ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاریخچه اجمالی نظرات و اقدامات ایلان ماسک درباره دنیای رمزارزها

قیمت بیت‌کوین پس از اعلام سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا افزایش چشمگیری داشت و حالا تا حوالی ۵۸ هزار دلار بالا رفته است. ایلان ماسک در چند ماه اخیر به دفعات در صفحه توییترش درباره ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

قیمت بیت‌کوین پس از اعلام سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا افزایش چشمگیری داشت و حالا تا حوالی ۵۸ هزار دلار بالا رفته است. ایلان ماسک در چند ماه اخیر به دفعات در صفحه توییترش درباره رمزارزها حرف زده و نوسانات مختلفی را در این بازار به وجود آورده است. در ادامه می‌خواهیم نگاهی اجمالی به تاریخچه گفته‌ها و فعالیت‌های ایلان ماسک در زمینه رمزارزها داشته باشیم.

نوامبر ۲۰۱۷

برای بسیاری از کاربران ماجرا از زمانی شروع شد که گزارشی در سایت‌های حوزه رمزارزها مدعی شد ماسک همان «ساتوشی ناکاموتو»، موسس ناشناخته بیت‌کوین است. مدیرعامل تسلا این ادعا را رد کرد و گفت فراموش کرده که بیت‌کوین‌هایش را کجا گذاشته است.

ژوئیه ۲۰۲۰

صفحه توییتر ماسک یکی از صفحاتی بود که در جریان هک گسترده این شبکه اجتماعی به دست کلاهبرداران افتاد. هکرها در آن حمله حداقل ۱۲۰ هزار دلار در قالب بیت‌کوین به دست آوردند. یکی از آن‌ها جوانی ۱۷ ساله ساکن فلوریدا بود که به همراه دو شریک جرم دیگر از سوی مقامات آمریکا به این حمله متهم شدند.

ماسک در آن ماه نوشت: «ببخشید، من فقط دوج می‌فروشم!» این توییت ظاهرا به دوج‌کوین اشاره داشت، رمزارزی که در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک شوخی با الهام از سگ معروف ژاپنی، «شیبا اینو» ساخته شده بود.

دسامبر ۲۰۲۰

ماسک در توییتر پیرامون تبدیل حجم بزرگی از تراکنش‌های ترازنامه تسلا به بیت‌کوین از مدیرعامل شرکت MicroStrategy، «مایکل سیلر» (Michael Saylor)، سوال پرسید. او در توییتی نوشت: «آیا انجام چنین تراکنش‌های بزرگی اصلا ممکن است؟»

ژانویه ۲۰۲۱

دوج‌کوین به دلایل مختلفی از جمله توییت ماسک که جلد مجله‌ای تحت عنوان Dogue را نشان می‌داد، مورد توجه معامله‌گران خرد قرار گرفت. هرچند همراه این توییت هیچ توضیحی ارائه نشد، ولی بسیاری از کاربران آن را اشاره دیگری به دوج‌کوین تلقی کردند.

۲۹ ژانویه ۲۰۲۱

ماسک بدون هیچ توضیحی هشتگ بیت‌کوین را به توضیحات صفحه توییتر خود اضافه کرد. قیمت بیت‌کوین ظرف چند دقیقه ۱۵ درصد بالا رفت و مرز ۳۸ هزار دلار را زیر پا گذاشت. در آن زمان حدس زده شد که ماسک روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده باشد.

۱ فوریه ۲۰۲۱

ایلان ماسک در شبکه اجتماعی صوتی کلاب‌هاوس اعلام کرد که طرفدار بیت‌کوین است. او گفت بیت‌کوین خوب است، اما اذعان کرد که دیر به این حوزه وارد شده و باید هشت سال پیش رمزارز می‌خرید.

۴ فوریه ۲۰۲۱

ماسک سکوت چند روزه خود را شکست و در چند توییت درباره دوج‌کوین حرف زد. او در یکی از این توییت‌ها نوشت: «نه سقف، نه کف، فقط دوج»

۸ فوریه ۲۰۲۱

به دنبال توییت‌های ایلان ماسک، «اسنوپ داگ» و «جین سیمونز»، قیمت دوج‌کوین به رکوردی تاریخی رسید.

۸ فوریه ۲۰۲۱

تسلا از سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در بیت‌کوین خبر داد و اعلام کرد که به‌زودی امکان خرید خودروهای برقی با رمزارزها را فراهم می‌کند. قیمت بیت‌کوین پس از انتشار این خبر حدود ۲۰ درصد رشد کرد.

ارزش بازار دوج‌کوین حالا حدود ۱۰ میلیارد دلار است و طبق اطلاعات وب‌سایت «CoinMarketCap»، در جایگاه دهمین رمزارز بزرگ دنیا قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hitchhiker
    Hitchhiker | ۴ اسفند ۱۳۹۹

    ایلان ماسک دستش هم بخوره یه ویرگول توئیت کنه دیجیاتو راجبش مطلب مینویسه

مطالب پیشنهادی