ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید به قابلیت‌های جدیدی مجهز می‌شود: از ابزار بررسی پسورد تا تم تاریک گوگل مپس

گوگل از چندین قابلیت جدید برای اندروید پرده برداشت که از طریق انتشار آپدیت برای برخی اپ‌ها و همچنین خود سیستم عامل در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این ویژگی‌ها مربوط به امنیت، دسترس‌پذیری و موارد دیگر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

گوگل از چندین قابلیت جدید برای اندروید پرده برداشت که از طریق انتشار آپدیت برای برخی اپ‌ها و همچنین خود سیستم عامل در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این ویژگی‌ها مربوط به امنیت، دسترس‌پذیری و موارد دیگر می‌شوند.

اگرچه گوگل اخیرا اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ را منتشر کرده، اما این موضوع باعث نمی‌شود که این غول جستجوی اینترنتی دیگر به فکر ارائه قابلیت‌های جدید برای نسخه‌های دیگر سیستم عامل خود نباشد. این کمپانی اخیرا از چندین قابلیت رونمایی کرده که برخی از آن‌ها در روزها و هفته‌های آینده به اندروید اضافه می‌شوند که در ادامه آن‌ها را مرورگر می‌کنیم.

بررسی پسورد به اندروید می‌آید

اولین ویژگی جدید اندروید، بررسی پسورد است که گوگل آن را به اندروید ۹ و نسخه‌های بالاترش اضافه می‌کند. این ویژگی در صورتی که پسورد مورد استفاده کاربران در معرض خطر باشد، به آن‌ها اطلاع می‌دهد. اگر کاربری با چنین مشکلی مواجه شود، این قابلیت گوگل راهکارهای موردنیاز را در اختیار وی قرار می‌دهد.

این ویژگی با بررسی پسوردهای وارد شده توسط تکمیل خودکار گوگل کار می‌کند. اگر اعتبارنامه‌های شما با لیست پسوردهای در معرض خطر مطابقت داشته باشد، این کمپانی به شما هشدار می‌دهد. برای استفاده از این قابلیت باید به مسیر  Settings > System > Languages & input > Advanced بروید و روی سرویس تکمیل خودکار و سپس گوگل ضربه بزنید تا برای شما فعال شود.

گوگل اعلام کرده که قابلیت بررسی پسورد در اندروید از API حفظ حریم خصوصی یکسان با کروم استفاده می‌کند، بنابراین کاربران نگرانی درباره حفظ حریم خصوصی خود نباید داشته باشند.

پیام‌های خود را زمانبندی کنید

گوگل قابلیت زمانبندی پیام‌ها پیش از ارسال آن‌ها را به اپ Google Messages اندروید ۷ و نسخه‌های جدیدترش می‌آورد. این ویژگی که در گذشته از آزمایش آن اطلاع داشتیم، به شما در ارسال پیام‌ها در زمان مدنظرتان کمک می‌کند.

به گفته گوگل، کاربران می‌توانند پیش از اینکه بخواهند یک پیام را ارسال کنند، آن را بنویسند:

«با ارسال زمانبندی شده، شما می‌توانید پیش از زمان موردنظرتان برای ارسال، آن را بنویسید و سپس برای زمان مناسب زمانبندی کنید. تنها کافیست پیام‌ها را بطور عادی بنویسید و سپس دکمه ارسال را لمس کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید تا قادر به انتخاب تاریخ و زمان ارسالش باشد.»

TalkBack بروزرسانی می‌شود

گوگل قابلیت دسترس‌پذیری TalkBack را هم برای کاربران نابینا و دارای مشکلات بینایی بروزرسانی می‌کند. به گفته این غول جستجوی اینترنتی، برای بهبود عملکرد این ویژگی با جوامع نابینان و کم‌بینایان همکاری نزدیکی داشته و آن را به ژست‌های حسی، یک منوی واحد، یک منوی کنترل خواندن جدید و موارد دیگر مجهز می‌کند.

اندروید

یکی از ویژگی‌های جدید، امکان شروع و پایان یک پادکست با دوبار ضربه زدن روی نمایشگر با دو انگشت است. برای اینکه کاربران بتوانند با جدیدترین نسخه TalkBack کار کنند، گوگل یک راهنما برای آن‌ها ایجاد کرده و البته این ورژن جدید هم اکنون در دسترس است.

عملکرد گوگل استیستنت بهبود پیدا می‌کند

کاربران می‌توانند با گوگل استیستنت و تنها دستورات صوتی دستگاه‌ خود را کنترل کنند. جدیدترین بروزرسانی این دستیار صوتی، کارایی آن را افزایش می‌دهد و آن را قدرتمندتر می‌کند.

به گفته گوگل، گوگل اسیستنت حالا در هنگام قفل بودن دستگاه یا دور بودن از آن، عملکرد بهتری دارد. برای استفاده از این قابلیت جدید، باید قابلیت «Lock Screen Personal Results» را در تنظیمات گوگل استیستنت فعال کنید و سپس عبارت «Hey Google, set an alarm» را بگویید.

تم تاریک به گوگل مپس اضافه می‌شود

گوگل اعلام کرده که تم تاریک در گوگل مپس در آینده نزدیک در اختیار تمام کاربران اندروید در سراسر جهان قرار می‌گیرد، ویژگی در گذشته مراحل آزمایشی خود را پشت سر گذاشته است.

کاربران برای دسترسی به این ویژگی جدید باید به مسیر  Settings > Theme > Always in Dark Theme بروند. با این حالت جدید، خستگی چشم‌ها کاهش پیدا می‌کند و همچنین در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌شود.

این غول جستجوی اینترنت همچنین چندین ویژگی جدید به «اندروید اتو» اضافه می‌کند که همراه با قابلیت تصاویر پس‌زمینه از راه می‌رسند تا کاربران بتوانند والپیپر موردنظرشان را انتخاب کنند. اندروید اتو همچنین به قابلیت افزودن شورتکات‌ها به دستورات گوگل استیستنت مجهز می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی