ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسخه ضدگلوله ب‌ام‌و X7 توسط شرکت کانادایی اینکاس رونمایی شد

کمپانی کانادایی اینکاس (Inkas) که در زمینه تولید خودروهای ضدگلوله فعالیت می‌کند، در تازه‎‌ترین پروژه خود به سراغ ب‌ام‌و X7 رفته و این شاسی‌بلند درشت‌اندام و لوکس را به یک خودروی مقاوم در برابر انواع ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۷

کمپانی کانادایی اینکاس (Inkas) که در زمینه تولید خودروهای ضدگلوله فعالیت می‌کند، در تازه‎‌ترین پروژه خود به سراغ ب‌ام‌و X7 رفته و این شاسی‌بلند درشت‌اندام و لوکس را به یک خودروی مقاوم در برابر انواع حملات تبدیل کرده است.

به گفته اینکاس این شاسی‌بلند باواریایی با انواع پنل‌ها و ورقه‌های محافظ پوشانده شده تا توانایی مقاومت در برابر انواع اسلحه‌های سبک و نارنجک‌های دستی را داشته باشد. سطح استاندارد حفاظتی این خودرو BR6 اعلام شده، از این رو گلوله‌هایی با کالیبر 7.62 و .308 نخواهند توانست به داخل کابین نفوذ کنند؛ همچنین در صورت انفجار همزمان دو نارنجک دستی، آسیبی به سرنشینان نخواهد رسید.

ب‌ام‌و X7 ضدگلوله اینکاس با تجهیزات و آپشن‌های متعددی قابل سفارش است که از مهم‌ترین آنها باید به مواردی مثل سیستم تصفیه هوا، آژیر، چراغ‌های پلیسی، سیستم دید در شب و سیستم دودزا اشاره کرد. این شاسی‌بلند فول‌سایز با موتور 4.4 لیتری V8 استاندارد یا نسخه ارتقا یافته از آن موجود خواهد بود.

در حالت استاندارد این موتور 523 اسب بخار قدرت دارد، اما خروجی نسخه تقویت شده به 612 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. البته امکان توسعه نسخه ضدگلوله از مدل پایه X7 با موتور شش سیلندر خطی 335 اسب بخاری نیز برای مشتریان فراهم شده است.

نسخه ضدگلوله ب‌ام‌و X7

از لحاظ نمای ظاهری X7 ضدگلوله شرکت اینکاس را می‌توان با رنگ تماما مشکی بدنه از مدل‌های استاندارد تشخیص داد. در این خودرو از هیچ قطعی کرومی خبری نبوده و همه اجزای بدنه آن از جمله شیشه‌ها که حالا بسیار ضخیم‌تر هستند، به رنگ مشکی درآمده‌اند. در این بین فقط لوگوها و نشان‌های نصب شده رنگ اصلی خود را دارند.

برای مقابله با افزایش وزن ناشی از اضافه شدن تجهیزات حفاظتی، مهندسین اینکاس در سیستم تعلیق خودرو بازنگری‌هایی انجام داده و تایرهای استاندارد X7 را با تایرهای پنچررو جایگزین کرده‌اند. علاوه‌بر این، قطعاتی حیاتی مثل باتری و ECU با ماژول‌هایی مخصوص حفاظت شده‌اند.

هنوز مشخص نیست میزان افزایش وزن X7 ضدگلوله اینکاس چقدر است، اما می‌توان حدس زد موتور V8 تقویت شده به خاطر خروجی بیشتر، گزینه بهتری برای آن محسوب می‌شود.

اینکاس تمام سعی خود را کرده تا ارتقای X7 به قربانی شدن راحتی سواری یا کیفیت کابین منجر نشود. در داخل کابین این خودرو کماکان شاهد استفاده انبوه از چرم و دیگر آپشن‌های رایج در محصولات ب‌ام‌و هستیم.

اینکاس ادعا می‌کند جدیدترین پروژه‌اش، باعث تولد نخستین ب‌ام‌و X7 ضدگلوله دنیا شده است. در رابطه با قیمت این شاسی‌بلند لوکس و فول‌سایز فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما علاقه‌مندان به آن باید رقمی بسیار بیشتر از قیمت مدل‌های استاندارد برای آن کنار بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی