ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Nreal از یک هدست واقعیت ترکیبی سازمانی جدید رونمایی کرد

شرکت Nreal از هدست واقعیت ترکیبی جدیدی برای کاربران سازمانی رونمایی کرد. این شرکت همچنین از عرضه گسترده‌تر Nreal Light خبر داد که در سال ۲۰۲۰ در کره جنوبی و ژاپن به بازار آمده بود. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

شرکت Nreal از هدست واقعیت ترکیبی جدیدی برای کاربران سازمانی رونمایی کرد. این شرکت همچنین از عرضه گسترده‌تر Nreal Light خبر داد که در سال ۲۰۲۰ در کره جنوبی و ژاپن به بازار آمده بود. Nreal Light حالا از امروز در بازارهای مهمی مثل اتحادیه اروپا و آمریکا عرضه می‌شود.

عرضه نسخه سازمانی عینک واقعیت ترکیبی از سوی Nreal منطقی به نظر می‌رسد چون این فناوری هنوز برای کاربران عادی قیمت بسیار بالایی دارد. ولی کاربران سازمان، به‌خصوص اگر بتوانند با فناوری‌های جدید کارآمدی خود را افزایش دهند، مشکلی از بابت پرداخت هزینه‌های بیشتر برای محصولات رده بالا ندارند.

هدست سازمان Nreal در ماه مارس ۲۰۲۱ به بازار می‌آید. یکی از کاربردهای جذاب فناوری واقعیت ترکیبی در زمینه تمرین مجازی است که مخارج شرکت‌ها را کاهش می‌دهد. چون اشتباه کردن در زمان کار با تجهیزات واقعی در دنیای واقعی گاهی اوقات می‌تواند برای شرکت‌ها خیلی پرهزینه باشد.

شرکت Nreal درباره زمان‌بندی عرضه نسخه سازمانی هدست خود می‌گوید Nreal Light طراحی جمع‌وجور و سبکی دارد که با سلیقه مصرف‌کنندگان عادی مطابق است، ولی کاربران سازمانی هم با کمک پردازنده اختصاصی Nreal از این دستگاه در کارهای تجاری خود استفاده می‌کردند.

این شرکت از همکاری با شرکت FinchRing نیز خبر داده است. FinchRing کنترلری برای هدست‌های واقعیت ترکیبی با «شش درجه آزادی» (6DoF) دارد که آزادی حرکت و تعامل بی‌تکلف با سیستم ردیابی فضایی (Spatial) ۳۶۰ درجه‌ای را ممکن می‌کند. FinchRing در داخل یا خارج از میدان دید Nreal Light قابل استفاده است و می‌تواند در محیط‌های داخلی یا خارجی و شرایط آب و هوایی مختلف به کار گرفته شود.

Nreal پارسال عینک واقعیت ترکیبی Nreal Light را معرفی کرد تا دسترسی کاربران عادی به هدست‌های واقعیت افزوده را آسان‌تر کند. این شرکت اکنون در سال ۲۰۲۱ می‌خواهد یک قدم دیگر به فراگیری عمومی این فناوری نزدیک‌تر شود. آن‌ها در MWC شانگهای ۲۰۲۱ از یک هدست واقعیت ترکیبی جدید و سبک با قابلیت شخصی‌سازی رونمایی خواهند کرد.

نسخه سازمانی هدست Nreal از یک واحد پردازشی (CPU) و یک باتری استفاده می‌کند تا عمر بیشتری داشته باشد. بندهای Nreal Enterprise Edition از جلو و عقب قابل تنظیم است، و کاربران می‌توانند از طریق فناوری‌های ردیابی چشم و تشخیص حرکات دست آن را کنترل کنند.

این شرکت هدست جدید خود را برای حوزه‌های تولید، خرده‌فروشی، گردشگری، آموزش، لجیسک و بازار خودرو عرضه می‌کند. افزون بر این، Nreal اعلام کرده که عرضه Nreal Light در کره جنوبی خوب پیش رفته و این محصول حالا علاوه بر ۲۰ فروشگاه ال‌جی Uplus در بیش از ۲۲۰ فروشگاه دیگر در این کشور به فروش می‌رسد.

کاربران روزانه به‌طور متوسط حدود ۴۹ دقیقه از Nreal Light استفاده می‌کنند. این رقم برای ۲۰ درصد از کاربران به ۱۲۰ دقیقه در روز می‌رسد. این شرکت هدست لایت خود را با همکاری KDDI در ژاپن نیز عرضه کرده بود.

Nreal Light از طریق دو اپراتور بزرگ اروپایی در منطقه اتحادیه اروپا عرضه خواهد شد و در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ به بازار آمریکا می‌رود. این شرکت قرار است در خلال مراسم MWC شانگهای از اپلیکیشن‌های جدید واقعیت ترکیبی Nreal Light نیز رونمایی کند. Nreal هنوز آماری از فروش خود را منتشر نکرده است. این شرکت تاکنون ۸۵ میلیون دلار جذب سرمایه داشته و حالا ۲۵۰ کارمند دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی