ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیل گیتس: اگر اندازه ایلان ماسک پول ندارید، مراقب سرمایه‌گذاری در بیت کوین باشید

برخلاف ایلان ماسک مدیرعامل تسلا که ۱.۵ میلیارد دلار روی بیت کوین سرمایه گذاری کرد و توییت‌هایی جنجالی در مورد رمزارزها منتشر می‌کند، «بیل گیتس» بنیانگذار مایکروسافت معتقد است افرادی که پول کمتری نسبت به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

برخلاف ایلان ماسک مدیرعامل تسلا که ۱.۵ میلیارد دلار روی بیت کوین سرمایه گذاری کرد و توییت‌هایی جنجالی در مورد رمزارزها منتشر می‌کند، «بیل گیتس» بنیانگذار مایکروسافت معتقد است افرادی که پول کمتری نسبت به ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان دارند، باید برای سرمایه گذاری در این حوزه به شدت مراقب باشند.

«بیل گیتس» به خریداران رمزارز محبوب جهان که می‌خواهند در این حوزه با الگوبرداری از ایلان ماسک سرمایه‌گذاری کنند، هشدار داد. وی در گفتگویی با بلومبرگ به این موضوع اشاره کرد که ایلان ماسک به تکنیک‌های پیچیده مدیریت معامله و تجارت مسلط است، حال آنکه اکثر سرمایه‌گذاران این حوزه دسترسی به چنین تکنیک‌هایی ندارند.

طی هفته‌های گذشته، ایلان ماسک در قسمت بیو توییتر خود هشتگ بیت کوین را اضافه کرد. همین کار ظاهرا ساده، اما نمادین باعث شد قیمت این رمزارز یک شبه صعود کند. بلافاصله بعد از آخرین توییت ایلان ماسک و اظهار نظر در مورد بالا بودن قیمت بیت کوین و اتریوم،‌ بازار ارزهای دیجیتال دچار نوسان شدیدی شد و ارزش اکثر رمزارزها به شدت ریزش کرد. برخی می‌گویند توییت‌های ایلان ماسک در نوسانات قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها تاثیرگذار است.

در مصاحبه مطبوعاتی، از بیل گیتس در مورد نوسانات شدید قیمت بیت کوین و رابطه آن با توییت‌های ایلان ماسک نیز سوال شد. بیل گیتس در پاسخ به این سوال، ایلان ماسک را در سقوط قیمت بیت کوین مبرا دانست، اما اشاره کرد:

«ایلان ماسک فردی ثروتمند و پیچیده است. به نظر من قیمت بیت کوین به صورت تصادفی بالا و پایین نمی شود.»

بیل گیتس اعتقاد دارد سرمایه گذاری کورکورانه در بازار رمزارزها کاری بسیار اشتباه است. وی می‌گوید افرادی که میلیاردر نیستند باید به شدت مراقب باشند و با خوش بینی و به اشتباه با الگوبرداری از افرادی مانند ایلان ماسک، وارد چنین حوزه‌ای نشوند. وی در ادامه گفت:

«به نظر من افرادی که پول زیادی برای پس انداز ندارند، نباید در این هیجانات موقتی وارد شوند. انتظار نمی‌رود قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند و به طور کلی می‌گویم،‌ اگر به اندازه ایلان ماسک پول ندارید،‌ مراقب باشید.»

بنیانگذار مایکروسافت اضافه کرد که با وجودی که رمزارزها مصرف انرژی بالایی دارند، اما بازده چندان مناسبی ندارند. به گفته گیتس، ارزهای دیجیتال لزوما بد نیستند، اما او معتقد است باید بازار رمزارزها از شفافیت لازم برخوردار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی