ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ال جی ترانزیستور فیلم نازک جدیدی برای آشکارسازهای پرتو ایکس دیجیتال معرفی کرد

شرکت ال جی دیسپلی امروز از توسعه ترانزیستور فیلم نازک (TFT) جدیدی برای آشکارسازهای پرتو ایکس (X-Ray) دیجیتال خبر داده که با وجود قرارگیری کمتر در معرض تشعشع، امکان فیلم‌برداری از تصاویر باکیفیت‌تر را فراهم می‌کند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

شرکت ال جی دیسپلی امروز از توسعه ترانزیستور فیلم نازک (TFT) جدیدی برای آشکارسازهای پرتو ایکس (X-Ray) دیجیتال خبر داده که با وجود قرارگیری کمتر در معرض تشعشع، امکان فیلم‌برداری از تصاویر باکیفیت‌تر را فراهم می‌کند.

TFT در آشکارسازهای پرتو ایکس دیجیتال برای تبدیل تصاویر ایکس ری به فایل‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گفته ال جی، نسخه‌های قدیمی TFT برای آشکارسازهای پرتو ایکس از «سیلیسیم آمورف» استفاده می‌کنند که در برابر نویز آسیب‌پذیر هستند و نرخ انتقال الکترون پایینی دارند.

در همین راستا کره‌ای‌ها بجای آن از «اکسید» استفاده و ادعا کرده‌اند که با این کار آسیب‌پذیری کاهش پیدا کرده و الکترون ۱۰۰ برابر سریعتر از گذشته منتقل می‌شود. این ویژگی امکان فیلم‌برداری از تصاویر با رزولوشن بالا و ویدیوهای سریع را ممکن می‌کند.

ال جی

به گفته کره‌ای‌ها، این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که بتوان از TFT جدید در جراحی‌ها استفاده کرد. علاوه بر این، ال جی دیسپلی ادعا کرده که این ترانزیستور فیلم نازک جدید می‌تواند میزان قرارگیری در معرض تشعشع ناشی از آشکارسازها را تا بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد و همچنین باعث بهبود عملکرد دستگاه‌های پرتو ایکس ری پرتابل مورد استفاده در محیط بیرون می‌شود.

شیوع ویروس کرونا میزان تقاضا برای آشکارسازهای پرتو ایکس را در جهان افزایش داده و در همین راستا توسعه نوع جدیدی از TFT منطقی به نظر می‌رسد.

در حال حاضر ال جی دیسپلی TFT جدیدش را در اختیار یک شرکت کره‌ای تشخیص از طریق تصاویر پرتو ایکس به نام «Drtech» قرار داده است. علاوه بر این، کره‌ای‌ها از امضای قرارداد با چندین کمپانی بین‌المللی برای ارائه TFT جدید خبر داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی