ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشی جدید: کرونا ۲۰.۵ میلیون سال زندگی بشر را نابود کرده است

کرونا بیش از یکسال است که به بزرگترین دشمن بشر تبدیل شده و بیش از ۲.۴ میلیون نفر را به کام مرگ کشانده. پژوهشی جدید نشان می‌دهد که کووید-۱۹ به علت مرگ زودهنگام افراد، توانسته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

کرونا بیش از یکسال است که به بزرگترین دشمن بشر تبدیل شده و بیش از ۲.۴ میلیون نفر را به کام مرگ کشانده. پژوهشی جدید نشان می‌دهد که کووید-۱۹ به علت مرگ زودهنگام افراد، توانسته بیش از ۲۰.۵ میلیون سال زندگی بشر را نابود کند.

بطور میانگین انتظار می‌رود افراد در جهان ۷۳ سال عمر کنند و سن موردانتظار بشر محسوب می‌شود، اما کرونا باعث مرگ بیش از ۱ میلیون نفر با سنی کمتر از ۷۳ سال شده. حالا پژوهشی جدید، درباره تاثیر مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ روی زندگی بشر کار کرده است.

در این پژوهش با مقایسه سن موردانتظار افراد و سن آن‌ها در هنگام مرگ بر اثر ابتلا به کرونا مواجه هستیم. زمانی که یک فرد زودتر از سن موردانتظار جانش را از دست می‌دهد، اختلاف میان آن‌ها به عنوان سال‌های زندگی درنظر گرفته می‌شود که همه‌گیری کرونا نابود کرده است.

پژوهشگران به این موضوع پی برده‌اند که کووید-۱۹ در سطح جهان مسئول نابودی بیش از ۲۰.۵ میلیون سال زندگی است و هر فردی که بر اثر ابتلا به این ویروس می‌میرد، بطور میانگین ۱۶ سال کمتر از حالت عادی زندگی کرده است.

محققانی از کشورهای فنلاند، آلمان، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا در این پژوهش مشارکت داشته‌اند و ۱.۳ میلیون قربانی کرونا در ۸۱ کشور را مورد بررسی قرار داده‌اند. در این میان تنها ۲۷۴ هزار نفر پیش از مرگ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹، به سن موردانتظار رسیده‌اند.

نزدیک به ۴۵ درصد ۲۰.۵ میلیون زندگی از بین رفته در میان قربانیان ۵۵ تا ۷۵ ساله کرونا قرار دارند. افراد بالاتر از ۷۵ سال با وجود تعداد بالای قربانیان، مسئول ۲۵ درصد زندگی‌ها هستند و افرادی که کمتر از ۵۵ سال داشته‌اند، ۳۰ درصد در این زمینه نقش داشته‌اند.

کرونا

این پژوهش نشان می‌دهد که مقامات بهداشتی باید به زندگی افراد جوان در دوران همه‌گیری کرونا هم توجه داشته باشند. علاوه بر این، باید بیشتر روی کاهش میزان مرگ و میر در مردان تمرکز شود چرا که نرخ مرگ بالاتری نسبت به زنان دارند.

طبق این تحقیق، مردان بیش از زنان از کرونا آسیب دیده‌اند. در حقیقت مردان نسبت به زنان، تا ۴۴ درصد مرگ زودرس بیشتری داشته‌اند. در این پژوهش مردان بطور میانگین ۷۱ سال و زنان ۷۶ سال زندگی کرده‌اند، البته این اولین باری نیست که مقاله‌ای از آسیب‌پذیری بیشتر مردان در برابر کووید-۱۹ خبر می‌دهد، با این حال همچنان دلیل قطعی چنین موضوعی مشخص نشده است.

اختلاف سنی میان قربانیان مرد و زن در کشورهای با درآمد پایین بیشتر به چشم می‌خورد و مردان در کشورهایی مانند پرو، بسیار بیشتر از زنان باعث نابودی مدت زمان زندگی شده‌اند. این میزان در کشورهایی مانند فنلاند و کانادا بسیار کمتر و تقریبا مردان و زنان یکسان هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    لعنت به چین و چینی .

  • Xtract
    Xtract | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    وقتی مرگ و میر مردان انقدر بیشتره چرا برای واکسیناسیون مردان رو در اولویت قرار نمیدن ؟؟؟

  • فراز
    فراز | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    منشاء ویروس از خفاش هست اما این ویروس قابلیت انتقال به انسان رو نداشت دانشمندان چینی در آزمایشگاه اومدن شاخک های ویروس رو دستکاری کردن بنحوی که بتونه به سلول‌های انسانی بچسبه و به اونا نفوذ کنه و بعد هم ظاهراً سهوا (شما بخونید عمدا) از آزمایشگاه خارج شده و باقی ماجرا

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    یک حیوون چینی یه خفاش خورد دنیا به دردسر افتاد....چه موجودات پلشت و کثیفی هستن اینا مثل حیوون غذا نیخورن

  • mohammadshg
    mohammadshg | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    لعنت به چینی‌های کثیف

مطالب پیشنهادی