ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن ۵: سونی اولین جزئیات را منتشر کرد

نزدیک به چهار سال از عرضه هدست واقعیت مجازی سونی به نام «PlayStation VR» برای کنسول بازی آن می‌گذارد و حالا این کمپانی ژاپنی، توسعه نسل بعدی آن برای پلی استیشن ۵ را تایید کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

نزدیک به چهار سال از عرضه هدست واقعیت مجازی سونی به نام «PlayStation VR» برای کنسول بازی آن می‌گذارد و حالا این کمپانی ژاپنی، توسعه نسل بعدی آن برای پلی استیشن ۵ را تایید کرده است.

بسیاری از طرفداران کنسول‌های بازی به خصوص پلی استیشن، منتظر معرفی نسل جدید هدست واقعیت مجازی این شرکت همراه با نسل جدید کنسول آن یعنی پلی استیشن ۵ بودند. با وجود این امیدواری، چنین اتفاقی رخ ندارد، با این حال این سازنده کنسول از عرضه آن در آینده خبر داده است.

به تازگی سونی توسعه هدست واقعیت مجازی جدیدش را تایید کرده که مخصوص پلی استیشن ۵ خواهد بود.

نایب رئیس ارشد بخش برنامه‌ریزی و مدیریت پلتفرم در «سونی اینتراکتیو انترتینمنت» به نام «هدیاکی نیشینو»، اعلام کرده که نسل آینده سیستم واقعیت مجازی جهش چشمگیری در زمینه عملکرد و همچنین تعامل خواهد داشت که نتیجه‌اش، حس غوطه‌وری و همچنین حضور بیشتر در دنیای بازی‌ها خواهد بود.

سونی اواخر ۲۰۱۶ اولین نسل از هدست واقعیت مجازی خود یعنی PlayStation VR را عرضه کرد. این هدست با نسل جدید کنسول بازی این کمپانی ژاپنی سازگار است، اما بطور خاص برای آن طراحی نشده و نمی‌تواند از تمام توانایی‌های PS5 استفاده کند.

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن ۵

سونی با نسل آینده PS VR می‌خواهد قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد که شامل مواردی مانند رزولوشن بالاتر، زاویه دید بهتر و همچنین بهبود ردیابی و ورودی‌ها می‌شود. علاوه بر این، نسل جدید این هدست تنها با یک کابل به کنسول وصل می‌شود تا راه‌اندازی و همچنین استفاده از آن ساده‌تر از گذشته شود.

نیشینو جزئیات دیگری درباره نسل جدید هدست واقعیت مجازی سونی منتشر نکرده و تنها به این موضوع اشاره داشته که هنوز کارهای زیادی باقی مانده. علاوه بر این، به گفته این مقام مسئول باید منتظر حضور کنترلر جدید VR در باندل نسل آینده PS VR باشیم که از برخی ویژگی‌های مشابه با کنترلر بی‌سیم «دوال سنس» PS5 بهره می‌برد.

در حال حاضر اطلاعی از قیمت و همچنین تاریخ عرضه نسل آینده PS VR نداریم، با این حال نیشینو از عدم عرضه آن در سال جاری میلادی خبر داده. با توجه به این موضوع، زودترین زمان برای ملاقات با این محصول سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی