ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل بالاخره برچسب حریم خصوصی اپل را به اپ جیمیل اضافه کرد

گوگل بالاخره در سکوت، برچسب حریم خصوصی اپل را به اپ جیمیل در iOS اضافه کرد تا به اولین اپ اصلی این کمپانی با امکان ارائه جزئیات مربوط به حریم خصوصی تبدیل شود. اطلاعات مربوط ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

گوگل بالاخره در سکوت، برچسب حریم خصوصی اپل را به اپ جیمیل در iOS اضافه کرد تا به اولین اپ اصلی این کمپانی با امکان ارائه جزئیات مربوط به حریم خصوصی تبدیل شود.

اطلاعات مربوط به حریم خصوصی از سمت سرور به اپ جیمیل اضافه شده و تا به امروز گوگل برای اپ آن در سیستم عامل iOS بروزرسانی منتشر نکرده. عدم انتشار آپدیت برای این اپ برای کاربران و گوگل دردساز شده و چند روز پیش سرور گوگل به کاربران هشدار داده بود که امنیت آن‌ها در معرض خطر قرار دارد که البته پس از مدتی، این هشدار حذف شد.

حالا گوگل تصمیم گرفته پس از مدت‌ها این برچسب را به اپلیکیشن محبوبش اضافه کند و البته در آینده برای آن بروزرسانی منتشر خواهد کرد.

اپل در اواخر سال ۲۰۲۰ توسعه‌دهندگان را مجبور به استفاده از برچسب حریم خصوصی برای اپ‌ها کرد ولی گوگل علاقه چندانی به پشتیبانی از این قابلیت نداشت. گوگل اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرده که در یکی دو هفته آینده چنین برچسبی را به اپ‌های خود اضافه می‌کند، اما اکنون چنین برچسبی به اپ جیمیل اضافه شده است.

جیمیل

طبق اطلاعات جدید، گوگل برخی داده‌های کاربران را در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می‌دهد. علاوه بر این، خریدها، موقعیت، داده‌های کاربر، محتوای کاربر، تاریخچه جستجو و داده‌های مربوط به استفاده برای تحلیل، شخصی‌سازی محصول و همچنین بهبود عملکرد اپ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به افزودن برچسب حریم خصوصی به اپ جیمیل، انتظار می‌رود در آینده تمام اپ‌های گوگل به چنین قابلیتی مجهز شوند. با اینکار، این کمپانی دوباره انتشار عادی و منظم آپدیت برای برنامه‌هایش را شروع می‌کند و کاربران می‌توانند در آینده به قابلیت‌های بیشتری دست پیدا کنند.

در حالی گوگل در دو ماه گذشته بروزرسانی برای اپ‌های خود در سیستم عامل iOS منتشر نکرده که کاربران نسخه اندرویدی آن‌ها تا به امروز چندین آپدیت را دریافت کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۶ اسفند ۱۳۹۹

    این چیزا مثل یه نمایشه،مثل همون دسترسی های برنامه که موقع نصب باهاشون موافقت میکنیم،بعدش موافقت با همه اینا عادی میشه.البته اقدام اپل واقعا قابل تقدیره،احترام برانگیزه،اما بعد یک مدت کوتاه دیگه کاربر اهمیتی نمیده.

مطالب پیشنهادی