ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ امکان افزایش قدرت پردازنده‌ موبایل‌های گلکسی را فراهم کرد

سامسونگ در اپ «گلکسی لبز» ماژول جدیدی به نام «ترمال گاردین» یا محافظ حرارتی ارائه کرده که به کاربر امکان ارتقای قدرت پردازنده موبایل برای اجرای سریع‌تر و روان‌تر اپ‌ها را می‌دهد. در بسیاری از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

سامسونگ در اپ «گلکسی لبز» ماژول جدیدی به نام «ترمال گاردین» یا محافظ حرارتی ارائه کرده که به کاربر امکان ارتقای قدرت پردازنده موبایل برای اجرای سریع‌تر و روان‌تر اپ‌ها را می‌دهد.

در بسیاری از پردازنده‌های کامپیوتر و موبایل قابلیتی به نام Throttle وجود دارد که به منظور جلوگیری از گرمایش بیش‌ از حد، قدرت پردازنده را محدود می‌کند تا مصرف انرژی نیز کاهش پیدا کند. این ویژگی هرچند به دوام بیشتر سخت‌افزار و جلوگیری از مشکلات احتمالی کمک می‌کند اما به خاطر اینکه باعث محدود شدن توان سخت‌افزاری می‌شود، خوشایند برخی کاربران نیست.

سامسونگ با توجه به این مساله ماژول جدید ترمال گاردین را در اپ «گلکسی لبز» ارائه کرده که امکان تعیین سطح Throttle را به کاربر می‌دهد. با استفاده از این ویژگی می‌توان کارایی پردازنده را به قیمت افزایش دمای موبایل کمی بالاتر برد تا اپ‌ها و بازی‌ها با سرعت بیشتری اجرا شوند. از طرف دیگر این امکان هم وجود دارد که آستانه تحمل گرمایی را پایین‌تر آورد تا به قیمت کاهش قدرت پردازنده، شارژ کمتری مصرف شده و گوشی کمتر گرم شود.

از آنجا که ممکن است کاربران ناآشنا با قابلیت Throttle آنرا به گونه‌ای تنظیم کنند که به گوشی آسیب برساند، اپلیکیشن تنها امکان تغییر دما در بازه ۴ درجه‌ای دما را به شما می‌دهد. به عبارت دیگر می‌توان نسبت به حالت عادی ۲ درجه دمای آن را افزایش یا کاهش داد.

هرچند این میزان محدود به نظر می‌رسد اما اگر از کاربران موبایل‌های قدیمی سامسونگ باشید با همین تغییر احتمالا اپ‌ها روانتر اجرا خواهند شد. در صورتی که کاربر گلکسی‌های جدید هم باشید با کاهش دما می‌توانید عمر مفید موبایل را افزایش داده و سطح افزایش گرمای موبایل را محدود کنید.

برای دسترسی به این قابلیت باید گلکسی لبز را از فروشگاه اپ سامسونگ دانلود کنید. پیش از این ماژول‌هایی مثل تحلیل عمر باتری و بهینه‌سازی اپ‌ها به این اپلیکیشن آمده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۸ اسفند ۱۳۹۹

    مطلب ابکی

  • rezaei۶۴
    rezaei۶۴ | ۷ اسفند ۱۳۹۹

    من دیروز بر روی A50 نصب کردم. متاسفانه این نسخه فورس کلوز میشه.

    • سجاد
      سجاد | ۸ اسفند ۱۳۹۹

      فک کنم فقط با one ui 3 سازگار باشه.

مطالب پیشنهادی