ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بیل گیتس: در تمام صنایع یک ایلان ماسک می‌خواهیم

بیل گیتس در مصاحبه‌ای گفت که بشر در تمام صنایع، به ویژه صنعت فلز و سیمان که میزان انتشار دی‌اکسید کربن در آنها بسیار بالاست، به افرادی مثل ایلان ماسک نیاز دارد. بیل گیتس، هم‌بنیانگذار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

بیل گیتس در مصاحبه‌ای گفت که بشر در تمام صنایع، به ویژه صنعت فلز و سیمان که میزان انتشار دی‌اکسید کربن در آنها بسیار بالاست، به افرادی مثل ایلان ماسک نیاز دارد.

بیل گیتس، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل سابق مایکروسافت، به فاصله چند روز از انتشار کتاب جدیدش «چگونه از فاجعه اقلیمی جلوگیری کنیم»، گفت که ما در تمام صنعت‌ها به ویژه صنعت فلز و سیمان به افرادی مثل ایلان ماسک نیاز داریم تا بتوانیم مشکل گرمایش جهانی را حل کنیم. تولید خودروی الکتریکی و راکت‌های فضایی چند بار مصرف، دو مورد از بزرگترین خدمات ماسک برای مبارزه با تغییرات اقلیمی به شمار می‌روند.

گیتس این سخنان را در مصاحبه با شبکه CNBC به زبان آورد. در طول مصاحبه از گیتس پرسیده شد که آیا او سهام شرکت تسلا را که همواره روند صعودی را تجربه می‌کند، خریداری کرده یا نه که او در پاسخ گفت در مورد برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود صبحت نمی‌کند. وی افزود:

«من فکر می‌کنم کاری که ایلان با تسلا کرده شگفت انگیز است. کار او احتمالاً بزرگترین خدمتی است که به ما نشان می‌دهد خودروهای برقی قسمتی از برنامه‌های ما برای مبارزه با تغییرات اقلیمی هستند. ما به ایلان ماسک‌های بیشتری نیاز داریم، کسانی که در صنعت‌های سنگین کار می‌کنند. من فکر می‌کنم او به خاطر خدمتی که به بشر کرده باید بسیار به خودش ببالد.»

بر اساس گزارش New Scientist، صنایع سنگین مثل صنعت فلز و تولید سیمان، دی اکسید کربن بیشتری نسبت به کل ایالت متحده تولید می‌کنند، اما با بهره گیری از فناوری‌های جدید می‌توان میزان تصاعدات کربنی را به طور قابل توجهی در این صنایع کاهش داد. گیتس فکر می‌کند این صنایع به افرادی مثل ماسک نیاز دارند که هراسی از آزمایش کردن و بهبود تکنولوژی‌های نوظهور ندارند؛ کاری که ماسک با خودروهای برقی و راکت‌های فضایی انجام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی