ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیامک‌های مزاحم
تکنولوژی

با تصویب مجلس، قیمت پیامک در سال آینده گران می‌شود

نمایندگان مجلس تصویب کردند که در سال آینده اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۱۰ ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت کنند. نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه) مجلس ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

نمایندگان مجلس تصویب کردند که در سال آینده اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۱۰ ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت کنند.

نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه) مجلس و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی بند (ی) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه را تصویب کردند. طبق مصوبه مجلس، کاربر (اپراتور)های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی باید علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ ده (۱۰) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

همچنین حق الامتیاز و حق السهم دولت از کاربر(اپراتورهای) ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ده درصد (۱۰%) افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز می شود.

در جریان بررسی این بند پیشنهادات متعددی برای افزایش قیمت پیامک مطرح شد که در واکنش به آن‌ها عضو سازمان برنامه و بودجه توضیح داد که این مصوبه بدان معناست که مشترکین باید علاوه بر پول اپراتور، مبلغ دیگری را پرداخت کنند که این افزایش هزینه ها باعث  نارضایتی مردم می شود. «حمید پورمحمدی» از نمایندگان خواست که به گران شدن هیچ موضوعی از جمله هزینه پیامک رای مثبت ندهند و دولت مخالف این کار است.

از آنسو «علی نیکزاد» نایب رییس مجلس نیز تاکید کرد که مجلس طرفدار مردم و ارزانی است. او اما مقصر این گرانی را دولت دانسته و گفته اگر دولت امور را به درستی رسیدگی می کرد، این وضعیت رخ نمی داد.

همچنین در جریان بررسی بخشی از بند ی، «مجتبی توانگر» نماینده تهران خواستار ارجاع این بند به کمیسیون تلفیق برای رفع ابهام شد و گفت:  «قرارداد اپراتورها با دولت، مناقصه‌ای است و هر سال عقد نمی شود. حتی یکی از این اپراتورها سرمایه گذار خارجی دارد و زمان آن پایان نیافته که مجلس بخواهد سهم دولت از سود اپراتورها را تغییر دهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • yosof
    yosof | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    طبق معمول وزیرارتباطات برای حمایت از حزب خودش(اونم چه حزبی) خبرغیرواقعی رو مطرح کرد و جنجال کرد.اما واقعیت:
    دولت می‌خواد بر خلاف مصوبه مجلس اینترنت رو گرون کنه و بعدش بگه کار مجلس بوده و ما صبح جمعه فهمیدیم!
    -اینستاگرام سیده راضیه حسینی،خبرنگارفارسی رو ببینیدکامل توضیح داده.

    -محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس: مگر وزیر ارتباطات برای مجلس تعیین تکلیف می‌کند! این پول، پول مردم است که با آن فعالیت های انتخاباتی صورت می گیرد، با این پول قرار است هزینه کدام ستاد انتخاباتی پرداخت شود؟ دولت و اپراتورها حق افزایش تعرفه در سال آینده را ندارند لذا اجازه نخواهیم داد که حتی یک ریال از جیب مردم هزینه اضافه صورت گیرد

  • yosof
    yosof | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    کی دیگه پیامک میده؟ بزارگرون کنن
    دولت میخواست نت رو گرون کنه و بندازه گردن مجلس. که مجلس زدتوی ...شون و تصویب کرد سال بعد هم به قیمت امسال خواهد بود.

    • yosof
      yosof | ۵ اسفند ۱۳۹۹

      کامنتها رو بخونید.ملت ساده همیشه راحت کانالیزه میشن.چنین درایت سیاسی،نتیجش هم مشخصه و داریم میبینیم

    • Mehrdad Mansory
      Mehrdad Mansory | ۶ اسفند ۱۳۹۹

      خائنین به مردم و حامیان دیکتاتورها همیشه منفور خواهند بود، اینو یادت باشه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی