ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عملکرد ضعیف نیسان ایکس تریل 2021 در تست تصادف

نیسان روگ یا همان ایکس تریل 2021 پیش از این ما را به اندازه کافی تحت تاثیر قرار داده بود. به گونه‌ای که در تست‌های رسانه‌های خارجی، امتیاز 9.7 از 10 را کسب کرد. اما تمام ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۰

نیسان روگ یا همان ایکس تریل 2021 پیش از این ما را به اندازه کافی تحت تاثیر قرار داده بود. به گونه‌ای که در تست‌های رسانه‌های خارجی، امتیاز 9.7 از 10 را کسب کرد. اما تمام آن ذهنیت مثبت ما از این خودرو، قبل از اعلام نتیجه تست‌های تصادف آن در موسسه ایمنی بزرگراهی ایالات متحده (NHTSA) بود.

در این تست تصادف مدل جدید ایکس تریل، تنها 4 ستاره ایمنی دریافت کرد و در برخورد از جلو با عابر پیاده، این امتیاز به 2 ستاره رسید.  شاید این امتیاز پایین، تحت تاثیر خودروهای تولید شده در کارخانه نیسان در کیوشو ژاپن تا قبل از بیست و هشتم ژانویه 2021 باشد. در حالی که نیسان تا قبل از آن تاریخ، نزدیک به 50,000 دستگاه از این کراس اوور کامپکت را به تولید رسانده است.

تست تصادف نیسان ایکس تریل

البته عمده ایکس تریل های فروخته شده در آمریکا از کارخانه اسمیرنا در ایالت تنسی بیرون آمده اند. جایی که نیسان تغییراتی در پروسه تولید ایکس تریل به وجود آورده است. این کمپانی ژاپنی در یک بیانیه ایمیلی، اعلام کرده است: «نیسان به روز رسانی‌هایی برای سیستم مهار سرنشینان جلو بر روی روگ 2021 اعمال کرده است که این تغییرات در روگ‌های تولیدی در کارخانه اسمیرنا در تنسی و تمام روگ‌های تولید شده بعد از تاریخ 28 ژانویه 2021 اعمال شده اند. بنابراین امتیاز 2 ستاره ایمنی برخورد از جلو، فقط شامل خودروهای تولید شده در کارخانه کیوشو تا قبل از بیست و هشتم ژانویه می‌شود.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «سیستم‌های ایمنی به روز رسانی شده برای برخورد از جلو در روگ 2021، هنوز در موسسه NHTSA مورد بررسی قرار نگرفته اند. تست تصادفی دیگر برای ایکس تریل 2021 در حال برنامه ریزی است که احتمالا نتیجه آن در ماه می امسال، منتشر می‌شود.»

تست تصادف نیسان ایکس تریل

سخنگوی نیسان هم بعد از مجهز سازی کارخانه کیوشو برای تولید دوباره ایکس تریل، گفته که این کمپانی در حال ارزیابی آپشن‌های ایمنی جدید است. اگرچه روگ از جهاتی نتوانست نتیجه امیدوار کننده‌ای در تست‌های تصادف به دست بیاورد، اما در برخورد از بغل، مقاومت خوبی داشت و در سایر بخش‌ها هم قابل قبول ظاهر شد.

در تست رول اوور (غلتیدن) نیز روگ 2021 به نتیجه‌های خوبی و 4 ستاره از 5 ستاره را دریافت کرد. با این حال، باید منتظر تست‌های مجدد این خودرو در NHTSA بمانیم تا در نهایت، عملکرد قطعی این خودرو را در تصادف، مورد قضاوت قرار دهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی