ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی جدید اپل می‌تواند بریدگی نمایشگر آیفون را به تاریخ بسپارد

اپل در حال تحقیق درباره فناوری جدیدی است که می‌تواند دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره را زیر نمایشگر پنهان کرده و سرانجام ناچ را از نمایشگر آیفون حذف کند. بر اساس برخی شایعه‌ها، اپل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

اپل در حال تحقیق درباره فناوری جدیدی است که می‌تواند دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره را زیر نمایشگر پنهان کرده و سرانجام ناچ را از نمایشگر آیفون حذف کند.

بر اساس برخی شایعه‌ها، اپل به فکر اضافه کردن حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به آیفون است. حال پتنت جدیدی که در اداره ثبت اختراع و مالکیت فکری ایالات متحده به ثبت رسیده، نشان می‌دهد که کمپانی کوپرتینونشین به فکر پنهان کردن دوربین سلفی و سنسورهای مربوط به تشخیص چهره در زیر نمایشگر است. جالب آنکه در پتنت آشکارا به «دوربین زیر نمایشگر» اشاره شده است.

این پتنت به نوعی حسگر نوری (Photodetector) اشاره می‌کند که نور را پس عبور از نمایشگر جذب می‌کند. اپل می‌خواهد از این حسگر نوری به عنوان ابزار احراز هویت استفاده کند که قادر به خواندن اسکن اثر انگشت و نقشه سه بعدی چهره کاربر خواهد بود. به عبارت دیگر، به کمک این حسگر می‌توان قابلیت‌های «تاچ آیدی» و «فیس آیدی» را به زیر نمایشگر انتقال داد.

در قسمتی از توضیحات این پتنت آمده: «از آرایه‌ای از حسگرهای نوری می‌توان برای امنیت، پایش سلامت یا سرگرمی استفاده کرد. برای مثال، اگر قابلیت امنیتی را در نظر بگیریم، حسگرها می‌توانند برای دریافت داده‌های بیومتریک اعم از اثر انگشت، نقشه کف دست، اسکن سه بعدی صورت یا قرنیه چشم استفاده شوند. سپس از این داده‌ها می‌توان برای تشخیص یا احراز هویت استفاده کرد.»

در ادامه پتنت آمده که حسگرهای نوری را می‌توان پشت یک لایه - برای مثال پنل LTPO OLED یا LCD - نصب کرد که قابلیت فعالیت مستقل یا همکاری با دیگر سنسورها به عنوان سنسور احراز هویت بیومتریکی یا تشخیص چهره را خواهند داشت. علاوه بر این، حسگرها را می‌توان به گونه‌ای پیکربندی کرد که به عنوان دوربین سلفی، حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره بکار گرفته شوند.

اگر این پتنت به واقعیت تبدیل شود، آیفون سرانجام با نمایشگر تمام صفحه و بدون بریدگی نسبتاً زشت به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی