ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سایت‌های 5G همراه اول در مشهد افتتاح می‌شود

عصر امروز طی مراسمی در مشهد دو سایت 5G همراه اول افتتاح می‌شود. شب گذشته وزیر ارتباطات در توییتر خود خبر از راه‌اندازی 5G در مشهد توسط همراه اول داده بود و حالا شرکت ارتباطات ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۰

عصر امروز طی مراسمی در مشهد دو سایت 5G همراه اول افتتاح می‌شود.

شب گذشته وزیر ارتباطات در توییتر خود خبر از راه‌اندازی 5G در مشهد توسط همراه اول داده بود و حالا شرکت ارتباطات سیار ایران با تایید این موضوع جزییات بیشتری از این افتتاحیه را منتشر ساخته است. این شرکت اعلام کرده ، همزمان با میلاد امام محمد تقی(ع) آیین رونمایی از اولین سایت 5G با مصارف عمومی و تجاری در جوار حرم رضوی و با حضور مسئولان و مدیران محلی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همراه اول و مخابرات ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم که استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق و جمعی از مدیران همراه اول و مخابرات ایران حضور دارند از دو سایت 5G همراه اول واقع در «شهرداری منطقه ثامن» مشرف به حرم رضوی و «کارخانه نوآوری» مشهد رونمایی شده و این مناطق تحت پوشش فناوری اینترنت پرسرعت 5G همراه اول قرار می‌گیرند.

مشترکان همراه اول که دارای گوشی 5G هستند می‌توانند در نقاط تحت پوشش از جدیدترین و سریع‌ترین اینترنت جهان استفاده کنند؛ همچنین برای سایر مشترکان که گوشی 5G ندارند از طریق مودم و سرویس وای‌فای امکان استفاده از این فناوری وجود دارد.

همراه اول بحث فناوری 5G در ایران را از سال 1395 آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم های فنی اپراتور و شرکت‌های داخلی فرایند بومی کردن این فناوری را پیش برده و راه‌اندازی تجاری و عمومی سایت‌های 5G ، بدلیل توجه ویژه به تمرکز زدایی و عدالت ارتباطی از مشهد مقدس شروع شده است.

همراه اول اعلام کرده در روزهای آینده نقاط بیشتری در کشور را تحت پوشش فناوری نسل پنجم تلفن همراه قرار می‌دهد.

گفتنیست با احتساب شهر مشهد در بین شهرهایی که مجهز به اینترنت 5G‌شده‌اند حال می‌توان گفت که سه شهر تهران، شیراز و مشهد در کل کشور و توسط اپراتورهای گوناگون دارای فناوری 5G هستند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    چه خوب.....چه جالبتر که ارزونترین گوشی ۵جی قیمتش اندازه حقوق یکسال یک کارگره

  • WEBLOG PLUS
    WEBLOG PLUS | ۴ اسفند ۱۳۹۹

    سلام امیدوارم توی تبریز هم زودتر راه اندازی بشه / همچنین مودم 5G رو هم در دسترس قرار بدن

مطالب پیشنهادی