ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شفاف‌سازی پلیس در مورد قبض جریمه دو برگی و نحوه اعتراض به جرایم پیامکی

شناخت انواع جریمه‌های راهنمایی و رانندگی از هم، همواره از دغدغه‌های مالکان خودروها بوده است. شاید حس جریمه شدن از سوی پلیس، اصلا خوشایند نباشد، اما طبیعتا هر تخلفی جزایی دارد و فرد خاطی باید ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۰

شناخت انواع جریمه‌های راهنمایی و رانندگی از هم، همواره از دغدغه‌های مالکان خودروها بوده است. شاید حس جریمه شدن از سوی پلیس، اصلا خوشایند نباشد، اما طبیعتا هر تخلفی جزایی دارد و فرد خاطی باید آن جزا را پرداخت کند.

سرهنگ محمد حسن ابراهیم پور، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور، به تازگی جزئیات جریمه‌های دو برگی را توضیح داده است و فرق این نوع جریمه با جریمه‌های عادی را تشریح می‌کند.

به گفته سرهنگ ابراهیم پور، جریمه دو برگی یعنی جریمه‌ای که برای مالک خودرو، پیامک فرستاده شود. او می‌گوید که ارسال پیامک معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که توقف خودرو توسط پلیس ممکن نبوده و یا تخلف از سوی دوربین‌ها ثبت شده باشد.

او همچنین خاطر نشان کرده که مالک خودرو می‌تواند با مراجعه به شعبه اجراییات پلیس راهور منطقه سکونت خود، اعتراض به پیامک جریمه ابلاغ شده را به سمع و نظر کارشناسان راهور برساند تا صحت تخلف، مورد بررسی قرار گیرد.

ابراهیم پور توصیه کرده که همه رانندگان، مقررات راهنمایی و رانندگی و حقوق شهروندی را رعایت کنند. او همچنین از برخورد سخت قضایی با افرادی که پلاک خودرو را مخدوش می‌کنند، خبر داده است.

براساس برخی خبرها، افرادی که با تغییر پلاک خودرو، اعداد را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که جریمه برای پلاک دیگری صادر میشود، با برخورد سنگین تری در مقایسه با سایر انواع مخدوش کردن پلاک مواجه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Khan
    Khan | ۳ اسفند ۱۳۹۹

    تا دیروز میگفتن به قبض صادره از دوربین نمیشه اعتراض کرد. اینقدر دوندگی داره که آخر سر تا ثابت کنی سه برابر هزینه کردی

  • بابک
    بابک | ۳ اسفند ۱۳۹۹

    برای شکایت اول باید 300بریزی حساب، بعدشم باید قبض اشتباه رو پرداخت کنی شاید بررسی کنن که قبض اشتباهی صادر شده. من تو خونه بودم تو بندرعباس جریمه شدم. بهتره قبضو پراخت کنیم تا این همه هزینه کنیم و معطل بشیم و آخرشم چیزی نشه. حرف زور هست دیگه

مطالب پیشنهادی