ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و اینتل برای تسریع در پیاده‌سازی کاربردهای 5G با یکدیگر همکاری می‌کنند

یکی از کارهای مهمی که باید در پیاده‌سازی شبکه 5G انجام بگیرد، فراهم‌سازی بستر رایانش‌های لبه‌ای و ابری است که اکسس پوینت‌های 5G را به سایر بخش‌های اینترنت متصل می‌کند. گوگل و اینتل اخیرا با یکدیگر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۵

یکی از کارهای مهمی که باید در پیاده‌سازی شبکه 5G انجام بگیرد، فراهم‌سازی بستر رایانش‌های لبه‌ای و ابری است که اکسس پوینت‌های 5G را به سایر بخش‌های اینترنت متصل می‌کند. گوگل و اینتل اخیرا با یکدیگر وارد همکاری شده‌اند تا سرویس‌های نرم‌افزاری لبه‌ای را برای ارتباط با اینترنت آماده کنند.

«شِیلش شوکلا» (Shailesh Shukla)، معاون سرویس‌های ابری و مدیرکل خدمات شبکه گوگل، می‌گوید: «ما باور داریم که با همکاری سایر شرکت‌های موثر در پشته مخابرات – یعنی سرویس‌دهندگان اپلیکیشن، اپراتورها و رسانندگان خدمات ارتباطی (CSP)، تامین‌کنندگان سخت‌افزار و شرکت‌های مخابراتی – می‌توانیم هزینه و زمان ارائه به بازاری را کاهش دهیم که لازم است تا صنعت مخابرات به سمت سرویس‌های ابری 5G حرکت کند.»

گوگل با همکاری اینتل می‌خواهد به توسعه معماری‌ها و فناوری‌های مرجع بپردازد تا سرعت پیاده‌سازی شبکه 5G و راهکارهای پردازش لبه‌ای آن را افزایش دهد. «دن رودریگز» (Dan Rodriguez)، معاون سازمانی اینتل و مدیرکل Network Platforms Group، می‌گوید: «5G سرعت انتقال به فناوری‌های بومی ابری را افزایش داده است. اقدامات ما در کنار Google Cloud و مجموعه فعالان این اکوسیستم به فراهم‌سازی سریع و مقیاس‌پذیر کاربردهای جدید و در حال توسعه‌ی 5G و پردازش لبه‌ای منجر می‌شود.»

این دو شرکت به‌طور ویژه می‌خواهند به رسانندگان خدمات ارتباطی (CSP) در پیاده‌سازی راهکارهای VRAN و ORAN کمک کنند. در VRAN، واحد باند پایه که در گذشته معمولا یک پردازنده سیگنال دیجیتالی برای پردازش صوت و داده به تلفن‌های هوشمند و بالعکس بود، با نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای آماده‌ی مصرف جایگزین می‌شوند. رسانندگان خدمات ارتباطی با این کار می‌توانند از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای عمومی استفاده کنند.

5G VRAN در برنامه گوگل و اینتل از طریق پلتفرم اپلیکیشن Anthos گوگل و پلتفرم‌ها و راهکارهای بومی ابری اینتل (با نرم‌افزار مرجع FlexRay) پیاده‌سازی می‌شود. شرکت‌های CSP از این طریق می‌توانند عملکرد شبکه، بهینگی، هزینه و مدل‌های پیاده‌سازی خود را بهبود ببخشند.

این دو شرکت همچنین قرار است از مدل پیاده‌سازی OpenNESS استفاده کنند. OpenNESS یک جعبه ابزار نرم‌افزاری MEC است که پلتفرم‌های بهینه و توانمند لبه‌ای را برای مدیریت کاربردها و قابلیت‌های شبکه آماده می‌کند. توزیع متن باز OpenNESS به توسعه‌دهندگان خدمات ابری و اینترنت اشیا اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های رایانش لبه‌ای را راحت‌تر بسازند.

گوگل اخیرا به منظور حمایت تجاری و نرم‌افزاری از این پروژه برنامه‌ای را معرفی کرده بود تا بیش از ۲۰۰ شریک خود را از طریق Google Cloud به سمت خدمات لبه‌ای بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی