ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مدرنا واکسن ویژه گونه آفریقایی کرونا را تولید کرد

مدرنا برای مقابله با ویروس کرونای نوع آفریقای جنوبی واکسن جدیدی آماده کرده است. واکسن جدید با دوز تقویت شده به منظور انجام آزمایش‌های بالینی و بررسی میزان اثربخشی، ‌به «موسسه ملی بهداشت آمریکا» (NIH) ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۶

مدرنا برای مقابله با ویروس کرونای نوع آفریقای جنوبی واکسن جدیدی آماده کرده است. واکسن جدید با دوز تقویت شده به منظور انجام آزمایش‌های بالینی و بررسی میزان اثربخشی، ‌به «موسسه ملی بهداشت آمریکا» (NIH) تحویل داده شده است. این شرکت ادعا می‌کند که واکسن جدید با دوزهای تقویت‌شده اثربخشی و ایمنی بالاتری در برابر کرونای نوع آفریقای جنوبی از خود نشان می‌دهد.

مطالعات اخیر مدرنا نشان می‌دهد که واکسن فعلی در برابر سویه آفریقای جنوبی اثربخشی کمتری دارد هرچند سطح آنتی بادی در بیماران بالاتر از آن حدی است که گمان می‌رود در برایر ویروس از آنها حفاظت می‌کند. به همین دلیل واکسن با دوز تقویت شده را برای این نوع کرونا طراحی کرده تا مراحل آزمایش‌های بالینی را طی کند.

واکسن جدید «RNA-1273.351» نام دارد و آماده است تا مراحل اولیه آزمایش بالینی خود را طی کند تا اثربخشی آن روی کرونای آفریقای جنوبی ارزیابی شود.

«استفان بانسل» مدیرعامل مدرنا در مصاحبه مطبوعاتی گفت:

«خود را متعهد می‌دانیم که هر تعداد واکسن با دوز جدید لازم است آماده کنیم تا همه گیری کرونا تا حد امکان کنترل شود. در صورت لزوم دوزهای بیشتری تا پایان سال 2021 و در ادامه در سال 2022 به جهان عرضه خواهیم کرد.»

واکسن جدید با دوز تقویت شده تنها در عرض 30 روز طراحی و تولید شده است و مدرنا آماده است تا در صورت لزوم،‌ واکسن‌های تقویت‌ شده دیگری را برای سایر گونه‌های کرونا هدف آماده کند.

استفان بانسل در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد:

«تا زمامی که این ویروس کاملا تحت کنترل قرار نگیرد ، همین مسیر را ادامه خواهیم داد.»

با توجه به ظهور انواع بالقوه جدید و حتی خطرناک‌تر ویروس کرونا، لزوم تولید واکسن‌هایی با دوز تقویت شده به شدت دیده می‌شود.  مراکز کنترل و پیشگیری در انگلستان از ابتلای 1881 مورد بیمار به ویروس کرونای نوع B.1.1.7 خبر داده‌‌اند. 46 مورد ابتلا به همین گونه نیز در آفریقای جنوبی و 5 مورد ابتلا نیز در برزیل گزارش شده است. متخصصان می‌گویند با آلوده شدن افراد بیشتری،‌احتمال بروز جهش‌های مشکل ساز نیز بیشتر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ اسفند ۱۳۹۹

    واسکن خارچی فیرز عالیه، چینی ها به درد نمیخوره

    • آریا
      آریا | ۷ اسفند ۱۳۹۹

      بله عالیه
      همین که 80 درصد کشور ها فایزر سفارش دادن خودش تایید این حرفه

  • expire expre
    expire expre | ۷ اسفند ۱۳۹۹

    چرا وقتی شخص اول مملکت میگه این واکسنها مسئله دارند شما اینجا میزارید میخواید بیشتر ملت رو بچزونید سادیسم دارید آیا ؟ هر چقدر هم عالی باشه به دست من ایرانی نخواهد رسید پس چه فایده که بدونم در موردش یا نه

    • Mr. Saxobeat
      Mr. Saxobeat | ۸ اسفند ۱۳۹۹

      اگر به حرف احمقانه شما باشه که بدلیل بی پول بودن نه میتونیم خبر از خودروهای لوکس و اقتصادی داشته باشیم نه نقل ایفون و موبایل های پرچمدار خبری کار کنن چونکه ملت ما میچزن
      عزیز من خبر در مورد تکنولوژی هست برای کسب اطلاع و افزایش دانش شما کار شده.اکر نمی تونیم داشته باشیم بحثش جداست.نمیشه که چونکه توانایی داشتنشو نداریم سرمونو مثل کبک توی برف کنیم.

    • Mr. Saxobeat
      Mr. Saxobeat | ۸ اسفند ۱۳۹۹

      اگر به حرف شما باشه که بدلیل بی پول بودن نه میتونیم خبر از خودروهای لوکس و اقتصادی داشته باشیم نه نقل ایفون و موبایل های پرچمدار خبری کار کنن چونکه ملت ما میچزن
      عزیز من خبر در مورد تکنولوژی هست برای کسب اطلاع و افزایش دانش شما کار شده.اکر نمی تونیم داشته باشیم بحثش جداست.نمیشه که چونکه توانایی داشتنشو نداریم سرمونو مثل کبک توی برف کنیم.

  • فراز
    فراز | ۷ اسفند ۱۳۹۹

    من نمیدونم این دم و دستگاه شفا دهنده که چند صد ساله تو بوق و کرنا کردن که فلان می‌کنه و چه ها کرده چرا الان بیش از یکساله که از سنگ صدا درمیاد ولی از اینا درنمیاد ، منتظرن دانشمندا دوباره‌ با تکیه بر علم بر این معضل هم غلبه کنن و بعد بساط معجز ات آبکی راه بیفته که کار فلان بی بی بوده یا بهمان امامزاده ? هرکی بعد از این ماجرای کرونا هنوز به این داستانها اعتقاد داره واقعاً تعطیله

  • Koosha 021
    Koosha 021 | ۷ اسفند ۱۳۹۹

    علم همیشه پیروزِ ?

مطالب پیشنهادی