ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی FX3 معرفی شد: دوربین کامپکت ۳۹۰۰ دلاری برای فیلم‌سازان

سونی از دوربین FX3 رونمایی کرد. محصولی کامپکت و فول فریم که یکی از مقرون به صرفه‌ترین مدل‌ها در سری سینما لقب گرفته و برخی از قابلیت‌های دوربین‌های گران‌تر سری سینما را در بدنه‌ای سبک‌تر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

سونی از دوربین FX3 رونمایی کرد. محصولی کامپکت و فول فریم که یکی از مقرون به صرفه‌ترین مدل‌ها در سری سینما لقب گرفته و برخی از قابلیت‌های دوربین‌های گران‌تر سری سینما را در بدنه‌ای سبک‌تر و کوچکتر دارد.

FX3 در واقع همان A7S III است که برخی از قابلیت‌های دوربین‌های سری Cinema را در قالب بدنه‌ای شبیه به A7C ارائه می‌کند. سنسور فول فریم Backside-illuminated یا BSI این دوربین، رزولوشن مؤثر ۱۰.۲ مگاپیکسل را حین فیلمبرداری و دامنه دینامیکی به میزان ۱۵ استاپ به ارمغان می‌آورد.

دوربین مورد بحث قادر به فیلمبرداری 4K با عمق رنگ ۱۰ بیت و نمونه‌برداری رنگی ۴:۲:۲ داخلی، یا فیلمبرداری RAW با عمق رنگ ۱۶ بیتی از طریق پورت HDMI فول سایز است. خبری از رزولوشن 8K نیست، اما FX3 می‌تواند کلیپ‌های 4K را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و کلیپ‌های 1080p را حداکثر در نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه ثبت کند. علاوه بر این، کاربر به پروفایل رنگی S-Cinetone نیز دسترسی خواهد داشت.

سونی همچنین از یک سیستم خنک کننده فعال درون FX3 استفاده کرده که به گفته این شرکت فیلمبرداری بی‌وقفه تا ۱۳ ساعت را امکان پذیر می‌کند. از دیگر قابلیت‌های جالب توجه این محصول می‌توان به لرزشگیر داخلی اشاره کرد که می‌توان با استفاده ترکیبی از آن با لرزشگیر نرم افزاری، تکان‌های دست را هر چه بیشتر اصلاح کرد. پشتیبانی از دو کارت حافظه CFexpress و جای پیچ‌های فراوان برای وصل کردن انواع لوازم جانبی، دو ویژگی جالب توجه دیگر هستند.

FX3 با یک دستگیره به دست کاربر می‌رسد که روی قسمت فوقانی دوربین نصب شده و شامل درگاه‌های XLR/TRS و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون برای مانیتورینگ صدا خواهد بود. یکی از مواردی که جای خالی آن در FX3 حس می‌شود، فیلترهای ND داخلی است که در این قبیل دوربین‌ها محبوبیت زیادی دارد. سونی می‌گوید برای کوچک نگه داشتن بدنه از اضافه کردن فیلترهای ND صرف نظر کرده است.

سونی FX3 از اواسط ماه آینده میلادی (مارس) با قیمت ۳۹۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود، بنابراین گران‌تر از A7S III خواهد بود، اما در مقایسه با رقبایی مثل کانن C70 با قیمت ۵۵۰۰ دلار و بسیاری از دوربین‌های سری Cinema سونی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی