ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاکسکان اولین خودروی برقی خود را اواخر ۲۰۲۱ رونمایی می‌کند

فاکسکان، از مونتاژکنندگان اصلی آیفون، سال گذشته میلادی از برنامه‌های خود برای ورود به بازار خودروهای برقی خبر داد. این شرکت حالا می‌گوید اولین اتومبیل الکتریکی ساخته شده با پلتفرم اختصاصی این شرکت اواخر سال ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

فاکسکان، از مونتاژکنندگان اصلی آیفون، سال گذشته میلادی از برنامه‌های خود برای ورود به بازار خودروهای برقی خبر داد. این شرکت حالا می‌گوید اولین اتومبیل الکتریکی ساخته شده با پلتفرم اختصاصی این شرکت اواخر سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود.

به گزارش Nikkei، فاکسکان از ساخت دو خودروی سواری برقی و سبک روی پلتفرم Open Platform موسوم به MIH و عرضه آنها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ خبر می‌دهد. «Young Liu»، یکی از مدیران ارشد فاکسکان نیز از احتمال عرضه یک اتوبوس برقی در بازه زمانی مشابه سخن گفته است.

پلتفرم MIH که فاکسکان مانور زیادی روی آن می‌دهد، قابلیت سفارشی سازی بالایی داشته و شامل شاسی و معماری الکتریکی است و از رانندگی خودران پشتیبانی می‌کند. فاکسکان می‌گوید این پلتفرم به شرکت‌های اتومبیل‌سازی کمک می‌کند تا میزان تولید را افزایش دهند چون برای کاهش زمان تولید و منابع طراحی شده است.

پلتفرم آماده فاکسکان برای شرکت‌هایی مناسب است که می‌خواهند هر چه زودتر وارد بازار خودروهای برقی شده و به محصولات خود تنوع ببخشند. اپل، از مشتریان اصلی فاکسکان نیز در ماه‌های اخیر به خاطر شایعه تولید اتومبیل برقی در کانون توجهات بوده است. بر اساس برخی گزارش‌ها، کمپانی کوپرتینویی با چندین سازنده اتومبیل از جمله هیوندای برای ساخت اتومبیل برقی مذاکره کرده است.

فاکسکان در صورت موفقیت در بازار خودروهای برقی فرصت مناسبی برای امضای یک قرارداد بزرگ دیگر با اپل خواهد داشت تا این بار به جای تولید آیفون، برای یکی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا، اتومبیل برقی بسازد. البته در حال حاضر نمی‌توان با اطمینان از عقد یک قرارداد بلند مدت میان این دو کمپانی سخن گفت.

فاکسکان پیشتر همکاری با شرکت فیات کرایسلر را جهت ساخت اتومبیل‌های برقی برای بازار چین شروع کرده است و حدوداً دو ماه قبل از همکاری با جیلی خبر داد. این تولیدکننده تایوانی همچنین در حال مذاکره با دیگر شرکت‌های فعال در بازار خودروهای برقی مثل Faraday Future برای همکاری در زمینه ساخت اتومبیل الکتریکی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی