ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

هواوی میت X2 در برابر سامسونگ گلکسی زد فولد ۲؛ برترین موبایل تاشوی بازار کدام است؟

هواوی دیروز از جدیدترین موبایل تاشوی خود با نام میت ایکس ۲ پرده برداشت تا صحنه رقابت در بازار گوشی‌های تاشو داغ‌تر از قبل شود. این شرکت احتمالا هرگز اذعان نخواهد کرد، اما احتمالا به این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

هواوی دیروز از جدیدترین موبایل تاشوی خود با نام میت ایکس ۲ پرده برداشت تا صحنه رقابت در بازار گوشی‌های تاشو داغ‌تر از قبل شود. این شرکت احتمالا هرگز اذعان نخواهد کرد، اما احتمالا به این نتیجه رسیده که طراحی موبایلی با قابلیت تا شدن به سمت داخل در شرایط فعلی بهترین طراحی ممکن است.

میت ایکس ۲ حالا از نظر طراحی شبیه گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ شده و از نظر مشخصات سخت‌افزاری هم پیشرفت‌هایی داشته که آن را به رقیبی جدی برای کره‌ای‌ها تبدیل می‌کند. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا ببینیم میت ایکس ۲ و گلکسی زد فولد ۲ چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با یکدیگر دارند.

طراحی و کیفیت ساخت

زبان طراحی هر دو دستگاه یکسان است ولی در عین حال تفاوت‌هایی هم بین آن‌ها به چشم می‌خورد. هواوی میت ایکس ۲ در سطح مقطع خود متقارن نیست، اما ادعا می‌کند که در هنگام بسته شدن هیچ شکافی بین صفحات آن به وجود نمی‌آید. در مورد موبایل سامسونگ، شکاف بین صفحات به‌راحتی قابل مشاهده است، ولی بدنه در سرتاسر گوشی ضخامت یکسانی دارد. هر دو محصول از فلز و شیشه ساخته شده‌اند.

هواوی میت ایکس ۲ در چهار رنگ آبی کریستالی، صورتی کریستالی، سفید و مشکی عرضه می‌شود. گلکسی زد فولد ۲ دو رنگ برنزی و مشکی دارد، ولی با انتخاب رنگ لولا می‌توانید تنوع جالبی را در طراحی آن ایجاد کنید. یکی از تفاوت‌های مهم میان این دو گوشی، عدم وجود دوربین روی نمایشگر داخلی میت ایکس ۲ است، در حالی که گلکسی زد فولد ۲ حتی در نمایشگر داخلی هم یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی دارد.

Samsung Galaxy Z Fold 2 Huawei Mate X2
نمایشگر نمایشگر بیرونی

۶.۲ اینچ سوپر AMOLED

۲۲۶۰ در ۸۱۶ پیکسل

۶۰ هرتز

تراکم ۳۸۶ پیکسل بر اینچ

 

نمایشگر داخلی

۷.۶ اینچ داینامیک AMOLED 2X

۲۲۰۸ در ۱۷۶۸ پیکسل

۱۲۰ هرتز

تراکم ۳۷۳ پیکسل بر اینچ

نمایشگر بیرونی

۶.۴۵ اینچی OLED

۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ پیکسل

۹۰ هرتز

تراکم ۴۱۳ پیکسل بر اینچ

 

نمایشگر داخلی

۸ اینچ OLED

۲۷۰۰ در ۱۱۶۰ پیکسل

۹۰ هرتز

تراکم ۴۵۶ پیکسل بر اینچ

پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس های‌سیلیکون کرین ۹۰۰۰
رم ۱۲ گیگابایت ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت
دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض (اندازه ۱.۱۲ میکرومتری، میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای، دیافراگم f/2.2)

۱۲ مگاپیکسل عریض ( لرزشگیر اپتیکال، اندازه ۱.۸ میکرومتری، میدان دید ۸۳ درجه‌ای، دیافراگم f/1.8)

۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو (فوکوس خودکار تشخیص فاز، اندازه ۱.۰ میکرومتری، میدان دید ۴۵ درجه‌ای، دیافراگم f/2.4)

۵۰ مگاپیکسلی الترا ویژن (عریض با دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر اپتیکال)

۱۶ مگاپیکسلی Cine (فوق عریض با دیفراگم f/2.2)

۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو (زوم اپتیکال ۳ برابری، دیافراگم f/2.4 و لرزشگیر اپتیکال)

۸ مگاپیکسلی سوپر زوم (زوم اپتیکال ۱۰ برابری، دیافراگم f/4.4، لرزشگیر اپتیکال)

دوربین جلو دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی (با اندازه ۱.۲۲ میکرومتری، میدان دید ۸۰ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2)

دوربین ۱۰ مگاپیکسلی روی نمایشگر داخلی (با اندازه ۱.۲۲ میکرومتری، میدان دید ۸۰ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2)

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی (عریض با دیافراگم f/2.2)

فاقد دوربین روی نمایشگر داخلی

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

شارژ سریع ۲۵ واتی

شارژ بی‌سیم

شارژ بی‌سیم معکوس

۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

شارژ سریع ۵۵ واتی

وزن ۲۸۲ گرم ۲۹۵ گرم
رنگ برنزی و مشکی آبی کریستالی، صورتی کریستالی، سفید و مشکی

هواوی، پیشتاز در بخش نمایشگر

میت ایکس ۲

هواوی میت ایکس ۲ در داخل از یک نمایشگر منعطف ۸ اینچی از نوع OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و در خارج از یک نمایشگر ۶.۴۵ اینچی با وضوح ۲۷۰۰ در ۱۱۶۰ پیکسلی و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد.

سامسونگ فقط در نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد ۲ از نرخ نوسازی بالا استفاده کرده و نمایشگر خارجی به همان نرخ استاندارد ۶۰ هرتز محدود شده است. پنل بیرونی این گوشی ۶.۲ اینچی است و در مقایسه با میت ایکس ۲ از وضوح کمتر ۲۲۶۰ در ۸۱۶ پیکسلی برخوردار است. گلکسی زد فولد ۲ در داخل نمایشگری ۷.۶ اینچی دارد که کمی کوچک‌تر از نمایشگر داخلی میت ایکس ۲ است، اما نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند.

مشخصات سخت‌افزاری

هواوی میت ایکس ۲ از تراشه ۵ نانومتری کرین ۹۰۰۰ بهره می‌برد که مودم یکپارچه 5G دارد. این گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی غیرقابل ارتقا از راه می‌رسد. انرژی این دستگاه از طریق یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ سریع ۵۵ واتی پشتیبانی می‌کند. با این حال، میت ایکس ۲ شارژ بی‌سیم ندارد.

گلکسی زد فولد ۲ از تراشه ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده می‌کند و دارای ۱۲ گیگابایت رم به همراه حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است. این گوشی یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که شارژ سریع آن ۲۵ واتی است اما از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس هم پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار؛ چالشی اساسی برای هواوی میت ایکس ۲

گلکسی زی فولد ۲

تفاوت مهمی که می‌تواند در تصمیم کاربران برای خرید بین گلکسی زد فولد ۲ و هواوی میت ایکس ۲ سرنوشت‌ساز باشد، نرم‌افزار است. هواوی میت ایکس ۲ از EMUI 11 استفاده می‌کند که مبتنی بر اندروید ۱۰ است. موبایل سامسونگ تاکنون آپدیت اندروید ۱۱ را دریافت کرده، اما نکته مهم‌تر رویکرد متفاوت آن‌ها در استفاده از اندروید است.

هواوی میت ایکس ۲ به جای GMS یا «خدمات موبایلی گوگل» از HMS یا «خدمات موبایلی هواوی» استفاده می‌کند. یعنی برخی از خدمات و اپلیکیشن‌های اساسی گوگل مثل پلی استور، جیمیل و گوگل مپس را ندارد. در آن سو، گلکسی زد فولد ۲ تجربه کاملی از اندروید ارائه می‌کند که شامل تمامی خدمات گوگل و البته قابلیت‌های متنوع پوسته One UI 3.1 است.

هواوی میت ایکس ۲، قدرتمند در بخش دوربین

میت ایکس ۲

هواوی بیشترین ارتقای سخت‌افزاری را در بخش دوربین میت ایکس ۲ رقم زده است. در قاب عقب این گوشی یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و یک لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی دیده می‌شود. همچنین، یک لنز تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپیتکال ۳ برابری و یک لنز سوپر زوم ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری هم قابلیت‌های بزرگ‌نمایی را در اختیار کاربران این دستگاه قرار می‌دهند. وظیفه گرفتن عکس‌های سلفی و تماس ویدیویی در میت ایکس ۲ به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی محول شده که روی نمایشگر خارجی این دستگاه حضور دارد.

گلکسی زد فولد ۲ در قاب عقب دوربینی متشکل از سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد که شامل لنزهای اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو می‌شود. روی نمایشگرهای داخلی و خارجی این گوشی هم به‌صورت جداگانه از سنسورهای ۱۰ مگاپیکسلی استفاده شده است.

قیمت؛ کاربران عادی هنوز باید منتظر بمانند

گلکسی زی فولد ۲

هواوی میت ایکس ۲ در مدل ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت تقریبی ۲۷۸۰ دلار و در مدل ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت تقریبی ۲۹۴۰ دلار به بازار می‌آید. پیش‌سفارش این گوشی در چین آغاز شده، ولی زمان‌بندی عرضه جهانی آن هنوز مشخص نیست.

گلکسی زد فولد ۲ در حال حاضر با قیمت ۱۹۹۹ دلار در بازار وجود دارد و می‌توانید آن را از طریق فروشگاه‌های رسمی سامسونگ تهیه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی