ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در پی پنهان کردن آثار انگشت روی محصولات است: اشاره دوباره به تیتانیوم

اپل به دنبال روشی برای کاهش یا پنهان کردن اثر انگشت و لکه‌های چربی روی سطح محصولات خود است. این شرکت در پتنت جدید خود به استفاده از لایه‌ای اکسیدی برای رفع این مشکل اشاره ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

اپل به دنبال روشی برای کاهش یا پنهان کردن اثر انگشت و لکه‌های چربی روی سطح محصولات خود است. این شرکت در پتنت جدید خود به استفاده از لایه‌ای اکسیدی برای رفع این مشکل اشاره کرده و باری دیگر از فلز تیتانیوم به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای بدنه محصولات آینده سخن گفته است.

پتنت جدید اپل در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده ثبت و توسط Patently Apple کشف شده است. این پتنت که تحت عنوان «پوشش‌های اکسیدی برای سطوح فلزی» به ثبت رسیده، جزئیات استفاده از پوششی مخصوص برای کاهش اثر انگشت و لکه‌های چرب روی سطح محصولات را توصیف می‌کند.

جالب اینکه اپل اواخر ژانویه امسال پتنت دیگری را به ثبت رساند که از تمایل این شرکت به استفاده از بدنه تیتانیومی در مک بوک، آیپد و آیفون خبر می‌داد. اپل حالا در پتنت جدید دوباره به مزایای استفاده از تیتانیوم در محصولات الکترونیکی مصرفی مثل مقاومت بالا در برابر خوردگی و سختی تأکید کرده است.

البته اپل اشاره می‌کند که تیتانیوم در مقایسه با فلزات دیگر، به آسانی اثر انگشت را نشان می‌دهد که یکی از دلایل آن، انعکاس پایین تیتانیوم و آلیاژهای تیتانیوم است. معمولاً از پوشش‌های ضدلک (oleophobic) برای کاهش اثر انگشت روی سطح شیشه‌ای ابزارهای الکترونیکی مثل آیفون استفاده می‌شود. اما این قبیل پوشش‌ها اثربخشی کمتری روی سطوح تیتانیومی دارند.

اپل برای حل این مشکل، در حال تحقیق کردن درباره ساخت یک پوشش ضدلک جدید و موثرتر برای تیتانیوم است. این شرکت به استفاده از نوعی پوشش نازک اکسیدی اشاره می‌کند که تداخل رنگی ایجاد شده توسط اثر انگشت یا لک‌های دیگر را کاهش داده یا آن را از بین می‌برد. این لایه اکسیدی نور را به گونه‌ای انعکاس می‌دهد که به نظر می‌رسد هیچ اثر انگشتی روی بدنه دستگاه وجود ندارد و به عبارت دیگر آنها را مخفی می‌کند.

اپل می‌گوید این لایه اکسیدی با وجودی که برای بکارگیری با تیتانیوم و آلیاژ آن طراحی شده، با سطوح دیگر از جمله آلومینیوم و آلیاژ آن، فولاد، منیزیم و آلیاژ آن و زیرکونیوم و آلیاژ آن، قابل استفاده خواهد بود. اپل اضافه می‌کند که به کمک این لایه اکسیدی می‌توان پوشش‌های «جذاب و بادوام» برای طیف متنوعی از محصولات این شرکت مثل آیپد، آیفون، اپل واچ و مک بوک ساخت.

تمایل اپل به استفاده بیشتر از تیتانیوم در محصولات خود که فعلاً فقط در اپل واچ استفاده می‌شود، جالب توجه بوده و ثبت پتنت‌هایی از این دست نشان می‌دهند که این شرکت احتمالاً به فکر کنار گذاشتن بدنه‌های آلومینیومی است. هر چند که نمی‌توان زمان دقیق این اتفاق را پیش بینی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی