ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اطلاعات تازه در مورد هیوندای آیونیک 5؛ کراس اوور برقی کره ای‌ها

هیوندای آیونیک 5 در تاریخ 23 فوریه 2021 برای عرضه در سال 2022، رونمایی می‌شود. اما هیوندای نتوانسته از انتشار تیزرهای مختلف از هیوندای آیونیک 5 به عنوان اولین کراس اوور الکتریکی این شرکت، خودداری ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

هیوندای آیونیک 5 در تاریخ 23 فوریه 2021 برای عرضه در سال 2022، رونمایی می‌شود. اما هیوندای نتوانسته از انتشار تیزرهای مختلف از هیوندای آیونیک 5 به عنوان اولین کراس اوور الکتریکی این شرکت، خودداری کند. این خودروساز کره‌ای پس از انتشار تصاویر مختلف از طراحی بیرونی آیونیک 5، اکنون به تازگی عکسی از کابین آن را منتشر کرده است که جای تامل دارد.

سانگ یوپ لی، معاون ارشد هیوندای و مدیر مرکز طراحی این شرکت، در رابطه با آیونیک 5 گفته است: «آیونک 5 بیانیه‌ای از یک سبک طراحی خوش بینانه است که مشتریان ما از یک خودرو الکتریکی، انتظار داشتند. فاصله محوری بلند این خودرو به ایجاد فضایی فوق العاده در کابین آن، منجر شده است.»

آیونیک 5 اولین محصول هیوندای خواهد بود که بر روی پلت فرم اختصاصی E-GMP این شرکت ساخته می‌شود. یک ساختار مقیاس پذیر 800 ولتی دیفرانسیل عقب که زیر بنای بسیاری از محصولات الکتریکی جدید هیوندای و کیا خواهد شد. همان طور که پورشه تایکان و آئودی e-tron GT هم از ساختار 800 ولتی مشابهی بهره می‌برند. البته ما در آیونیک 5 انتظار وجود مزیت‌هایی همچون شارژ سریع‌تر و سیستم خنک کنندگی بهینه‌تر باتری‌ها را داریم.

به نمایشگاه فرانکفورت 2019 که بازگردیم، کانسپت 45 را به یاد می‌آوریم که پیش نمایشی از آیونیک 5 بود. اما آنچه که در طراحی و ساخت آیونیک 5 بیش از هر چیز نمود دارد، سبک طراحی پارامتریک داینامیک است که در دیگر محصولات هیوندای همچون نسل جدید مدل‌های توسان، سوناتا و الانترا هم به چشم می‌خورد.

طراحی گوه‌ای شکل و فاصله محوری بلند، مهم‌ترین مشخصه‌های ظاهری این سبک از طراحی هستند. هیوندای قول داده که آیونیک 5 در داخل کابین، خودرویی جادار باشد. سبک طراحی داشبورد هم از الگوی جزیره جهانی پیروی می‌کند! آقای لی درباره طراحی داخلی آیونیک 5 می‌گوید: «ما کاری کردیم که در داخل خودرو، حس نشستن در داخل خانه برای شما تداعی شود.»

مهم‌ترین ویژگی فضای داخلی هیوندای آیونیک 5، استفاده از متریال دوستدار محیط زیست و روکش‌های پارچه‌ای است. به عنوان مثال، صندلی‌ها با روکش‌هایی که از چرم گاو سازگار شده با محیط زیست به دست می‌آیند، پوشانده شده‌اند. این چرم‌ها با روغن گیاهی استخراج شده از بذر کتان، رنگ و پرداخت می‌شوند.

افزون بر آن، بسیاری از قطعات کابین از بطری‌های بازیافت شده، ساقه نیشکر و نخ پشمی با دوام ساخته شده اند. در همین حال، داشبورد، سوییچ‌ها و رودری‌ها هم با رنگ طبیعی پلی اورتان گرفته شده از ساقه ذرت و علف‌های هرز رنگ آمیزی شده اند! قطعا در هفته های آینده، اطلاعات بیشتری از آیونیک 5 به دست می‌آوریم. آنچه تا این لحظه می‌دانیم، هیوندای آیونیک 5 به طور استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک، 320 اسب بخار قدرت و تکنولوژی V2L به بازار می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۴ اسفند ۱۳۹۹

    طراحی گوه ای شکل دقیقا یعنی چی؟?

مطالب پیشنهادی