ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس لرزه‌های ریزش شدید ارزش بیت کوین از آمریکا تا سوئد و هند

سقوط زودهنگام ارزش بیت کوین و سایر رمزارزها در عرض ۲۴ ساعت، فرصتی به منتقدان ارزهای دیجیتال داد تا بتوانند با توجه به شرایط به وجود آمده، نظرات خود را صریح‌تر مطرح کنند. در بین ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

سقوط زودهنگام ارزش بیت کوین و سایر رمزارزها در عرض ۲۴ ساعت، فرصتی به منتقدان ارزهای دیجیتال داد تا بتوانند با توجه به شرایط به وجود آمده، نظرات خود را صریح‌تر مطرح کنند. در بین منتقدان نام وزیر خزانه داری آمریکا، نهاد تنظیم مقررات مالی سوئد و وارن بافت هند دیده می‌شود.

در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت کوین، چشم انتظار فتح به قله‌های ۶۰، ۷۰و حتی ۱۰۰ هزار دلاری بودند، یک شبه ورق برگشت و محبوب‌ترین رمزارز، شدیدترین ریزش روزانه تاریخ خود را تجربه کرد. در این نوسانات برخی سود کردند و بسیاری ضرر و زیان های سنگینی را متحمل شدند.

با تغییر ناگهانی و ریزش شدید قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها، در عرض ۲۴ ساعت رقمی بالغ بر ۵.۶۴ میلیارد دلار لیکوئید شد و اولین ضربه به سرمایه گذارانی وارد شد که به افزایش قیمت بیت کوین دل خوش کرده بودند. افت ۲۰ درصدی، ارزش بیت کوین باعث شد قیمت این رمزارز از حدود ۵۸ هزار دلار به ۴۵ هزار دلار کاهش پیدا کند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد فروش بیت کوین توسط دو نهنگ بزرگ در این اتفاق تاثیرگذار بوده است. داده‌های شرکت تحلیلی «Santiment» حاکی از آن است که پس از انجام دومین معامله، ‌ارزش بیت کوین به صورت ناگهانی دچار سقوط شدیدی شد. در این معامله ۲۷۰۰ واحد بیت کوین به ارزش ۱۵۶.۶ میلیون دلار با قیمت ۵۸ هزار دلار برای هر بیت کوین به فروش رسید و باعث شد بقیه سرمایه گذاران بازار رمزارزها دچار ضرر و زیان شدیدی شوند.

طی چند هفته گذشته، صعود ناگهانی قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها باعث شد که ارزهای دیجیتال بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرند،‌ اما ریزش ناگهانی قیمت‌ها ورق را برگرداند و فرصتی شد تا برخی منتقدین به رمزارزها حرف‌های ناگفته خود را راحت‌تر مطرح کنند.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا، در مصاحبه‌ای با «نیویورک تایمز» از مصرف انرژی بالا برای استخراج بیت کوین انتقاد کرد و رمزارزها را بسیار ناکارآمد توصیف کرد. وی معتقد است نمی‌توان به صورت فراگیر و گسترده از رمزارزها برای انجام تراکنش‌های مالی استفاده کرد. وی صریحا اعلام کرده که طرفدار بیت کوین نیست و آن را در حوزه‌های مالی اثربخش نمی‌داند.

انتقاد از  بیت کوین تنها به وزیر خزانه داری آمریکا ختم نمی‌شود. دولت سوئد نیز به دنبال ریزش قیمت رمزارزها، به سرمایه‌گذاران در مورد ارزهای دیجیتال هشدار داد. نهاد تنظیم مقررات مالی وزارت دارایی سوئد طی اطلاعیه‌ای به مردم در مورد رمزارزها و سرمایه گذاری در آنها هشدار داد. این نهاد معتقد هستند به دلیل ناپایدار بودن بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران خرد نباید روی رمزارزها سرمایه گذاری کنند.

«راکش جوهانا»‌ که به عنوان «وارن بافت» هند شناخته می‌شود نیز اعلام کرد که وزارت دارایی هند باید مبادلات رمزارزها را در این کشور ممنوع کند. وی از نهادهای نظارتی انتظار دارد، مانع انجام مبادلات بیت کوین در این کشور شود و در عوض اگر قرار است سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شود، روپیه دیجیتالی جای بیت کوین در مرکز توجه قرار گیرد.

این در حالی است که بعد از ریزش ارزش بیت کوین و سایر رمزارزها، دولت هند تریدرهای حرفه‌ای این کشور را زیر ذره بین رصد می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۸ اسفند ۱۳۹۹

    آقا طاووس توهم رو میشه به مواد مخدر ارتباط داد ولی این حجم از خود بزرگ بینی و تاثیر گذاری در دنیارو من به شخصه به ذهنیت شما ربط میدم، برادر کل ایران اگر در کریپتو سرمایه گذاری کنند شاید یک درصد بتونن تو این بازار تاثیر بزارن، اسم اکانتو وارن بافِت بزار عزیز?

  • طاووس
    طاووس | ۷ اسفند ۱۳۹۹

    تمام ارزش این بازار به خاطر اورانیوم غنی‌شده ایرانِ(اقتصاد سیاسی) همزمان با توافق زد و نقیز ایران و آژانس بازارش بالا پایین شد_رفتیم تا سه ماه دیگه

مطالب پیشنهادی