ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رکورد فروش خودروهای برقی در آمریکا شکسته شد

گزارش اخیر موسسه IHS Markit حکایت از آن دارد فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا به بیشترین میزان خود رسیده و رکورد جدیدی را در سال 2020 ثبت کرده است. البته با وجود رشد قابل توجه، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۵

گزارش اخیر موسسه IHS Markit حکایت از آن دارد فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا به بیشترین میزان خود رسیده و رکورد جدیدی را در سال 2020 ثبت کرده است. البته با وجود رشد قابل توجه، سهم خودروهای برقی از بازار کماکان ناچیز بوده و به 1.8 درصد محدود می‌شود.

بررسی‌های IHS Markit نشان می‌دهد، تقاضا برای مدل‌های برقی در دسامبر 2020 در بیشترین حد بوده و آنها موفق شده‌اند 2.5 درصد از آمار فروش کلی را به خود اختصاص دهند. این رقم در مقایسه با سه سال قبل، حدود سه برابر رشد کرده است. استقبال از خودروهای الکتریکی در حالی افزایش یافته که ویروس کرونا باعث افت فروش خودرو در سال گذشته شده است.

آمار فروش خودروهای برقی در آمریکا

کارشناسان IHS Markit معتقد هستند روند افزایش استقبال از مدل‌های برقی، ادامه پیدا کرده و سهم آنها از بازار، امسال به 3.5 درصد خواهد رسید. این موسسه پیش‌بینی می‌کند سهم خودروهای الکتریکی در سال 2025 از 10 درصد فراتر خواهد رفت.

مساله حائز اهمیت اینکه میزان وفاداری در بین مالکان اتومبیل‌های برقی در حال افزایش است، طوری که به گفته IHS Markit بیش از نیمی از دارندگان چنین مدل‌هایی، خودروی بعدی خود را نیز از میان این دسته انتخاب می‌کنند. این رفتار در مقایسه با سال‌های قبل پرتکرارتر شده و عدم چرخش آنها به سمت مدل‌های درون‌سوز، نشان می‌دهد مالکان خودروهای الکتریکی از وسایل نقلیه خود رضایت دارند.

برد حرکتی خودروهای الکتریکی

آقای تام لیبی (Tom Libby) مدیر بخش تحلیل صنعت خودرو IHS Markit در اظهارنظری جالب گفته:

«پذیرش اتومبیل‌های الکتریکی از سوی مشتریان هر چند با شتابی کم، در حال افزایش بوده و به بیشترین سطح رسیده است. اما در این بین یک تضاد عجیب دیده می‌شود و آن عبارت است از میزان استقبال بسیار متغیر از خودروهای برقی در مناطق مختلف کشور، چرا که ایالت‌های ساحلی در این زمینه جلوتر از بقیه هستند.»

بد نیست اشاره کنیم ایالت‌های مرکزی آمریکا روی چندان خوشی به خودروهای الکتریکی نشان نمی‌دهند. با وجود این، انتظار می‌رود به دنبال افزایش تنوع و عرضه مدل‌های جدیدی چون آئودی e-tron GT، کادیلاک لیریک، جی‌ام‌سی هامر برقی، پورشه تایکان کراس توریسمو و محصولات آتی جگوار از یک سو و گسترش شبکه ایستگاه شارژ از سوی دیگر، روند استقبال از خودروهای الکتریکی در این ایالت‌ها و دیگر نقاط آمریکا افزایش چشمگیری داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی