ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل سوم هوندا HR-V معرفی شد؛ تغییرات ظاهری گسترده برای کراس‌اوور کوچک ژاپنی‌ها

هوندا از نسل سوم کراس‌اوور کوچک و شهری HR-V در سرزمین مادری رونمایی کرد. این نسل از لحاظ ظاهری کاملا متحول شده و هیچ شباهتی با نسل پیشین ندارد. طبق سیاست هوندا، HR-V در برخی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۷

هوندا از نسل سوم کراس‌اوور کوچک و شهری HR-V در سرزمین مادری رونمایی کرد. این نسل از لحاظ ظاهری کاملا متحول شده و هیچ شباهتی با نسل پیشین ندارد. طبق سیاست هوندا، HR-V در برخی از بازارهای بین‌المللی با همین شکل و شمایل به فروش خواهد رسید، ولی نسخه مخصوص آمریکا احتمالا با چهره‌ای متفاوت راهی بازار می‌شود.

شاید بدانید HR-V در ژاپن با نام Vezel عرضه می‌شود. نسل جدید این خودرو طراحی ساده اما بالغ‌تری داشته و از نظر ابعاد رشد کرده است. در نمای روبرو جلوپنجره شش ضلعی بدون قاب خاصی در سپر ادغام شده؛ در دو طرف این جلوپنجره نسبتا عریض، قاب‌های کشیده چراغ‌های اصلی قرار دارند که قسمت فوقانی آنها به چراغ‌های LED روشنایی در روز اختصاص پیدا کرده است. این چراغ‌ها به قطعه کرومی موجود در بخش میانی منتهی می‌شوند.

نسل سوم HR-V کمابیش فرم کوپه مانند اتاق خود را حفظ کرده است. این کراس‌اوور ژاپنی در نمای جانبی پیکره‌ای نسبتا ساده و یک‌دستی دارد. بهره‌گیری از دستگیره‌های مخفی برای درب عقب روی ستون C، زه‌های پلاستیکی در دهانه گلگیرها و رکاب، شیب زیاد سقف و رینگ‌های چند پره از ویژگی‌های قابل ذکر این خودرو در نمای کناری هستند. ابعاد این رینگ‌ها بسته به تریم بین 16 الی 18 اینچ متغیر است.

در نمای عقب، HR-V هم از ترند پرطرفدار این روزها یعنی چراغ‌های LED سرتاسری پیروی کرده است. طراحان هوندا برای تزریق هیجان به این بخش، از المان‌هایی مثل اسپویلر انتهای سقف، فرورفتگی روی درب عقب و سپر دو رنگ کمک گرفته‌اند. نمایان بودن انباری اگزوز از زیر سپر را می‌توان یک نکته منفی در این نما دانست.

درب عقب هوندا HR-V در تریم‌های رده‌بالا برقی است

در داخل کابین هم با فضایی کاملا متفاوت روبرو هستیم. ساختار مینیمالیستی داشبورد، اولین چیزی است که در فضای داخلی HR-V 2022 جلب توجه می‌کند. در قسمت میانی این داشبورد خوش‌فرم، یک نمایشگر لمسی 9 اینچی ایستاده برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت قرار داد. نکته عجیب اینکه ظاهرا در HR-V 2022 از نشان‌دهنده‌های آنالوگ در پشت فرمان استفاده شده و خبری از نمایشگر دیجیتال در این قسمت نیست.

آنطور که هوندا اعلام کرده، HR-V 2022 یا همان Vezel با پیشرانه هیبریدی مجهز به سیستم AWD قابل انتخاب خواهد کرد. قلب اصلی این پیشرانه را موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی تشکیل می‌دهد. در کنار این، مشتریان می‌توانند با پرداخت مبلغی کمتر، کراس‌اوور کوپه خود را با پیشرانه غیر هیبریدی و انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو خریداری کنند. متاسفانه هوندا در رابطه با مشخصات پیشرانه‌ها و گیربکس فعلی اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

سقف پانورامیک دو تکه کابین را غرق در نور کرده و آن را جادارتر نشان می‌دهد

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فروش Vezel در ژاپن از آوریل امسال آغاز خواهد شد. سایر بازارهای بین‌المللی هم به تدریج تا پایان سال میزبان نسخه جهانی (HR-V) خواهند بود. این خودرو در نیمه دوم امسال برای بازار آمریکا معرفی شده و به مصاف رقبایی چون تویوتا C-HR، هیوندای کونا و مزدا CX-3 خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سعید علیپور
    سعید علیپور | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    سلام، دوستان دقت کنید که دستگیره در عقب به صورت مخفی روی ستون C قرار داده، در متن هم اشاره شده

  • GT
    GT | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    نه الان خیلی از ماشینا در عقبشون دستگیره نداره دکمه داره و اتومات باز میشه

  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    در عقب دستگیره نداره

    • آریا
      آریا | ۲ اسفند ۱۳۹۹

      داره. کنار شیشه مثلثی عقبه

مطالب پیشنهادی