ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ روی توسعه لپ‌تاپ ویندوزی با پردازنده اگزینوس و گرافیک AMD کار می‌کند

با وجودی که چیپست اگزینوس در برخی گوشی‌های هوشمند سامسونگ و سایر موبایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما ظاهرا کره‌ای قصد دارند از آن در سایر دستگاه‌های خود استفاده کنند. به نظر می‌رسد این شرکت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

با وجودی که چیپست اگزینوس در برخی گوشی‌های هوشمند سامسونگ و سایر موبایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما ظاهرا کره‌ای قصد دارند از آن در سایر دستگاه‌های خود استفاده کنند. به نظر می‌رسد این شرکت روی توسعه لپ‌تاپ جدیدی با سیستم عامل ویندوز 10 و پردازنده اگزینوس و گرافیک AMD کار می‌کند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت کره‌ای «ZDNet» سامسونگ احتمالا اواخر سال جاری میلادی لپ‌تاپ جدید را با پردازنده اگزینوس در دسترس کاربران قرار خواهد داد. البته  این نخستین بار نیست که کره‌ای‌ها لپ‌تاپ ویندوز 10 مبتنی بر پردازنده آرم را به بازار عرضه می‌کنند و در گذشته نیز گلکسی بوک اس را نیز معرفی کرده‌اند.

براساس برخی گزارش‌های منابع آگاه، چیپست اگزینوس با گرافیک AMD به منظور استفاده در گوشی هوشمند توسعه یافته است که نتایج بنچمارک‌های منتسب به آن نیز به اشتراک گذاشته شده است. نتایج اولیه بنچمارک‌های انجام شده نشان می‌دهد، چیپست اگزینوس بر پایه AMD عملکرد بهتری نسبت به چیپست A14 بایونیک دارد.

اما حالا که گفته می‌شود چیپست اگزینوس قرار است در یک لپ‌تاپ مورد استفاده قرار گیرد، مقایسه نتایج بنچمارک آن با چیپست A14 ‌بایونیک دیگر چندان اهمیتی پیدا نمی‌کند. هر چند نتایج اولیه این موضوع را تایید می‌‌کند که چیپست سامسونگ قدرتمند است.

باتوجه به اینکه اپل پردازنده M1‌ را برای برخی محصولات خود معرفی کرد، جای تعجب نیست که کره‌ای‌ها نیز تصمیم بگیرند همین مسیر را برای چیپست اختصاصی خود طی کنند. با توجه به اینکه چیپست‌های اگزینوس تاکنون روی هیچ سیستم کامپیوتری مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، این حرکت سامسونگ می‌‌تواند گامی به سوی تغییرات بزرگ‌تری باشد.

در حال حاضر اگزینوس 2100 سامسونگ،‌ نخستین تراشه 5 نانومتری این شرکت است که در واقع رقیب جدی چیپست‌های 5 نانومتری اسنپدراگون 888 و A14 بایونیک اپل محسوب می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که نخستین لپ تاپ سامسونگ مجهز به پردازنده اگزینوس با پردازنده گرافیکی AMD اواخر سال 2021 به بازار عرضه شود. هرچند برخی معتقد هستند به این زودی چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی