتی‌ای اکسون ۲۰

برای اینکه دوربین‌های سلفی زیرنمایشگر بتوانند به کیفیت مشابه با دوربین‌های سلفی استاندارد دست پیدا کنند، راه طولانی در پیش داریم. با این حال شاید شرکت‌ها با راه‌حل‌های مختلف بتوانند در زمان کوتاهی به چنین کیفیتی برسند، برای مثال انتظار می‌رود امسال شیائومی از یک گوشی با این فناوری رونمایی کند.

بزرگترین چالش دوربین‌های سلفی زیرنمایشگر، ورود کمتر نور به سنسور در مقایسه با دوربین‌های استاندارد است. شرکت‌ها برای رفع این مشکل راه‌حل‌های مختلفی را امتحان می‌کنند و برای مثال نمایشگر زدتی‌ای اکسون ۲۰ 5G در محل قرارگیری دوربین سلفی رزولوشن کمتری دارد.

شیائومی نسبت به رقیب هموطنش فناوری متفاوتی را دنبال می‌کند، بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم این کمپانی می‌تواند کیفیت کلی این نوع دوربین‌ها را افزایش دهد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی