ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید ۱۲ یکی از عناصر طراحی خود را از One UI سامسونگ الهام گرفته است

در شرایطی که سامسونگ مشغول عرضه اندروید ۱۱ و One UI 3.x برای محصولات خودش است، گوگل اخیرا نخستین نسخه از بتای توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ را منتشر کرد. نسخه جدید اندروید علاوه بر بهبودهای بخش ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

در شرایطی که سامسونگ مشغول عرضه اندروید ۱۱ و One UI 3.x برای محصولات خودش است، گوگل اخیرا نخستین نسخه از بتای توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ را منتشر کرد. نسخه جدید اندروید علاوه بر بهبودهای بخش نوتیفیکیشن، ویجت پخش رسانه، ابزار پیشرفته علامت‌گذاری اسکرین‌شات‌ها و سیستم اشتراک‌گذاری آسان گذرواژه‌های وای‌فای، یکی از عناصر طراحی خود را از One UI سامسونگ الهام گرفته است.

«میشال رحمان» از وب‌سایت XDA Developers، می‌گوید طراحی رابط کاربری اندروید ۱۲ دارای حالتی شبیه One UI است. این طراحی جدید به اجزای صفحه اجازه می‌دهد تا به انگشت کاربر نزدیک‌تر باشند، اما برای فعال‌سازی آن باید از طریق فرمان ADB Shell اقدام کنید. وقتی این ویژگی فعال شد، اندازه فونت عنوان صفحه بزرگ می‌شود و بالای آن فضایی خالی قرار می‌گیرد تا همه اجزای صفحه به سمت پایین و انگشت کاربر متمایل شوند. این طراحی هم درست مثل One UI واکنش‌پذیر است، یعنی با اسکرول کردن می‌توانید آن را به حالت عادی برگردانید.

گفتنی است که گوگل قبلا قابلیت‌های زیادی را به نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید اضافه و آن‌ها را قبل از انتشار نسخه نهایی حذف کرده است. حالا با توجه به این که ویژگی یادشده به صورت پیش‌فرض فعال نیست، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که گوگل می‌خواهد آن را در نسخه نهایی اندروید ۱۲ نگه دارد یا خیر.

گوگل در گذشته ویژگی‌های مختلفی را از نرم‌افزار رابط کاربری سامسونگ الهام گرفته و آن‌ها را در به اندروید خام اضافه کرده بود. از آن‌جایی که رابط کاربری One UI سامسونگ یکی از بهترین رابط‌های کاربری موجود در دنیای اندروید است، دور از انتظار نبود که گوگل برخی از ویژگی‌های خوب این پوسته را به نسخه خام اندروید اضافه کند. با این کار سایر شرکت‌ها هم می‌توانند به بهترین امکانات ممکن دسترسی داشته باشند و از آن‌ها در پوسته‌های خود استفاده کنند.

نسخه نهایی اندروید ۱۲ احتمالا در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • herogame
    herogame | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    "رابط کاربری One UI سامسونگ یکی از بهترین رابط‌های کاربری موجود در دنیای اندروید است" اما هنوز توی app drawer این لانچر باید مثل اندوردی 4 برنامه هارو ورق بزنی!! one ui مثل عقب مونده ذهنیه تمام لانچرهای مدرن امروز به صورت vertical اسکورل میشن برنامه های app drawer شون ?

  • YamonjiZamanmahdi1
    YamonjiZamanmahdi1 | ۴ اسفند ۱۳۹۹

    پس عکس های افشا شده از اندروید 12 واقعیت داشته?
    رابط کاربری بسیار بی روحی بود به طوری که لحظه ای نگاهی کردم احساس حالت ت.ه.و+ع در درونم حس کردم?

    • SINA
      SINA | ۴ اسفند ۱۳۹۹

      ?

مطالب پیشنهادی