ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پاسخ شیائومی به شایعه ساخت خودروی برقی: هنوز چنین پروژه‌ای تایید نشده است

اخیرا خبری غیررسمی در مورد ورود شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی رسانه‌ای شده بود. با قوت گرفتن این خبر، حالا این شرکت برای پایان دادن به شایعه‌ها در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که در حال ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

اخیرا خبری غیررسمی در مورد ورود شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی رسانه‌ای شده بود. با قوت گرفتن این خبر، حالا این شرکت برای پایان دادن به شایعه‌ها در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که در حال حاضر هیچ پروژه‌ای برای توسعه خودروی برقی تایید نشده است.

رسانه‌ها اخیرا در خبری غیررسمی به این موضوع اشاره کرده بودند که شیائومی وارد صنعت خودروسازی می‌شود و «لی‌ جون»، مدیرعامل این شرکت نیز قرار است هدایت پروژه توسعه خودروی الکتریکی را بر عهده بگیرد. شیائومی در بیانیه‌ای به صورت رسمی توضیحاتی در مورد ورود این شرکت به بازار خودروهای الکتریکی ارائه داد.

در قسمتی از این بیانیه گفته شده که پروژه توسعه خودروی برقی شیائومی تصویب نشده، اما صحبتی در مورد منتفی بودن حضور این شرکت در صنعت خودرو مطرح نشده است. در نتیجه با استناد به این بیانیه نمی‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که شیائومی قرار نیست خودروی برقی تولید کند،‌ بلکه گزارش اخیر شرکت تایید می‌کند پروژه مربوط به خودروی برقی هنوز تصویب نشده است.

شیائومی

با این حساب حتی ممکن است پروژه توسعه خودروی الکتریکی این شرکت در مراحل اولیه یا برنامه‌ریزی باشد و به فاصله کوتاهی به تصویب هم برسد و تایید شود.

این شرکت چینی در حالی این بیانیه را منتشر کرده که پیش از این در چندین گزارش مطبوعاتی از برنامه‌ریزی برای ورود به بازار خودرو الکتریکی خبر داده بود. اولین شایعه حضور شیائومی در بازار خودرو به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد. از آن زمان زمزمه‌هایی در مورد تصمیم این کمپانی برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی مطرح شده بود. چینی‌ها نیز همواره در مقابل چنین شایعه‌های و خبرهای غیررسمی واکنش خاصی نشان نمی‌داند و سکوت می‌کردند.

گفتنی است در سال‌های اخیر، شرکت‌های حوزه فناوری به بازار خودروهای الکتریکی علاقه‌مند شده‌اند. حتی غول‌های فناوری بزرگی همچون اپل نیز به دنبال حضور محوری و پررنگی در صنعت خودروسازی هستند. حال باید دید تصمیم شیائومی به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی