ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ مشکل بزرگ سیستم کپی و پیست را برطرف می‌کند

مایکروسافت مشغول کار روی آپدیتی است که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سیستم «کپی و پیست» (Copy & Paste) ویندوز را برطرف می‌کند. حتما دیده‌اید که وقتی در ویندوز ۱۰ محتوایی را کپی می‌کنید، خصوصا وقتی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

مایکروسافت مشغول کار روی آپدیتی است که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سیستم «کپی و پیست» (Copy & Paste) ویندوز را برطرف می‌کند. حتما دیده‌اید که وقتی در ویندوز ۱۰ محتوایی را کپی می‌کنید، خصوصا وقتی آن محتوا از صفحات وب است، قالب‌بندی محتوا با فایلی که مشغول کار روی آن هستید سازگاری ندارد.

ولی به‌زودی آپدیتی برای ویندوز ۱۰ منتشر می‌شود که ویژگی جدیدی را به منوی «کلیپ‌بورد» (Win + V) اضافه می‌کند. این ویژگی اجازه می‌دهد تا کاربران بتوانند متن‌ها را به‌صورت ساده پیست کنند و با قالب‌بندی‌های ناخواسته درگیر نشوند.

افزون بر این، گفته شده که مایکروسافت در حال کار روی پنل کاملا جدیدی برای این منو است که امکان درج تصاویر گیف و ایموجی‌ها را در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان آسان‌تر می‌کند. با این راهکار، به جای آن که لازم باشد محتواهای چندرسانه‌ای را از اینترنت جستجو کنید، می‌توانید به شکل ساده‌تری از طریق یک منوی داخلی به آن‌ها دسترسی یابید.

این قابلیت‌ها هنوز در مرحله توسعه قرار درند، اما احتمالا در آینده نزدیک در قالب بخشی از یک آپدیت عمومی در اختیار تمامی کاربران ویندوز ۱۰ قرار می‌گیرند.

اکثر کاربران با میانبرهای کیبورد ویندوز برای کپی و پیست یعنی Ctrl + C و Ctrl + V آشنا هستند. این میانبرها به ترتیب محتوا را از منبع به کلیپ‌بورد (Clipboard) منتقل کرده و از کلیپ‌بورد در مقصد موردنظر شما درج می‌کنند. ولی افراد کمتری با منوی Win + V آشنا هستند. این میانبر منوی کلیپ‌بورد را به نمایش در می‌آورد که تاریخچه‌ای از محتواهای کپی‌شده را نشان می‌دهد. کاربران با کمک این منو می‌توانند محتواهای مدنظر خود را برای دسترسی آسان سنجاق کنند یا امکان حذف محتواها را از کلیپ‌بورد داشته باشند.

برخلاف میانبرهای استاندارد ویندوز ۱۰ برای کپی و پیست که قالب‌بندی محتوای منبع را منتقل می‌کنند، کاربران به‌زودی می‌توانند از طریق منوی کلیپ‌بورد این قالب‌بندی‌ها را حذف کنند. مایکروسافت در چند وقت اخیر به‌روزرسانی‌های کوچکی را در سیستم کلیپ‌بورد ویندوز ۱۰ اعمال کرده است. این شرکت در ماه اوت ۲۰۲۰ به کاربران اجازه داد تا راحت‌تر بتوانند محتواهای چندرسانه‌ای را به پیام‌ها، فایل‌ها و ایمیل‌ها اضافه کنند. کمی بعدتر بهینه‌سازی‌هایی روی Cloud Clipboard یا «کلیپ‌بورد ابری» صورت گرفت تا کاربران بتوانند بین چند دستگاه کپی و پیست انجام دهند.

قابلیت کپی و پیست شاید در ظاهر چندان مهم به نظر نرسد، اما در عمل بر جنبه‌های مختلفی از تجربه دیجیتالی ما اثر می‌گذارد. مایکروسافت با آپدیت‌های اخیر و آتی خود نشان داده که آمادگی دارد تا تغییرات مهمی را در این سیستم ایجاد کند؛ تغییراتی که کاربران حرفه‌ای از آن‌ها استقبال خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی