ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا توان ماینینگ پردازنده گرافیکی RTX 3060 را کاهش می‌دهد

انویدیا ظاهرا از کمبود GPU در بازار آگاه است و به همین منظور طرح جدیدی را برای عرضه پردازنده‌های گیمینگ و پردازنده‌های مخصوص استخراج رمزارزها در نظر گرفته. در حال حاضر بسیاری از ماینرهای اتریوم ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

انویدیا ظاهرا از کمبود GPU در بازار آگاه است و به همین منظور طرح جدیدی را برای عرضه پردازنده‌های گیمینگ و پردازنده‌های مخصوص استخراج رمزارزها در نظر گرفته. در حال حاضر بسیاری از ماینرهای اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال به سراغ خرید گرافیک‌های انویدیا رفته‌اند و حالا این شرکت محدودیت‌هایی را روی توانایی استخراج RTX 3060 اعمال کرده است.

انویدیا می‌گوید توان استخراج پردازنده گرافیکی دسکتاپ GeForce RTX 3060 را، که به‌زودی وارد بازار می‌شود، کاهش می‌دهد. این شرکت اعلام کرده که گرافیک جدید آن‌ها به محض شناسایی الگوریتم‌های استخراج اتریوم می‌تواند نرخ هش 3060 را تا حدود ۵۰ درصد کاهش دهد. انویدیا امیدوار است که با این کار بتواند جلوی خرید بی‌رویه RTX 3060 توسط ماینرهای بازار رمزارزها را بگیرد.

البته این کمپانی به‌خوبی می‌داند که نباید تقاضای بازار را از دست بدهد، به همین دلیل چند CMP یا «پردازنده استخراج رمزارز» را برای ماینرها راهی بازار خواهد کرد. این محصولات نمی‌توانند پردازش‌های گرافیکی را انجام دهند و خروجی نمایشی ندارند. در نتیجه، از فضای خالی این خروجی برای ایجاد جریان هوای بهتر و خنک‌سازی مناسب‌تر استفاده شده است. حالا ماینرها می‌توانند چند CMP را روی هم سوار کرده و با یک CPU با آن‌ها کار کنند. این پردازنده‌ها با حداکثر ولتاژ پایین‌تری که در هسته‌ها و فرکانس‌های خود دارند برای استخراج مقرون به‌صرفه بهینه‌سازی شده‌اند.

انویدیا در حال حاضر چهار CMP HX معرفی کرده که مشخصات آن‌ها از قرار زیر است:

30HX 40HX 50HX 90HX
نرخ هش اتریوم ۲۶ مگاهرتز بر ثانیه ۳۶ مگاهرتز بر ثانیه ۴۵ مگاهرتز بر ثانیه ۸۶ مگاهرتز بر ثانیه
توان مجاز ۱۲۵ وات ۱۸۵ وات ۲۵۰ وات ۳۲۰ وات
کانکتورها ۱ عدد ۸ پین ۱ عدد ۸ پین ۲ عدد ۸ پین ۲ عدد ۸ پین
مقدار حافظه ۶ گیگابایت ۸ گیگابایت ۱۰ گیگابایت ۱۰ گیگابایت
زمان عرضه سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ سه‌ماهه دوک ۲۰۲۰

این محصولات هم درست مثل پردازنده‌های گرافیکی معمولی انویدیا از طریق فروشندگانی مثل ایسوس، گیگابایت، MSI و غیره به فروش می‌رسند. انویدیا سعی دارد با فروش جداگانه محصولات گیمینگ و ماینینگ به‌صورت همزمان رضایت گیمرها را جلب کرده و پاسخگوی نیاز بازار رمزارزها باشد، بازاری که روزبه‌روز بر شمار تازه‌واردان آن افزوده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۳ اسفند ۱۳۹۹

    آهاااا،دمت گرم،پدر بازار دراومد سره این ماینر ها

مطالب پیشنهادی