ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل کروم در macOS Big Sur تا ۱۰ برابر بیشتر از سافاری رم مصرف می‌کند

بر اساس آزمایشی که توسط «مورتن جاست»، سازنده اپلیکیشن Flotato، صورت گرفته است، مرورگر گوگل کروم در شرایط عادی و در صورت وبگردی سبک در سیستم عامل macOS Big Sur حدودا ۱۰ برابر بیش از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵

بر اساس آزمایشی که توسط «مورتن جاست»، سازنده اپلیکیشن Flotato، صورت گرفته است، مرورگر گوگل کروم در شرایط عادی و در صورت وبگردی سبک در سیستم عامل macOS Big Sur حدودا ۱۰ برابر بیش از مرورگر سافاری حافظه رم مصرف می‌کند.

مورتن جاست در پستی در وبلاگ خود می‌گوید که هر دو مرورگر را در جدیدترین نسخه macOS تحت دو سناریوی متفاوت به آزمایش گذاشته است. آزمایش اول در یک ماشین مجازی و آزمایش دوم روی یک مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی سال ۲۰۱۹ با ۳۲ گیگابایت رم انجام شد. در دور اول آزمایش کارهای متداولی مثل گشتن در توئیتر و چک کردن و نوشتن ایمیل در سرویس جیمیل در زبانه‌های جداگانه انجام شد. در این آزمایش مشخص شد که کروم ۱ گیگابایت و سافاری فقط ۸۰ مگابایت رم مصرف می‌کند.

در دور بعدی با ۵۴ زبانه‌ی باز مشخص شد که کروم در مقایسه با سافاری به ازای هر زبانه ۲۴ برابر بیشتر رم را درگیر می‌کند. به گفته مورتن جاست، هر دو مرورگر عاری از هرگونه افزونه بودند و این آزمایش نه روی ماشین مجازی بلکه روی مک‌بوک پروی خودش انجام گرفته است. یافته‌های او نشان می‌دهد که کروم به ازای هر زبانه باز ۲۹۰ مگابایت رم و سافاری فقط ۱۲ مگابایت رم اشغال می‌کند.

منبع این گزارش می‌گوید گوگل کروم احتمالا فقط می‌خواهد سرعت و واکنش‌پذیری زبانه‌ای را بالا نگه دارد که مشغول استفاده از آن هستید، به همین خاطر مدیریت حافظه سایر زبانه‌ها را از دست می‌دهد. مورتن جاست می‌گوید نرم‌افزار خود او با نام Flotato که از صفحات وب اپلیکیشن می‌سازد، نه تنها از کروم بلکه از سافاری هم رم کمتری مصرف می‌کند. البته این اعداد و ارقام می‌توانند خطا داشته باشند و شاید به اندازه کافی دقیق نباشند.

مرورگر سافاری در macOS Big Sur آپدیت مهمی را دریافت کرد که فاصله این مرورگر را با گوگل کروم خیلی افزایش داد. اپل می‌گوید سافاری در Big Sur به طور متوسط در بارگذاری وب‌سایت‌های آشنا ۵۰ درصد سریع‌تر از کروم عمل می‌کند. به‌علاوه، این مرورگر می‌تواند در مقایسه با کروم و فایرفاکس با یک بار شارژ یک ساعت و نیم استریم ویدیو و یک ساعت وبگردی بیشتری را فراهم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی