ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سود تسلا از سرمایه‌گذاری در بیت کوین از سود فروش خودرو در ۲۰۲۰ پیشی گرفت

کمتر از دو هفته پیش خبر سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در محبوب‌ترین رمزارز بازار یعنی بیت کوین منتشر شد و در این مدت کوتاه، قیمت آن افزایش چشمگیری پیدا کرده و ارزش بازار بیت کوین از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

کمتر از دو هفته پیش خبر سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در محبوب‌ترین رمزارز بازار یعنی بیت کوین منتشر شد و در این مدت کوتاه، قیمت آن افزایش چشمگیری پیدا کرده و ارزش بازار بیت کوین از ۱ تریلیون دلار فراتر رفته. حالا مشخص شده سود تسلا از این سرمایه‌گذاری از سود کل فروش خودروهای این برند در ۲۰۲۰ بیشتر بوده است.

بیت کوین با قیمتی بالاتر از ۵۵ هزار دلار معامله می‌شود و اگر میزان رمزارزهای خریداری شده توسط تسلا تغییری ایجاد نشده باشد، این کمپانی سازنده خودروهای الکتریکی از تاریخ ۱۲ بهمن تا به امروز ۹۳۰ میلیون دلار سود کرده. میزان سودآوری این رمزارز برای تسلا ۳۰ درصد بیشتر از سود ۷۲۱ میلیون دلاری آن از فروش خودروها در سال ۲۰۲۰ است.

قیمت بیت کوین در ماه‌های گذشته رشد سرسام‌آوری داشته و اگرچه تعدادی منتظر رشد بیشتر آن و رقابت با بازار طلا هستند، اما برخی کارشناسان آن را یک حباب می‌دانند و منتظر افت قیمت این رمزارز در آینده هستند. با وجود چنین پیش‌بینی‌هایی، مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک از این سرمایه‌گذاری حمایت کرده است.

تسلا

نزدیک به دو هفته پیش مشخص شد تسلا در ژانویه ۲۰۲۱ به میزان ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده و همچنین از برنامه‌هایش برای قبول این رمزارز به عنوان یک روش پرداخت در آینده خبر داد. در آن زمان ارزش سهام این کمپانی سازنده خودروهای الکتریکی ۲ درصد افزایش پیدا کرد و قیمت بیت کوین هم به مرز ۴۵ هزار دلار رسید.

با وجود اینکه برخی کمپانی‌ها و بانک‌های سرمایه‌گذاری مانند «جی‌‌پی مورگان» امید چندانی به آینده بیت کوین ندارند، سرمایه‌گذاران نهادی از طلا به بیت کوین مهاجرت می‌کنند.

بیت کوین گسترده‌تر از گذشته مورد پذیرش اپ‌ها و کمپانی‌ها قرار گرفته و برای مثال اکنون می‌توان با استفاده از اپل پی و گوگل پی در برخی کشورها، بیت کوین خرج کرد. در کنار بیت کوین، اتریوم هم رشد قیمت بالایی را تجربه کرده و حالا قیمتی بیش از ۲۰۰۰ دلار دارد که رکورد محسوب می‌شود. با توجه به این استقبال گسترده، سود تسلا در آینده بیشتر هم خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی
    علی | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    چقدر این دنیا خنده داره شده . ???

  • ozone
    ozone | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    ایلان ماسک خیلی عالی از سوپربرند بودن خودش استفاده میکند برای پول در آوردن.
    میلیون ها نفر پشت دست ماسک بازی میکنند و این تقاضای بزرگی برای بیت کوین به وجود آورد که در این رشد یکدفعه ای کم تاثیر نبود.

    • saeed۱۹۸۵۹
      saeed۱۹۸۵۹ | ۲ اسفند ۱۳۹۹

      شک نکنید که با بیرون کشیدن ایشان بیت کوین دوباره سقوط خواهد کرد

مطالب پیشنهادی