ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینستاگرام در آینده مسدود کردن حساب مزاحم‌ها را ساده‌تر می‌کند

بسیاری از کاربران مشخصات حرفه‌ای خود را با اهداف مختلف در حساب کاربری اینستاگرام خود شرح می‌دهند. از طرفی اکانت‌های مزاحم و ناامن (از جمله ترول‌ها و استاکرها) بخش عظیمی از امنیت این شبکه مجازی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

بسیاری از کاربران مشخصات حرفه‌ای خود را با اهداف مختلف در حساب کاربری اینستاگرام خود شرح می‌دهند. از طرفی اکانت‌های مزاحم و ناامن (از جمله ترول‌ها و استاکرها) بخش عظیمی از امنیت این شبکه مجازی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند که این موضوع می‌تواند خطرات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. اینستاگرام در اقدام جدید خود مسدود کردن این دسته از حساب‌های مزاحم را برای کاربران خود ساده‌تر کرده است.

اینستاگرام، به عنوان خانه مجازی بسیاری از اینفلوئنسرها، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این شبکه اجتماعی محبوب با گذشت زمان در تلاش است تا به کاربران خود در مدیریت فالوورها کمک کند. حال یک محقق امنیتی به نام «الساندرو پالوزی» به تازگی اعلام کرده که اینستاگرام برای حفظ حریم خصوص کاربران خود در حال کار بر روی دو ابزار جدید است تا محتوای کاربران به صورت عمومی برای تمام افراد دیده نشود.

اولین قابلیت اشاره شده، توانایی مسدود کردن دنبال‌کنندگان به صورت دسته جمعی است. با این وجود کاربران به سادگی می‌توانند تمام دنبال‌کننده‌های خود را سازماندهی کنند. دومین مورد به مسدود سازی کامل حساب کاربری یک فرد اشاره دارد. با این وجود علاوه بر حساب کاربری فعلی، کاربران می‌توانند حساب‌های کاربری آینده افراد مزاحم را هم برای همیشه مسدود کنند.

هنوز مشخص نیست اینستاگرام از چه طریقی حساب‌های کاربری دیگر افراد را شناسایی می‌کند اما احتمالا برخی از روش‌های تشخیص در این مورد دخیل خواهند بود. مشخصا این ابزارها برای حفظ حریم خصوصی کاربران اینستاگرام طراحی شده، اما همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند پست‌ها و اطلاعات آن‌ها توسط تمام افراد مشاهده نشود که این موارد می‌تواند کمک بسیار زیادی به این موضوع کند.

چنین تصمیمی از طرف شبکه‌های اجتماعی (به خصوص اینستاگرام که تحت کنترل فیسبوک است) برای اطمینان از محفوظ ماندن حریم خصوص کاربران یک حرکت کاملا مثبت محسوب می‌شود. با این وجود اطمینان کاربران نسبت به این شبکه‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده و باعث می‌شود کاربران فعالیت‌های خود در این شبکه اجتماعی را با خیال راحت انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی