ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین بازی های سبک دنیای باز که باید روی گوشی‌های همراه تجربه کنید

بازی های دنیای باز یا همان «سند باکس» با شکستن فرم کلاسیک و خطی بازی‌ها توانستند خودشان را به عنوان نوع دیگری از سرگرمی مطرح کنند. تقریبا هیچ گیمری را در دنیا پیدا نمی‌کنید که ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

بازی های دنیای باز یا همان «سند باکس» با شکستن فرم کلاسیک و خطی بازی‌ها توانستند خودشان را به عنوان نوع دیگری از سرگرمی مطرح کنند. تقریبا هیچ گیمری را در دنیا پیدا نمی‌کنید که GTA بازی نکرده و از گشتن در دنیای آن و انجام ماموریت‌های مختلف لذت نبرده باشد.

در واقع مشخصه اصلی بازی های دنیای باز این است که می‌توانید با بخش زیادی از دنیای بازی تعامل داشته باشید، به انتخاب خودتان ماموریت‌های بازی را انجام دهید و هر زمان که حال و حوصله ادامه روند اصلی بازی را داشتید به سراغ ماموریت‌های بخش داستانی بروید. حتی در بعضی از عناوین دنیای باز ماموریت‌های فرعی آنقدر جذاب و اعتیاد آور هستند که ممکن است ساعت‌ها برای انجام آن‌ها در دنیای بازی وقت بگذارنید و حتی به فکر ادامه خط اصلی داستان هم نباشید.

با وجود اینکه بسیاری از بازی‌های موفق در سبک‌های دیگری همچون اکشن، ادونچر یا بقا ساخته شده‌اند اما وجود المان‌های دنیای باز و سندباکس در بسیاری از آن‌ها، مشخصه اصلی جذابیتشان تلقی می‌شود. همین مساله باعث شده وقتی از بازی های دنیای باز حرف می‌زنیم نام‌های زیادی به ذهنمان بیاید. در مطلب پیش رو به معرفی تعدادی از بهترین بازی های دنیای باز برای موبایل می‌پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

[این نوشته در تاریخ 7 اسفند 99 به‌روزرسانی شده است]

Minecraft

بازی های دنیای باز

بد نیست لیستمان را با یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی های سندباکس یعنی ماینکرفت آغاز کنیم. این بازی در ابتدا برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌ها منتشر شد و با دنیای وسیع، گرافیک منحصر بفرد پیکسلی و شبیه‌سازی درگیر کننده‌ای که از ساخت و توسعه ارائه می‌داد نام خود را به سرعت در تمام دنیا مطرح کرد. در این بازی باید از اعماق زمین منابع مورد نیازتان مثل فلزات و جواهرات مختلف را استخراج کنید، ابزار جدید بسازید، موجوداتی که شب‌ها به شما حمله می‌کنند را بکشید، حیوانات را رام کنید، مزرعه‌داری کنید و خلاصه از خلاقیتتان تا حد نهایی استفاده کنید.

این بازی بعدا برای موبایل هم منتشر شد و با وجود اینکه شاید تجربه‌ای به خوبی نسخه پی‌سی به شما ارائه نکند اما قطعا بازی خوبی لقب می‌گیرد. در سال 2017 آپدیتی برای نسخه موبایل ارائه شد که بازی کردن ماینکرفت را به یک تجربه کاملا بین پلتفرمی تبدیل کرد. در واقع کسانی که مایل به تجربه همزمان این بازی روی دستگاه‌های همراه در کنار کنسول‌ها یا پی‌سی بودند می‌توانند از قابلیت‌های همگام‌سازی بین پلتفرم‌ها استفاده کنند.

Minecraft

Minecraft

سازنده: Mojang قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 286.4 مگابایت زبان:

Payback 2

شاید بتوان Payback 2 را یکی از بازی‌های دست کم گرفته شده در سبک سندباکس به حساب آورد. اگر از بازی‌های مبارزه ماشینی خوشتان می‌آید و Twisted Metal را تجربه کرده‌اید پس با حال و هوای این بازی هم آشنا هستید. در این بازی رانندگی می‌کنید و هدفتان هم این است که خودروهای دیگر را نابود کنید.

اگر این حجم اکشن برایتان کافی نیست باید بگوییم که در بازی کارهای دیگری از جمله مسابقه دادن با هلیکوپترها، جنگیدن با تانک‌ها و نابود کردن تانکرها، جنگ‌های خیابانی و... را هم می‌توانید انجام دهید. بازی شامل بیش از 50 بخش در قسمت کمپین و رویدادهای مختلف دیگر هم می‌شود. اگر دنبال اکشن و زد و خورد فراوان و البته رانندگی دیوانه بار در یک دنیای سندباکس هستید Payback 2 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

Payback 2

Payback 2

سازنده: Apex Designs Entertainment Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 97/166.9 مگابایت زبان:

Six-Guns: Gang Showdown

با اینکه بازی‌های موبایلی زیادی با تم غرب وحشی وجود ندارند اما خوشبختانه در بین همین تعداد کم هم عناوین خوبی یافت می‌شوند و یکی از بهترین آن‌ها Six-Guns: Gang Showdown است. در این بازی سندباکس وسترنی شما در نقش یک قانون‌گریز قرار دارید که برای فرار از آریزونا مجبور به جعل مرگ خود شده است.

برای Six-Guns: Gang Showdown چهل مرحله مختلف در نظر گرفته شده و گیم‌پلی بازی خلاصه‌ای از تیراندازی‌های شدید، جنگیدن با موج دشمنان، از بین بردن مجرمانی مثل دزدها و شرکت کردن در مسابقات اسب‌سواری می‌شود.

البته بازی در مبارزه با انسان‌های عادی خلاصه نمی‌شود و باید موجودات مخوفی مثل زامبی‌ها و مردگان به حیات برگشته را نیز به لیست کشتن خود اضافه کنید. همانطور که از بازی های دنیای باز انتظار می‌رود امکان اکتشاف و گشت و گذار در بیابان‌های به ظاهر آرام اما مرموز آریزونا را هم خواهید داشت. نباید از Six-Guns: Gang Showdown انتظار یک Red Dead Redemption دیگر را داشته باشید اما اگر به بازی های دنیای باز با تم وسترن علاقه‌مند هستید تجربه این بازی برایتان خالی از جذابیت نخواهد بود.

Six-Guns: Gang Showdown

Six-Guns: Gang Showdown

سازنده: Gameloft SE قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 787.1 مگابایت زبان:

Gangstar Vegas: World of Crime

شاید نیازی به قید نام بازی‌های GTA در این لیست نباشد اما وقتی صحبت از بازی های دنیای باز می‌شود قطعا یک جای خالی برای بازی‌های گنگستری وجود دارد. Gangstar Vegas: World of Crime یکی از عناوین همین سبک است که توانسته نظر گیمرهای علاقه‌مند به بازی‌های سندباکس را به خود جلب کند. بازی در شهر وگاس اتفاق می‌افتد و قطعا فضای آن را بی‌شباهت به GTA نخواهید یافت.

می‌توانید در شهر آزادانه بچرخید و ماموریت‌های پراکنده در آن را انجام دهید؛ کارهایی مثل مسابقات ماشین‌سواری، ماموریت‌های تیراندازی، پیدا کردن آیتم‌های قابل جمع‌آوری مخفی و... در این بازی هم نه تنها امکان راندن ماشین‌های مختلف را خواهید داشت بلکه می‌توانید سوار تانک‌های زرهی، هاوربایک، جت‌های جنگنده و تقریبا هر وسیله نقلیه دیگری هم بشوید. زامبی‌های گنگستر هم بخش دیگری از Gangstar Vegas: World of Crime هستند که با آن‌ها هم رو به رو خواهید شد.

Gangstar Vegas: World of Crime

Gangstar Vegas: World of Crime

سازنده: Gameloft SE قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 2000 مگابایت زبان:

Oceanhorn: Monsters of Uncharted Seas

بازی Oceanhorn در سال 2013 منتشر شده اما می‌توان آن را یکی از بهترین بازی های دنیای باز برای موبایل به حساب آورد. مکانیزم این عنوان اکشن-ادونچر شباهت زیادی به فرنچایز معروف افسانه زلدا دارد و می‌تواند گزینه خوبی برای دوستداران این سری محبوب باشد. در Oceanhorn: Monsters of Uncharted Seas شما هدایت یک پسرک بی‌نام را بر عهده می‌گیرید و به جستجوی پدر گمشده او می‌روید.

اما این یک جستجوی ساده نیست و در مسیرتان باید به سرزمین‌های ناشناخته سفر کنید، با هیولاها رو در رو شوید و به کاوش دنیا بپردازید. در جریان بازی باید جزایر متعددی را جستجو کرده و راز و رمزهای آن را کشف و معماهای پیش رویتان را حل کنید.

Oceanhorn

Oceanhorn

سازنده: FDG Entertainment GmbH & Co.KG قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 400 مگابایت زبان:

Durango: Wild Lands

Durango: Wild Lands که همین چند ماه پیش برای اندروید و iOS منتشر شد یک بازی در سبک بقا و دنیای باز است که شامل المان‌های بازی‌های چند نفره می‌شود و برای دوستداران موجودات ماقبل تاریخ از جمله دایناسورها گزینه بسیار خوبی به شمار می‌آید. به لطف راهنمای مختصر ابتدای بازی و البته ماموریت‌های ابتدایی مناسب، کم‌کم با مکانیزم بازی آشنا می‌شوید و به محض اینکه قلق بازی دستتان آمد برای اکتشاف دنیای وسیع بازی آماده خواهید بود.

از جمله کارهای جالبی که در بازی می‌توانید انجام دهید، رام کردن دایناسورها و سوار شدن بر آن‌ها و جنگیدن با قبایل رقیب است. با همکاری دوستان و یارانتان در بازی امکان تشکیل اتحاد و تمدن قدرتمندی را خواهید داشت و برای بقا هم می‌توانید از منابعی که در نقشه بازی پراکنده هستند استفاده کنید.

Durango: Wild Lands

Durango: Wild Lands

سازنده: NEXON Company قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 101/229.2 مگابایت زبان:
[به‌روزرسانی اسفند 99]

Genshin Impact

  • بازی آنلاین است

بازی Genshin Impact یکی از بهترین‌های سبک خودش است؛ یک بازی نقش‌آفرینی رایگان که داستان آن در دنیایی فانتزی روایت می‌شود. بازی از آن جایی شروع می‌شود که یک خواهر و برادر دوقلو به خشم یک نیمه‌خدا گرفتار و به دست او از هم جدا می‌شوند و بازیکن باید در نقش یکی از این بچه‌ها به دنبال خواهر یا برادر گمشده‌اش بگردد.

روند داستان خطی نیست زیرا اتفاقات فراوانی در این راه می‌افتند و دشمنان زیادی سر راه شما قرار می‌گیرند که باید با آن‌ها بجنگید و علاوه بر این، دنیای بازی گنشین ایمپکت به قدری وسیع است که کشف کردن دنیای اطراف هم به تنهایی ماجراجویی‌های زیادی را به همراه دارد.

Genshin Impact

Genshin Impact

سازنده: miHOYO Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 5136/2300 مگابایت زبان:

Dawn of Isles

  • بازی آنلاین است

بازی Dawn of Isles یکی دیگر از بازی‌های جهان باز است که ظاهر آن، بازی Breath of the Wild را به یاد بازیکنان می‌اندازد و یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین است که نشانه‌های ماینکرفت را هم با خود آورده است. البته خود بازی به حدی خلاقیت و نوآوری دارد که این شباهت‌ها محلی از اعراب نداشته باشند.

در این بازی شما باید جزیره‌ها را کشف کنید، همچنین منابع مختلف را جمع‌آوری کرده و با آن‌ها ساختمان‌های مختلف بسازید و قدرتتان را افزایش بدهید. در حین ماجراجویی و گشت و گذار در دنیای اطراف احتمالا بتوانید برای خودتان یک حیوان خانگی هم پیدا کنید. هرکدام از حیوانات در این بازی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که می‌توانند به شما کمک کنند.

Dawn of Isles

Dawn of Isles

سازنده: NetEase Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1900/2100 مگابایت زبان:

Sky: Children of the Light

  • بازی آنلاین است

نوبت می‌رسد به یکی از زیباترین بازی‌های این لیست که مثل یک تابلوی نقاشی زنده است؛ بازی Sky: Children of Light که در آن نقش موجوداتی به اسم فرزندان نور را بر عهده دارید و امپراتوری آسمان خانه‌ی شماست ولی خبر بد این است که دیگر چیزی از شکوه این امپراتوری باقی نمانده.

به خاطر یک طلسم شوم ستاره‌ها از آسمان به پایین افتادند اما کسی نمی‌داند دقیقا چرا این اتفاق افتاده و چطور می‌توان اوضاع را به حال سابق برگرداند اما شما تصمیم گرفته‌اید این معما را حل کنید و وارد یک ماجراجویی طولانی می‌شوید.

Sky: Children of the Light

Sky: Children of the Light

سازنده: thatgamecompany inc قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1000/1200 مگابایت زبان:

Second Galaxy

  • بازی آنلاین است

اگر کشف کردن کوه و دشت دیگر برایتان جذاب نیست بهتر است نگاهی به بازی Second Galaxy بیاندازید زیرا قرار است در آن به سراغ کشف فضای بی‌انتها بروید و در میان ستاره‌ها، کشتی‌های فضایی و کهکشان‌ها قدم بزنید.

به نظر می‌رسد حتی در فضای بی‌جاذبه هم قرار نیست همه با هم در صلح زندگی کنند زیرا حتی زمانی که در کهکشان‌ها در حال کشف کردن اطرافتان هستید هم کسانی پیدا می‌شوند که با شما دشمنی دارند و باید با آن‌ها بجنگید اما دنیای این بازی وسیع‌تر از این حرف‌هاست و از ایستگاه فضایی تا ماده‌ی تاریک در آن پیدا می‌شود.

Second Galaxy

Second Galaxy

سازنده: Zilong Game Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2300/1900 مگابایت زبان:

Wolf Tales

  • بازی آنلاین است

اگر بر عهده داشتن نقش انسان‌ها دلتان را زده، نظرتان درباره‌ی یک زندگی گرگی چیست؟ بازی Wolf Tales به شما نقش یک گرگ را می‌دهد که در دنیایی پر از رمز و راز و مملو از موجودات جادویی زندگی می‌کند. لازمه‌ی زنده ماندن در چنین دنیایی این است که مهارت‌های مختلفی کسب کنید و بتوانید به خوبی در برابر دشمنان بی‌رحم از خود و فرزندانتان دفاع کنید تا وقتی که خانه‌ای برای خودتان پیدا کنید.

Wolf Tales

Wolf Tales

سازنده: Foxie Ventures LLC قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 409.8/190 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۱۲ آبان ۱۳۹۸

    ولی حاج خانوم نصف لیستت بازی های اوپن وولد بود نه سندباک :/
    بازی هایی که مثل ماین کرفت هالی به هولیه و کلا هیچ محدودیتی نیست میگن سندباکس.
    و بازی هایی که مرحله دارن و اونقدر هام ازاد نیستیم مثل پایبکس میگن جهان باز.

    • ashtiyani
      ashtiyani | ۷ اسفند ۱۳۹۹

      پایبکس=پِیبَک?

مطالب پیشنهادی