ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی احتمالا در حال تولید اولین سنسور دوربین یک اینچی برای موبایل است

سونی روی توسعه حسگر یک اینچی برای استفاده در دوربین موبایل کار می‌کند و احتمالا گوشی‌های هوشمند سری هواوی P50 نخستین دستگاه‌هایی خواهند بود که به این سنسور بزرگ مجهز خواهند شد. براساس اطلاعات منتشر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

سونی روی توسعه حسگر یک اینچی برای استفاده در دوربین موبایل کار می‌کند و احتمالا گوشی‌های هوشمند سری هواوی P50 نخستین دستگاه‌هایی خواهند بود که به این سنسور بزرگ مجهز خواهند شد.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی افشاگری سرشناس با نام کاربری «Rodent950» حسگر یک اینچی سونی با نام «IMX800» احتمالا فروردین ‌ماه معرفی خواهد شد. منبع مربوطه اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات سنسور بزرگ سونی به اشتراک نگذاشته است.

به نظر می‌رسد هواوی یکی از اولین شرکت‌هایی خواهد بود که از این حسگر جدید برای دوربین گوشی‌های سری P50 استفاده خواهد کرد. حسگر اصلی دوربین در کنار دوربین‌های فوق عریض و تله فوتو از جمله لنزهای پریسکوپ مورد استفاده در موبایل‌های بالارده قرار خواهد گرفت.

هنوز اطلاعاتی در مورد مشخصات و ویژگی‌های حسگر جدید سونی در دست نیست و به این موضوع نیز اشاره نشده است که این سنسور چه کارایی‌هایی می‌تواند داشته باشد. با این وجود، با توجه به ابعاد نسبتا بزرگی که دارد انتظار می‌رود به بهبود کیفیت تصویربرداری در نور کم کمک کرده و بوکه دلپذیری در عکس‌های پرتره و کلوز‌ آپ‌ها ایجاد کند.

این اولین بار نیست که حسگر یک اینچی در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال 2014 نیز پاناسونیک حسگر لومیکس CM1 را با فناوری مشابه برای استفاده در دوربین و گوشی هوشمند معرفی کرد. با این وجود حسگر پاناسونیک برای دوربین‌های دیجیتال طراحی شده بود ولی سنسور سونی به صورت ویژه برای موبایل تولید می‌شود

اگر خبر مربوط به تلاش سونی برای توسعه حسگر یک اینچی IMX800 صحت داشته باشد، نباید انتظار داشته باشیم که این سنسور به صورت فراگیر در گوشی‌های هوشمند بسیاری  در بازار مورد استفاده قرار گیرد. حسگر یک اینچی، ابعاد نسبتا بزرگی دارد و فضای موجود برای قرارگیری بقیه سنسورهای دوربین را محدود می‌کند. در نتیجه انتظار می‌رود حسگر یک اینچی در گوشی‌های هوشمندی راه پیدا کند که فضای مناسبی برای جای‌گیری حسگری با چنین ابعادی داشته باشد. بی شک توسعه حسگر یک اینچی برای کاربرانی که علاقمند هستند با گوشی‌های موبایل خود عکس‌های با کیفیت بگیرند، خبر خوبی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فراز
    فراز | ۷ اسفند ۱۳۹۹

    فکرکنم در آینده نزدیک کلا دوربین های دیجیتال کامپکت دیگه از بازار حذف بشن چون الان گوشی های هوشمند براحتی فیلمبرداری 4K میکنن عکس های چند ده مگاپیکسلی میگیرن زوم اپتیکال دارن و فقط دوربین های پریمیوم باقی میمونن

مطالب پیشنهادی